Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

dinsdag 24 februari 2015

Bloedprop en weer bloedvergiftiging

Zondag 22 Februari 2015: CT-Scan
hangt weer vol!
Vannacht slecht geslapen. Wel wat hazenslaapjes gedaan. Om 24:00 en 06:00 uur antibiotica gehad. Sinds vanochtend hoofdpijn, misselijk, last van hals en keel en veel hoesten. Voel me belabberd.
Om 08:10 uur zijn de controles gedaan. Bloeddruk goed. Temperatuur 38,4. Om 09:00 uur hebben ze bloed geprikt. Heb geen eetlust, maar wel erg dorst.
Heb me rond 10:20 uur in de badkamer gewassen. Was erg vermoeiend.
Om 11:00 uur MDL-Arts langs geweest: Geluisterd naar de longen en het hart. Ze gaan nog een keer proberen bloed uit de lijn te halen. En krijg vandaag nog een ct-scan van de longen. Verder afwachten wat uit de kweek komt.
Rond 11:15 uur wordt ik al weg gebracht voor de ct-scan.
Om 11:50 uur is de MDL-Arts weer langs geweest: Er zit aan het uiteinde van de lijn. Net boven het hart een bloed prop. Krijg daar nu bloedverdunners voor. Trombose spuit gaat naar 2 keer per dag. Ook is de antibiotica aangepast. De lijn moet er uit eindelijk eruit. Maar nu durven ze dat niet, omdat de bloedprop kan weg schieten. Een flinke tegenvaller.
Verder wat geprobeerd te slapen. Ben erg moe. Om 17:00 uur antibiotica via het infuus en antibiotica als drankje. Ben om 21:00 uur gaan slapen.


Maandag 23 Februari 2015: Weer bloedvergiftiging.
Niet geslapen vannacht. Erg last van nek en pijn bij het hoesten op de borst en tussen de schouder bladeren. Uiteindelijk hoofdeind van bed hoger gezet. Om 24:00 uur en 06:00 uur flesje paracetamol gehad via het infuus en om 06:30 uur antibiotica via het infuus. Om 08:00 uur controles, medicatie. De zuster vind mijn nek erg dik bij inbrengplaats, bij uittredeplaats erg rood. Ze vind ook mijn
gezicht opgezet.
Rond 09:20 uur me in badkamer gewassen, maar dat viel vies tegen. Ben blij als ik weer terug op bed lig.
Om 11:30 uur zijn er bloed kweekjes afgenomen. Even later komt zuster kweek afnemen van uittredeplaats van de lijn. Ook moet ik nog urine inleveren. En als ik slijm ophoest even opvangen in buisje.
Vlak daarna komt zaalarts: Ze heeft me lichamelijk onderzocht. Naar lijn en nek gekeken. Naast bloedprop blijk ik ook weer een bloedvergiftiging ( lijnsepsis) te hebben. Shit, tering zooi. Ze willen nog wat bloeduitslagen afwachten. Elke dag wordt er bloedkweekjes afgenomen. De antibiotica gaat naar 6 keer per dag. Dit is flink balen!!
Verder veel geslapen. Heb aan zuster aangegeven dat ik graag naar andere kamer wil. Kijk hele dag tegen gordijn aan. Zie geen buitenlicht. Overdag is het donker in de kamer en in de nacht gaat elk uur het licht aan bij de buurvrouw. Ze is zo ziek dat ze geen licht kan verdragen.
Ook nog urine kweek afgegeven.
Om 17:30 uur is de zaalarts nog langs geweest: Ze kwam nog een keer extra kijken. Ze houden me goed in de gaten, omdat ik goed ziek ben. Ze hebben ook contact gehad met het Radboudumc. Woensdag of donderdag kan de lijn er uit ivm met het bloedstolsel. Dat is balen, want heb er goed last van. Nog geprobeerd wat te eten, maar krijg het niet weg. Rond 20:15 uur nog de temperatuur gemeten 38,1. Ben om 21:00 uur gaan slapen.

Dinsdag 24 Februari 2015: Voel me steeds zwakker worden.
Weer een slechte nacht gehad. Wist niet hoe ik moest gaan liggen. Ben rond 00:30 uur maar op de rand van het bed gaan zitten. Even later kwam de zuster binnen en zag dat het niet ging. Heb flesje paracetamol gehad via het infuus en een warme kruik voor in mijn nek. Dat was lekker. Uiteindelijk wel wat geslapen , maar niet veel. Maar lag wel lekker met die warme kruik.
Om 08:10 uur is er weer bloed geprikt. Om 08:25 controles goed. Temperatuur 38,0.
Tijdens het opdekken van het bed even in een stoel gezeten, maar dat zat niet lekker.
Rond 09:45 uur me in de badkamer op de douchstoel gewassen, maar het gaat steeds moeilijker. Als ik terug op bed lig maak ik ook de kruik weer warm. Ik ben bekaf en buiten adem.
Om 10:55 uur komt zuster langs: omdat bloedspiegel niet goed is krijg ik extra antibiotica. Er hangen er nu 2 aan. De ene is bijna ingelopen. Daarna gaat meteen de andere er in. 
Verder rustig aan. Heb ook nergens zin in.
Om 13:00 uur is het grote visite: Het is een flinke bloedvergiftiging en een andere bactiëren dan in Januari. Vandaar ik ook goed ziek ben. Arme en benen voelen als bakstenen. Ze hebben ook nog naar de lijn gekeken. Ze gaan MDL-Arts Dr wanten van het Radboud bellen. Over wat nu het beste is. Dat ze hier het acute doen en ik dan overga naar het Radboud.
Na het bezoek veel geslapen. Ben op, wat hakt dit er goed in. Rond 17:00 uur met veel moeite naar de wc geweest. Vlak daarna antibiotica en paracetamol via het infuus gehad.
Mijn linkse arm wordt ook steeds dikker. Broeder heeft het gezien en schrijf het op.
Om 20:20 uur is broeder nog een keer naar arm komen kijken. Daarna controles temperatuur 38,4. Meteen kruik weer verwarmt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten