Aanbevolen post

Terugblik Maart

En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

vrijdag 6 mei 2016

Logeerpartij Tano

Maandag 2 Mei 2016: Tano Ophalen.
Gister via internet nog een treinkaartje gekocht.
Vandaag rond 11:25 uur met de auto naar het station gereden en in de  buurt van het station mijn auto geparkeerd. Vanaf daar te voet naar het station. Was net op tijd om de trein te halen. Ben in Eindhoven uitgestapt, want had een kaartje met verse jus-orange en broodje bij Bakkerij Bart. Dus daar even de stad ingelopen en even langs bakkerij Bart. Daarna weer rustig terug gelopen en rond 12:32 uur weer de trein gepakt naar Venlo.
Was rond 14:10 uur in Venlo. Daar opgehaald door mijn schoonzus. Toen te voet naar haar auto en mijn neefje nichtje opgehaald. Daarna naar hun huis. Daar wat gedronken, Tano zijn koffer ingepakt en meteen usb-stick met de foto's afgegeven.
Rond 15:35 uur door mijn schoonzus weggebracht naar het station. Daar kaartje voor Tano gekocht. Toen we keken welk perron we moesten hebben hoorde ik een fluitje, was het onze trein op perron 1. Ik ren meteen naar het perron en zwaai naar de conducteur. Gelukkig we mogen nog instappen.
Maar door de haast gaan we in de stilte coupe zitten, maar snel ergens anders gaan zitten.
Rond 17:10 uur waren we in Breda.
Daar naar de auto gelopen en eerst even wat boodschappen gedaan.
Hierna zijn naar McDonald's gegaan om te eten.
Rond 18:45 uur waren we bij mij thuis. Daar de spullen van Tano in de slaapkamer gezet. Daarna nog wat gedronken. Tano nog even op de Xbox gespeeld. Rond 20:30 uur is Tano naar bed gegaan. Ben zelf rond 22:30 uur naar bed gegaan.

Dinsdag 3 Mei 2016: Adventura en Kinderboerderij
Nou Tano heeft goed geslapen. werd pas wakker toen de pomp van TPV afging, omdat het er in zat.  Maar stil liggen dat kan ie niet. Tano lag bij mij in bed. Af en toe had ik in eens wat voetjes in mijn rug enz.
Rond 08:00 uur zijn we eruit gekomen. Heb eerst wat gedronken en gegeten. Daarna ons gewassen.  Rugzak klaar gemaakt met wat drinken en eten voor vandaag. Rond 10:00 uur zijn naar de ijsbaan gereden. Daar is nu adventura gevestigd.  Daar staan nu wat verschillende springkussens, trampolines, skelters, grote lego, timmertafel, tennistafels, voetbalveldje, spelgame enz.
We zijn daar ongeveer 3 binnen geweest en hebben daar ook geluncht.

Rond 13:15 uur zijn we naar de Kinderboerderij Wolfslaar gereden. Het was er gezellig druk. Daar wat rond gelopen en nog even wat fruit gegeten.
Daarna rond 15:30 uur weer weg gegaan en onder weg even een ijsje wisten eten.

Na het ijsje eten zijn we naar het station gereden om daar bij Happy Station te kijken. Een Playmobil dorp. Tano ook nog met Playmobil gespeeld.
Hierna zijn we naar huis gereden. Daar even op de Xbox gespeeld en rond 17:25 uur zijn naar mijn zus gereden om daar te eten.
We waren rond 19:00 uur weer thuis. Nog wat gedronken en tv gekeken en toen Tano naar bed. Ik zelf lag er om 22:45 uur in.

Woensdag 4 Mei 2016: Biesbosch museumeiland
 Tano weer goed geslapen. Weer pas rond 08:00 uur wakker door de pomp. Tano vannacht een paar keer verlegd, omdat ik bijna uit bed lag, meneer slaapt gewoon door.
Rond 10:30 uur vertrokken naar Werkendam. we zijn naar het biesbosch museumeiland geweest. Daar het museum bezocht en op het dak van het museum gelopen. Buiten was het helaas nog niet klaar ( daar komt een waterspeelpark en wandelpark.
Na het museum daar een tosti gegeten gemaakt van streekproducten.

Hierna zijn we wisten wandelen in de pannekoek. Dit is het buitenmuseum van de Biesbosch en ligt naast het museumeiland.  De Pannekoek is een zogenaamde hakgriend en bevat een wilgentuin, vangpijp van een eendenkooi en Schrankkeet ( oude verblijfsplaats van de griendwerkers.
Hierna nog een stukje in een ander stukje gewandeld. Waar we reigers, zwanen en roofvogels tegenkwamen. Na ruim 1,5 uur gewandeld zijn we met de auto naar een sluis gereden. Vanaf daar langzaam op weg naar ma. Onderweg nog stopt en langs de merwede ons fruit zitten eten.
We waren rond 16:00 uur bij ma. Daar wat gedronken en daarna zijn we pannenkoeken wisten eten.
We waren rond 18:45 uur weer thuis. Daar nog even op de Xbox gespeeld.

Donderdag 5 Mei 2016: Tano weer weg
Rond 08:00 uur zijn we er weer uit gekomen. Na het ontbijt, wassen hebben we de koffer van Tano ingepakt. Hierna hebben we gesport op de Xbox met de Kinect. We hebben gegolft, getennist enz.Was vermoeiend , maar erg leuk. Daarna rons 13:00 uur naar de Decatlon gereden, want daar waren zijn ouders. Daar ook nog even rond gelopen en even wisten kijken bij het festival daar. En daarna ben ik naar huis gegaan.

Wat is het in eens stil in huis. Het was erg leuk en gezellig met Tano.