Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

maandag 11 februari 2019

Spiridoncross, Lage HB en 50e opname

Zondag 20 Januari 2019: Spiridoncross
Maandag, Dinsdag en Woensdag bezig geweest met opruimen. De keuken helemaal schoon gemaakt. Kastjes opgeruimd enz. Tv kast helemaal opgeruimd enz. en wat boodschappen gedaan. Maandag rond 15:30 uur naar Villa pardoes geweest voor bedankborrel.
Donderdag 17 januari: Vandaag naar de tandarts geweest en daarna even naar Oosterhout geweest. En in de avond naar Villa Pardoes geweest voor bedankborrel van de villa pardoes winterrun.
Vrijdagochtend de vloer helemaal gedaan, daarna bij Satelliet in Rijen de sleutel gehaald ivm de Spiridoncross.




Zaterdagochtend eerst wat spullen afgeleverd bij de weggeefhoek in Rijen. Daarna naar Spiridon om materiaal voor de cross klaar te zetten enz.  In de middag rustig aan gedaan.
Zondag rond 08:15 uur naar Spiridon gereden voor de Spiridoncross vandaag. Was vandaag weer wedstrijdleider. Het was een geslaagde editie met prachtig weer en mooi aantal deelnemers 379.
Eenmaal thuis lekker op de bank gezeten en verder niks. In de avond camera spullen klaar gezet. Ben op tijd gaan slapen, want morgenvroeg maanverduistering.

Maandag 21 Januari 2019: Bloedmaan, vergadering
Rond 03:45 uur gaat de wekker. ik ga eruit en kleed me aan. Daarna ga ik eerst achter op de parkeerplaats wat foto's maken. Daarna naar boven en een bakje koffie drinken. Rond 04:30 uur ga ik nog een keer naar beneden en maak wat foto's. Daarna weer naar boven. Rond 05:00 uur ga weer met alles naar buiten ( inclusief kan koffie) en loop de kwekerijstraat uit naar de heuvel op oude terrein van de hero. Hier prachtig zicht op de maan. Hier tot ongeveer 07:00 uur gestaan en om het kwartier ongeveer foto's gemaakt van de maan. Rond 07:00 uur naar binnen. Daar nog wat gemaakt vanaf het balkon en de foto's bewerkt. Verder rustig aan.



Rond 16:30 uur naar satelliet gegaan om de sleutel in te leveren. Daarna naar ma. Rond 19:15 uur naar Spiridon voor een vergadering.




Dinsdag 22 Januari 2019: MDL-Arts
Vanochtend wat uit geslapen. Vanmiddag te voet door de sneeuw naar het Amphia ziekenhuis gelopen. Me daar bij de poli gemeld en plaats genomen in de wachtkamer.
Was redelijk op tijd aan de beurt. Gehad over laatste opname en hoe het nu gaat. Omdat ik veel moe ben en hij me wat bleek vind moet ik meteen even bloed laten prikken. Over 2 weken telefonische controle. Daarna loop ik terug naar de aanmeld balie. Daarna meteen bloed prikken.
Hierna weer te voet terug door de sneeuw. Het is heerlijk om te lopen.

Als ik thuis ben belt rond 17:30 uur de mdl arts: HB is zoals verwacht laag, maar wel zo laag dat ik een bloedtransfusie nodig heb. Krijg zo snel mogelijk oproep.

Zaterdag 26 Januari 2019: Wandelen en verder rustig aan.
Woensdag rond 12:15 uur lekker wisten wandelen in het bos bij dorst. Wat was het heerlijk. Foto's gemaakt van een ransuil en van de schotse hooglanders. Was wel vermoeiend, maar zo heerlijk.


















Donderdag, Vrijdag  niks bijzonders gedaan. Bezig geweest met foto's, boodschappen gedaan en wat spullen via Facebook verkocht.
Zaterdag nog mijn camera spullen klaar genaakt voor zondag en 's avonds naar de cultuurnacht geweest. Het fietsen viel tegen. Was zeer zwaar.













Zondag 27 Januari 2019: Fotograferen Vrijmarkt kielegat
Rond 12:00 uur naar strand buiten geweest om te fotograferen bij de vrijmarkt van stichting kielegat.
Het was erg leuk en druk voor de eerste keer. Ben tot ongeveer 17:00uur gebeleven en toen naar huis gegaan. Thuis meteen de foto's bewerkt en door gestuurd.


Woensdag 30 Januari 2019: rustig aan en gaat niet lekker
Gaat niet echt lekker. Ben erg moe en wat meer last van mijn buik. Lig veel op bed of bank. Woensdag naar de mdl poli gebeld, omdat ik nog steeds niks heb gehoord en het slechter gaat dan vorige week. Na overleg met mdl arts ben ik terug gebeld. Krijg vandaag of morgen oproep.

Donderdag 31 Januari 2019: Gaat niet goed
Slecht geslapen vannacht. Rond 08:00 uur ga ik eruit en sluit mijn TPV af. Ben daarna terug naar bed gegaan. Rond 10:30 uur telefoon van het Amphia: morgen moet ik me om 10uur melden bij de receptie van locatie Langedijk. Even later belt me zus op. Afgesproken dat ik huisarts bel. Moet de poli bellen. Even later ga ik naar de wc. ........... Daar wordt ik iets later wakker op de vloer. Ben weg gevallen. Ik blijf even liggen. Voel me niet goed. Uiteindelijk schuif ik langzaam terug naar de slaapkamer en lig eindelijk weer terug in bed. Daar zie ik op mijn mobiel dat me zus me een bericht heeft gestuurd. Ik stuur meteen bericht terug. Daarna val ik in slaap.
Rond 14:55 uur gaat de deurbel ??? te moe om open te doen. Dan gaat mijn mobiel. Mijn zwager staat voor de deur. Even later is hij boven. Ik bel de mdl poli. Ze bellen me terug. Mijn zwager pakt terwijl koffie.



Rond 15:30uur belt de mdl poli terug. Ik mag me melden op unit 28 van Amphia Molengracht.
Kleed me aan en we pakken mijn spullen. Rond 16:00 uur bij het ziekenhuis. Met rolstoel naar unit 28. Daar verwachten ze me al. Lig op kamer 15. Vier persoonskamer en lig bij het raam.
Daar wat drinken. Even later gaat mijn zwager nog wat spullen halen.
Om 16:20 uur zaalarts langs. 10 minuten later bloedafname van 1 klein buisje en 1 groot buisje.  Daarna apotheek langs. Hierna controles. Broeder gaat verkoever bellen om infuus te prikken.
Om 16:40 uur met rolstoel naar verkoever. Daar probeert een zuster het eerst, maar 2 keer mis en was zeer pijnlijk. Daarna probeert andere zuster het nog 1 keer, maar lukt ook niet. Daarna even wachten op anesthesist. Rond 17:25 uur is de anesthesist er. Ze probeert op de hand, want door de mislukte pogingen is er niet veel plek meer over. Hij zit goed. Volgende keer meteen roepen.
Rond 17:35 uur terug naar boven.  Om 17:45 uur zaalarts langs: Krijg 2 zakken bloed. HB was 3,3.
Verder wat geslapen. Rond 19:55 uur is het eerste zakje bloed er. Eerst controles en daarna is het eerste zakje bloed aangehangen. Verder rustig. Deze nacht geen tpv. Om 22:15 uur wordt de warfarine ( bloedverdunner) ingespoten.  Om 22:40 uur me tandengepoetst en omgekleed.
Rond 23:15 uur zit het eerste zakje bloed erin. Nu spoelen en controles.

Vrijdag 1 Februari 2019: toch 3e zakje bloed.
Om 00:15 uur 2e zakje bloed. Kwartier later controles. Verder weinig geslapen. Last van buik en pomp ging steeds af. Uiteindelijk over de hand laten lopen. Om 04:15 uur controles en zakje bloed zit erin.
Rond 07:10 uur bloedafname van 2 kleine buisjes. Om 08:00 uur controles. Buikpijn, infuus mag eraf. Afwachten wat nu HB is en de pijn.
Het is wit buiten!!!

Rond 08:15 uur ontbijt. Neem alleen melk, thee en een stuk fruit. Verder het nieuws gelezen. Me van 09:20 uur t/m 09:30 uur me opgefrist in de badkamer.
Om 10:00 uur mdl arts langs: Overleg met seerden over hoe en wat. HB was nu 4,3. Krijg nog een zak bloed. Oxcycotin wordt op verhoogd naar 10mg. Dus verder afwachten betreft pijn.
Om 10:30 uur kopje thee. Daarna controles en om 10:45 uur hangt het 2e zakje bloed eraan. Om 11:05 uur weer controles en aan gegeven dat buikpijn niet minder wordt.
Om 12:15 uur wat eten. Maar moet daarna overgeven. Hierna iets voor de misselijkheid gehad. Rond 13:15 uur controles. Zak bloed zit er in. Om 13:50 uur bloedafname van 1 klein buisje. Verder rustig aan.
Om 16:45 uur zaalarts langs:HB gestegen. Ivm buikpijn nachtje extra blijven.  Om 18:30 uur bezoek.
Rond 20:15 uur met zuster de tpv aangesloten. en warfarine toegediend. Om 22:00 uur tandenpoetsen en rond 22:30 uur slapen.  Om 23:25 uur controles.

Zaterdag 2 Februari 2019: Naar huis
Slecht geslapen vannacht. Erg last van buik.
Rond 07:40uur controles. Verder he nieuws gelezen. Om 08:50 uur ontbijt, maar krijg het niet weg.  Rond 09:15 uur wegen: 78,4kg. Me van 09:30 uur t/m 09:50 uur me in de badkamer gewassen. Daarna mdl arts langs: Doen verder niks. Mag naar huis. 25e controle. Gaat het tussendoor niet, dan bellen. ????????
Vervoer geregeld. rond 11:10 uur de tpv afgesloten. Me daarna omgekleed en beneden bij apotheek medicatie gehaald. Rond 12:00 uur opgehaald door zwager.  Thuis verder rustig aan. Op bed gelegen.

Zondag 3 Februari 2019: gaat nog niet echt super
Vannacht redelijk goed geslapen. Wel paar keer wakker door de pijn. Verder veel op bed gelegen. Rond 16:00 uur eruit om even sport te kijken enz. Om 20:00 uur tpv aangesloten en op tijd erin.

Zondag 10 Februari 2019: Nog niet echt lekker, Bredase kluntocht
tot en met donderdag rustig aan gedaan. Veel op bed gelegen of op de bank. Woensdagochtend bezoek gehad. Vrijdag met ma boodschappen gedaan en daarna naar de woonboulevard in Breda geweest. Er lekker even tussen uit. Daarna me zus opgehaald en even bij mij langs om ma de slaapkamer te laten zien. Daarna bij ma bakje thee op, administratie bijgewerkt.
Zaterdagochtend alvast de camera spullen klaar gelegd en gemaakt. Zaterdagmiddag gezellig samenkomst gehad met vrienden.




Zondagochtend rustig aan. Rond 11:15 uur met de fiets naar de stad. Fietsen nog steeds vermoeiend.
Daar naar de kluntocht. Rond 13:00 uur begonnen met fotograferen van de 22e bredase kluntocht. Het was de eerste keer dat het zo slecht weer was, maar het was wel weer erg gezellig en druk. Door de regen was het meeste te doen in de cafés. Dus kon minder foto's maken van het buiten gebeuren.  Kon hierdoor wel rustiger aan doen en ben paar keer in de grote kerk ( ook stempelpost) geweest om te rusten of wat te drinken. Was anders denk ik niet tot het eind gebleven. Rond 18:30 uur naar huis gegaan. Was gelukkig op tijd thuis, want het begon toen net weer harder te regenen. Thuis camera spullen schoon gemaakt  enz. En me lekker gedoucht. Na het douchen de TPV klaar gemaakt en aan gesloten. En daarna  naar bed. Ben blij dat ik toch ben gegaan.

Maandag 11 Februari 2019: Gaat niet lekker
Tot 00:00 uur wat geslapen, maar daarna niet meer. Toch flink last van mijn buik. Om 05:00 uur er uit gegaan en maar begonnen met het bewerken van de foto's van gisteren.  Tussendoor een was gedraaid en de camera spullen opgeruimd. Rond 12:00 uur waren de foto's klaar en waren ze ook door gestuurd naar de verschillende personen.
Hierna me bed ingedoken en tot 18:00 uur beetje geslapen. Tussendoor paar keer wakker door de pijn. Toen eruit. Bakje thee op en journaal gekeken. Verder met blog bezig, TPV aangesloten.  Hoop dat ik vannacht beter kan slapen, anders toch maar naar huisarts bellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten