Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

zaterdag 20 oktober 2012

echo en ontslag


Woensdag 17 Oktober 2012: ECHO en WEER ETEN
Vannacht iets beter geslapen dan gister. Tot 01:00uur goed geslapen toen wakker geworden door de pijn. Om 02:00uur ging het alarm van de voeding en het van het infuus af. Heb toen de zuster gebeld. Ze heeft toen het infuus verwisseld en de voeding stop gezet i.v.m. met de echo. Hierna heb ik een spuit tegen de pijn gehad. Rest van de nacht heb ik goed geslapen. Om 7:30uur kwamen ze bloedprikken. Had vanochtend wat last van hoofdpijn. Mijn bloeddruk was erg laag 78/45 pols 52. temp was 37,5. Na een half uur op nieuw gemeten toen 100/65. Dus beter. Om 9:05 werd ik opgehaald voor de echo. Het was nog lekker rustig en na 5 min wachten was ik al aan de beurt en rond 9:45uur was ik terug op de kamer. Ben me toen eerst gaan wassen en mijn medicatie ingenomen. De zuster kwam vertellen dat ik weer mocht gaan beginnen met eten. Heb toen wat thee en yoghurt genomen. Om 11:45uur kwam de zaalarts langs: De bloedwaarde zijn alweer iets beter naar eigen kunnen mag ik weer wat eten. Uitslag echo heeft ze nog niet. Tijdens het middageten heb ik wat soep en yoghurt op, maar dat viel verkeerd en moest overgeven. ' S middags ma op bezoek geweest. Rond 16uur weer een spuit gehad. Om 16:45uur belde de mdl-arts van het Erasmus mc op. Om te vragen of ik al iets uit Maastricht gehoord heb. De papieren zijn in ieder geval daar. I.v.m. mijn opname nu gaat ie nog contact opnemen met het Amphia. Als avondeten heb ik yoghurt en fruit op, maar ook deze keer kwam het er uit. Verder rustig aan gedaan. Hopen dat ik vannacht goed kan
slapen.

Infuus

de paal

Donderdag 18 Oktober 2012: GAAT REDELIJK
Vannacht redelijk goed geslapen. Werd om 5 uur pas wakker van de pijn. Heb toen een spuit gehad. De controles waren goed vanochtend. Na het eten wat er weer uit kwam me eigen gewassen. De rest van de ochtend rustig aan gedaan. Diëtiste is nog langs geweest. Tijdens de lunch een beschuitje proberen is wat lichter. Over 3 weken controle via de tel. Maar ook het beschuitje is er uit gekomen tijdens de lunch. ' S middags bezoek gehad van ma, een tante en een buurman. Tijdens het bezoek nog een spuit tegen de pijn gehad. Eind van de middag zaalarts nog langs geweest: echo was goed. Bloedwaarde daalt. Infuus wil men afbouwen en als het vannacht goed gaat mag ik morgen naar huis.

Amphelfie

mijn uitzicht


Vrijdag 19 Oktober 2012: Gaat niet lekker
Vannacht redelijk geslapen en geen spuit gehad. Wel wat pijn gehad. Om 7:45uur is er bloed geprikt. De controles waren goed. Daarna me gewassen. Ik heb bij het ontbijt alleen wat thee op, omdat ik toch wat last van mijn buik heb en anders ga het als nog mis. Rond 11uur is de zaalarts langs geweest: Omdat ik vannacht toch wat last heb gehad wil ze me vandaag nog in de gaten houden. En als het goed gaat mag ik vanavond naar huis. Tijdens middageten wat yoghurt op, maar dat kwam er weer uit. Met bezoek naar beneden geweest. Rond 14:45uur komen ze met drinken langs. Ik neem wat appelsap. Als ik om 15uur de appelsap op heb, wordt ik toch misselijk en moet overgeven en daarna nog een keer. Als ik weer op bed lig moet ik weer overgeven. Ik geef gal over. Ik bel de zuster. Ze gaat de arts bellen. Ik voel me goed beroerd. Om 17uur moet ik weer overgeven. Mijn avondeten hoef ik niet. Om 18uur komt de arts langs. Ik mag niet naar huis. Om 18:30uur komt mijn maat op bezoek. Maar ondertussen wordt ik goed beroerd. Ik blijf overgeven en wordt misselijk, duizelig en ik krijg tintelingen in mijn handen. Mijn maat belt de zuster. Terwijl komt mijn zus binnen met de gedachten me op te halen, want haar man staat beneden met de auto te wachten. De zuster komt langs en ze doet de controles en belt de arts. Ik moet even plat blijven liggen. Even later komt mijn zwager ook binnen en gaat mijn maat weer naar huis. Rond 19:45uur komt de arts langs. Morgen vroeg wordt er bloed geprikt en komt de mdl-arts langs. Als dan alles goed is kan ik morgen naar huis. Rond 20:30uur ben ik mijn tanden gaan poetsen en ben daarna gaan slapen. Nu maar hopen dat ik vannacht goed kan slapen.

het is rustig op de kamer



Zaterdag 20 Oktober 2012: NAAR HUIS
Goed geslapen vannacht. Het was ook erg rustig op de afdeling. Vanochtend hebben ze om 7:50uur weer bloed geprikt. Met het ontbijt alleen wat thee gedronken. Dit bleef er gelukkig in. Verder in de ochtend rustig aan. Met het middageten ook alleen thee gedronken, maar moest hierna overgeven en behoorlijk wat. Was hierna goed misselijk en heb de zuster gebeld en heb iets tegen de misselijk gehad. Daarna wat gelegen. Om 13:30uur kwam mijn ma, broer, nichtje, neefje, zus en zwager langs. Rond 14:10uur kwam de mdl-arts langs. Het bezoek moest even uit de kamer. Daarna gesprek met de mdl-arts gehad: de leverwaarde waren vanochtend wel weer wat gestegen. Alles ik het zelf zie zitten mag ik naar huis, maar mocht het thuis niet gaan dan moet ik meteen bellen. Wel blijft de sonde-voeding op 84ml staan en krijg ik weer 3x per dag iets tegen de misselijkheid. Daarna samen met mijn zus de spullen ingepakt. Zwager is de auto gaan halen en de rest is naar het huis van ma gegaan. Nadat ik heb omgekleed, de spullen heb ingepakt en de medicatielijst heb gehad. Wens ik mijn kamer genoot beterschap en bedank de zusters. We rijden eerst langs mijn huis om mijn spullen weg te brengen, was op te halen en minoes een knuffel te geven. Zelfs mijn zus krijgt een knuffel. We hadden de bank afgedekt, maar ze heeft geen een keer buiten de bak geplast. Hierna rijden we naar ma. Rond 17uur gaan we terug. Thuis kijk ik wat tv en lig om 20uur in bed. Ben. goed moe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten