Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

woensdag 8 mei 2013

Minoes en Dierenpark


DINSDAG 30 April 2013: Rustige week
Heb een rustige week gehad. Dinsdag 23 April bij mijn zus de overloop afgewerkt. Woensdag 24 April lekker van het weer genoten en een stuk wisten fietsen. Was heerlijk. Zondag 28 April met mijn zus bij ma op bezoek geweest. Daar was ook mijn broer met zijn gezin. Toen ik thuis was nog wat achter de computer gezeten. Maandag 29 April wat boodschappen gedaan en ' S avonds met mijn zus naar de stad geweest. Daar werd op het kasteelplein een 3D animatie getoond op het Wilhelmina paviljoen. was zeer mooi. Dinsdag 30 April met mijn zus weer naar Rijen geweest om daar met  Ma en mijn broer zijn gezin over de kindermarkt te lopen. ' s middags bij ma nog tv zitten kijken naar de nieuwe koning. Toen ik weer thuis was een lekker komkommersoep gemaakt en verder nog tv gekeken.

ZONDAG 5 MEI 2013: Psycholoog en Rommelmarkt
Woensdag 1 Mei: Vandaag weer bij de psycholoog geweest. Een goed gesprek gehad. Ben op de fiets geweest verder rustig aan.

Zondag 5 Mei: Vanochtend met mijn zus naar de rommelmarkt in Prinsenhage geweest. Was erg druk , maar wel gezellig. Verder rustig aan.


DINSDAG 7 MEI 2013: Minoes
Vanochtend met Minoes naar de dierenarts geweest voor haar jaarlijkse controle en vaccinatie. Het was redelijk druk. In de wachtruimte was Minoes duidelijk aanwezig. Na 20min werden we binnen geroepen. Minoes kwam makkelijk uit haar vervoerbak. daarna mocht ze op de weegschaal, maar zowel ik als de arts schrokken. minoes woog nog maar 1,9kg. De dierenarts besloot om meteen een bloedonderzoek te doen van de suiker, nieren en schildklier. Terwijl ze een collega gaat halen loopt Minoes wat rond door de behandelkamer. Na 10 min is ze terug. Ik pak Minoes op om op de tafel te zetten, maar Minoes denk daar anders over en kruipt in mijn nek. De assistente pakt Minoes van mijn nek. Daarna krijgt Minoes een hoofdkapje op en wordt ze in een soort tas gestopt, zodat ze niks ziet en niet kan krabben. Ik zie het met een naar gevoel aan. Je kunt niks voor haar doen. Dan wordt haar nekje kaal geschoren en daarna wordt er bloed geprikt. Maar de eerste keer lukt niet. Poging 2 lukt wel. Het was erg om haar zo te zien en pijn te hebben en ik kon niks doen. Nadat alles bij haar af ging was ze goed boos en ze ging ook niet in haar vervoerbak, maar toen kwam de dierenarts er achter dat ze nog geen vaccinatie had gehad. Met een handdoek werd ze weer opgepakt, maar dit was zo gebeurd. Daarna kroop ze meteen in haar kooi en werd ze even in een wat koele ruimte gezet om bij te komen. Even later mocht ik ze meenemen. Ze was nog steeds aan het blazen. Volgende week maandag hoor ik de uitslag. Thuis minoes maar rustig haar gaan laten gaan. Ik ben terwijl naar het ziekenhuis geweest om bloed te laten prikken. Toen ik weer thuis was. Was minoes al wat rustiger


WOENSDAG 8 MEI 2013: Oom en Tante dag
Vandaag om 7:30uur opgestaan en om 8:30uur mijn zus Mariëlle opgehaald, want vandaag is het oom en tante dag voor mijn nichtje Kami en neefje Tano. Om iets voor 10 zijn we in Venlo bij mijn schoonzus. Tano moet eerst zijn brood nog opeten anders mag ie niet mee. Zegt Kami daarop "oh dan is het lekker rustig vandaag" Na een bak thee en de autostoeltjes in mijn auto gezet gaan we op weg naar Zoo Parc Overloon. Onderweg zingen we voor mijn Jarige zus die vandaag 40 is geworden en zingen we "we zijn er bijna". Rond 11:00uur zijn we er. We hebben een erg leuke dag gehad en de kinderen zijn erg lief geweest. Op het laatst hebben ze zelf hun ijsje met elkaar gedeeld. Het weer was ook redelijk. Tano vroeg bij elk dier"wat eten ze".





Rond 16:30uur zijn we richting Venlo gegaan. Onderweg nog bij gele M wat gegeten. Daarna Tano en Kami moe maar voldaan weer thuis gebracht bij mijn broer en schoonzus. Daar nog wat gekletst en wat gedronken en daarna naar huis gereden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten