Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

vrijdag 19 februari 2021

Mdl-arts, wandeling, Opname, fotograferen en Vierus Anders Carnaval

 Vrijdag 15 Januari 2021: Eerste 2 weken 2021

1 en 2 januari niks bijzonders. Lekker rustig aan gedaan. Wat gelezen enz. Zondagmiddag 3 januari hadden we een digitale Nieuwjaars bijeenkomst van de familie Frijters. Er werd een quiz gehouden. Ik had ma opgehaald en daarna naar me zus en zwager. Daar hebben we als een team mee gedaan. Het was erg leuk gedaan. Daarna nog gegeten. Hub hebben ma naar huis gebracht.

Maandagochtend 4 januari de kerstspullen opgeruimd en in de middag op bezoek geweest bij me beste maat. 5 januari eindelijk naar de tandarts geweest i.v.m. nieuwe kroon. 



Alleen ik was naar oude praktijk gereden. Dus was iets later. Maar erg mooie nieuwe praktijk. Bijna 2 uur in de stoel gelegen. Verder rustig aan. Was ook niet echt lekker. Woensdag veel op de bank gelegen. 

Verder niet echt veel bijzonders. Wat bezig geweest met oude bestanden opruimen computer, zoals ook foto's. Woensdag 13 januari met de fiets naar het ziekenhuis geweest om bloed te laten prikken. Het fietsen ging redelijk. Heb ook kets minder last van het hoesten. wel vaak naar inspanning of einde van de dag. Donderdag MDL arts aan de telefoon gehad: HB is netjes gestegen naar 5,6. Dat is mooi. Hopelijk blijft het ook even zo. In Maart weer controle.

Zondag 31 Januari 2021: 2e helft januari, Lekkage, tandarts, wandeling.

De meeste dagen niks bijzonders. Op laptop bezig, lezen, schoonmaken, boodschappen en proberen elke dag een rondje lopen. 




Zondagochtend met zus en zwager bij ma op bezoek. En daar ook nog geluncht. Zondag 24 januari een grote wandeling via het centrum gemaakt. Was toch wel zwaar, maar wel gedaan. 



Dinsdagochtend  26 januari stond er eens een loodgieter op mijn balkon. Ze kwamen een nieuwe regenpijp aanbrengen. Fijn als ik dat weet. Hij vertelde wel dat hij niet verwacht dat het probleem hier mee is opgelost. Zij hadden ander advies gegeven. 


Woensdagmiddag weer naar tandarts geweest. Dit keer om kroon te laten plaatsen. Gelukkig nu maar een half uurtje. Juni weer terug voor controle. Donderdag regende het en ja hoor. Plas water in slaapkamer, vochtplek op plafond, regenpijp de lekt en er lekt nog steeds water in de tussenmuur. Deze soap gaat dus nog meer afleveringen krijgen. 

Woensdag 3 Februari 2021: Carnavals sfeer, Ma en erg moe

Maandag 1 februari is mijn maat op bezoek geweest en heb ik ook de carnavals spullen te voorschijn gehaald. 




Dinsdag huisje beetje opgeruimd en beetje in carnavals sfeer gebracht. 





We moeten het er toch wat van maken. Woensdagmiddag met me zus naar ma geweest om slaapkamermeubels van zolder naar beneden te brengen, want die zijn verkocht en komen ze vandaag ophalen. Daarna ook nog de LP's opgeruimd en begin gemaakt met de fotoboeken enz. Rond 16:15 uur was die man er. Geholpen met alles in de auto en daarna zijn wij weer naar huis gegaan. Merkte met de spullen naar beneden brengen dat ik behoorlijk aan het hijgen was. Heb ook het idee dat HB weer lager is. Morgen huisarts bellen.

Donderdag 4 Februari 2021: Opname

Nadat ik me had afgesloten, ontbijt en wassen. Wou rond 09:30 Uur de pleister van de insteek verwisselen. Maar toen ik bezig was voelde ik me niet lekker worden en voelde me bijna wegvallen. Daarna op de bank gaan zitten en meteen de huisarts gebeld. Die belt me terug. Rond 10:00 uur belt ie terug. Geef aan dat ik denk dat HB weer laag is. Hij gaat naar het ziekenhuis bellen. Want nu eerst bloed laten prikken gaat langzaam, want dan hebben we pas vanmiddag uitslag.  Wat later belt huisarts weer. Ambulance is onderweg. Ondertussen ook bericht naar mijn zus gestuurd. Rond 10:25 uur is de ambulance er.  Eerst controles. Me zus is er terwijl ook. Me zus pakt me tas. In bureaustoel wordt ik naar beneden gebracht. Daar op brandcard. Zus brengt stoel terug naar boven. Hierna in de ambulance en naar de SEH van het Amphia. Bij de SEH moeten we even wachten. Daarna naar behandelkamer. Daar overdracht. Er zijn al 2 verpleegkundigen en ook de arts is er al. Gesprek, controles, bloedafname, infuus en hartfilmpje.  Omdat er een run is op bedden gaat de arts alvast een bed reserveren. Verder afwachten.




 Rond 11:45 uur arts langs: Ik had het goed. HB 3.3. Andere bloeduitslagen nog afwachten. Meteen nog lichamelijk onderzoek. Luisteren hart en longen. In ieder geval opname. Om 12:15 uur de arts weer terug. Andere bloeduitslagen goed. 2 bloedtransfusies. Morgenochtend controle HB Men kijkt ook het ijzer nog na.  10 minuten later al opgehaald door vervoer en in rolstoel naar route 54a gebracht. Om 12:30 uur lig ik al op de kamer.  2 uur nadat ambulance bij me was. Dit ging wel erg snel en vlot.




 Even later opnamegesprek. Moet ook nog urine inleveren. Verder nog even met een verpleegkundige gepraat. Ze had me vorige week nog in de Rijen gezien. Toen ik overstak bij de tandarts. Daarna apotheek langs. Hierna controles en 1e zak bloed aangesloten. Even later controles. Rond 16:40 uur zak bloed zit erin. Nu op spoelen.  Half uur later weer controles en 2e zak bloed. Verder wat gelezen en journaal gekeken. 



Rond 20:00 uur zak bloed erin en infuus op spoelen. Ze gaan ook TPV regelen, wan t apotheek heeft niks geregeld. Ook andere medicatie niet. Ik zet terwijl alle spullen klaar. Rond 20:25 uur warfarine ingespoten, en samen met verpleegkundige de TPV aangesloten. Verder nog wat TV gekeken, medicatie, tanden poetsen.



Vrijdag 5 Februari 2021: Weer naar huis en verschillend beleid

Goed geslapen.  Rond 07:10 uur bloedafname. Om 07:40 uur controles. Die zijn goed. Verder nieuws gelezen, medicatie en ontbijt aan tafel. Rond 09:10 uur naar wc. Heb erge aandrang, buikpijn, maar geen ontlasting. Is al paar dagen zo. Daarna tanden gepoetst. Hierna weer wc. Nu met moeite ontlasting. Daarna in relaxstoel. Even later weer wc. 


Hierna voel ik me weer beter. Om 10:00 uur de TPV afgesloten en me daarna gewassen. Hierna weer in relaxstoel. Wat gelezen/ Rond 11:45 uur zaalarts langs: Tevreden. krijg nog ijzerinfuus en mag dan naar huis.  Zus een bericht gestuurd. Om 12:15 uur ijzerinfuus. Ongeveer half uur later ijzerinfuus erin. Nu op spoelen. Verpleegkundige kijkt nog naar hoogte HB. Om 13:15 uur spoelen klaar. Infuus eruit. HB is met 1 punt gestegen naar 4,3. Niet erg hoog dus. Gepraat met verpleegkundige over dat het beleid elke keer anders is betreft hoogte HB bij ontslag. Dan moet ie boven de 5.0 zijn ( soms met nog een ijzerinfuus), dan weer 4,5. Dan bij 4,3 nog 2 zakken bloed enz. Ik weet dat het HB bij de eerste 2 zakken meestal niet erg veel stijgt. Toch eens keer met mijn mijn arts over hebben. Liever een nacht extra, dan een paar dagen later of zo weer terug.  Me hierna omgekleed en spullen ingepakt. Rond 13:30 uur is mijn zus er. Verder rustig aan gedaan thuis. 

Woensdag 10 Februari 2021: Sneeuw

Zaterdagochtend boodschappen gedaan en verder rustig. Zondagochtend een korte wandeling door de sneeuw gemaakt. Even naar het park gelopen en daar wat foto's gemaakt. De drukte viel mee. Er waren mensen aan het wandelen, sleeën en langlaufen. 



Het was goed koud. Maar het zag er mooi uit. Op de terug had ik de wind tegen en dat liep niet lekker, want de sneeuw kwam recht in je gezicht. Was blij weer thuis te zijn. Verder met de foto's bezig geweest enz. 



 Maandag niks bijzonders. 




Dinsdagochtend de auto sneeuw vrij gemaakt. Er lag op het dak 30cm sneeuw. Mijn auto was ineens stuk groter. 




Ben ruim 1 uur bezig geweest. Eerst het meeste sneeuw eraf, daarna nog met handveger en daarna nog krabben. 





In de middag kwam de zon door. En ben toen naar het centrum gewandeld om te fotograferen. Het was nu heerlijk lopen. En alles ziet er prachtig uit.




Woensdagochtend boodschappen gedaan, tanken en klein rondje gewandeld. Verder met foto's bezig geweest en alles klaar gezet voor morgen. Dagje fotograferen en naar het Radboud.



Ben vroeg naar bed gegaan en heb me op tijd aangesloten, want om 06:00 uur gaat de wekker en iets voor 07:00 uur wil ik in de auto zitten.



Donderdag 11 Februari 2021: Fotograferen, Kinderdijk, Berg en dal en Radboudumc.

Om 06:00 uur ging de wekker en iets later de pomp. Me afgesloten, gewassen en aan gekleed. Daarna bakje thee op. Thermoskan met thee gemaakt en wat eten in de tas. Rond 06:55 uur ben ik op weg gegaan naar Kinderdijk. Was rond 07:45 uur op de parkeerplaats. 




Ik was niet de enigste. Daarna daar gewandeld. Er waren veel fotografen die het zelfde idee hadden, maar het was niet te druk. Het was prachtig met de zonsopkomst. 





Heb op verschillende plekken foto's gemaakt.  Ook met wat fotografen staan te praten. Had absoluut geen spijt van het vroege opstaan. Dit was het zeker waard. Na wat verder rond gelopen daar. 





Ben ik rond 09:15 uur terug naar de auto gelopen.  En toen naar Alblasserdam gereden en daar bij een brug ook nog foto's gemaakt. In 2009 was ik hier voor het laatst. 





Toen met mijn pa vanaf hier stukje van de molentocht geschaatst. Dus ook langs Kinderdijk. Dit doet wel wat met me. Rond 10:00 uur verder gereden. Nu binnendoor langs de Alblas gereden. Zie steeds meer schaatsers erop. Bij Bleskensgraaf nog even gestopt om foto's te maken. Was met pa hier ook gestopt. 

Vanaf daar verder naar de a27. En vanaf daar naar Nijmegen. Rond 11:45 uur op een parkeerplaats gestopt om wat te drinken enz. Rond 12: 15 uur verder gereden naar de Ooijpolder bij Nijmegen. Omdat het goed druk was en je auto niet goed kon parkeren ben ik gewoon met de auto een rondje gaan rijden. 




Het heerlijk om daar te rijden en te genieten van de omgeving. Halverwege kwam nog wat dieren en plekjes tegen om te fotograferen. Hierna binnendoor via Beek-Ubbergen naar het Radboud UMC gereden. Was daar rond 13:30 uur. Had thuis al vragenlijst ingevuld, dus hoefde alleen mijn groene dagkaart op de telefoon te laten zien. Hierna naar andere kant van het ziekenhuis gelopen. Naar gebouw D en daar naar de kleder. Me daar bij Nucleaire geneeskunde te melden en plaats te nemen in de wachtkamer. Na enkele minuten werd ik al geroepen voor het botdichtheid onderzoek. Rond 14:10 uur was ik klaar en ben ik terug naar de auto gelopen. 




En toen naar Berg en Dal gereden om daar nog te wandelen. Het was prachtig. Vanaf de Duivel berg prachtig vergezicht richting Duitsland. Daar heerlijk gelopen. Alleen toen ik weer een stukje omhoog moest ging dat erg moeizaam. Ik was aan het hijgen en op het laatst aan het piepen. Maar ik dacht pas stoppen als ik boven ben. 




Daar even bijkomen en me pufje even goed gebruikt. Daarna was het alleen nog naar beneden lopen naar de auto. Was wel wat later dan ik dacht bij de auto. Rond 16:30 uur daar weg gereden. Op a59 goed vast gestaan richting hooipolder en daarna langzaam rijden op a27 tot Breda, want er was maar een rijbaan beschikbaar. Was rond 18:00 uur thuis. Wat een heerlijke dag was het. Ben wel bekaf, maar dat heb ik er graag voor over. Na het aansluiten zat ik het journaal van 20:00 uur te kijken, maar merkte dat ik bijna in slaap viel. Dus daarna maar naar bed gegaan.  

Dinsdag 15 Februari 2021: Bijkomen en Carnaval

Vrijdagochtend na een goede nacht met de foto's bezig geweest. In de middag boodschappen gedaan voor ma en daar wat gedronken. Eenmaal thuis naar 3 uurkes vurraf zitten kijken. Vorig jaar was ik er live bij en is het alleen maar digitaal. 




Wel op een leuke manier gedaan. Verder nog bezig geweest met de foto's. 




Zaterdag overdag de tv aan gehad op Baronie Tv en Sanseveria TV en terwijl verder met de foto's bezig geweest. Zondagochtend naar de Oeledienst gekeken, verder de tv op de achtergrond en verder rustig aan. Merk dat ik toch nog wel moe ben van afgelopen donderdag. Maandag eigenlijk het zelfde. Wel nog een was gedraaid. Normaal is het woensdag na carnaval wasdag, dat is nu niet nodig. Maandagavond mee gedaan met Ut grôôts kielegatse dictee! Was echt leuk gedaan. Een mooi vervolg op Kursus Bredaos. Dinsdagochtend is mijn maat op bezoek geweest. In de avond naar het afscheid gekeken. Daarna meteen de versiering al opgeruimd. 




Wat een raar carnaval. Heb het echte carnaval erg gemist. En zelfs meer dan de keren in 2012 en 2019 toen ik in het ziekenhuis lag. Toen miste ik het ook wel en was het flink balen, maar ik was ook niet in staat om carnaval te vieren. Kon toen ook veel van de optochten enz op de tv zien. Nu ben je thuis en kun je niks en is er alleen wat aangepaste programma op tv te zien. Wat natuurlijk wel top is en zeker een pluim waard. Aan de andere kant als het wel door was gegaan, dan was de vraag of ik het wel vol had gehouden, want donderdag had er toch goed ingehakt.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten