Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

zaterdag 18 augustus 2018

Dagje weg, Onderzoek en niet lekker.

Vrijdag 10-08-2018: Ziekenhuis bellen en rustig aan
donderdagochtend de mdl-poli en scopie afdeling gebeld i.v.m. de voorbereiding van het onderzoek dat ze willen gaan doen. Ze gaat een e-mail naar de mdl-arts sturen en bellen me terug als ze meer weten. Verder vandaag een ziekenhuis was gedraaid en de spullen wat opgeruimd.
Donderdagavond toch wel naar Spiridon geweest voor de 4e Rabobank zomeravondloop. Wel rustig aangedaan. Was blij toch te zijn geweest. Even afleiding.
Vrijdagochtend hebben ze terug gebeld. Ik hoef geen klean-prep te drinken. Moet allen nuchter te zijn. Verder de was opgeruimd, de TPV materiaal opgeruimd en de ziekenhuis koffer en tas weer gereed gemaakt. Verder rustig aan.

Zaterdag 11-08-2018: Flowerparade Rijnsburg en Scheveningen
Rond 10:30 uur naar mijn maat gereden.  Daarna samen mat zijn ma en vriend naar Rijnsburg voor de jaarlijkse Flowerparade. Vorig niet mee geweest, omdat dat nog te zwaar was na zkh opname. Dit jaar wel. Daar zittend op een stoel naar de parade gekeken. Het was lekker weer.  Nadat het afgelopen was zijn we naar Scheveningen gereden. ( was lang geleden voor me ). Daar eerst over het strand gelopen en de moeder van mijn maat is nog zelf met de voeten in de zee geweest. ( was lang geleden voor haar dat ze de zee had aangeraakt).





Hierna zijn we een bakje koffie gaan drinken in een van de strandtenten. We zouden eerst naar huis rijden en daar chinees halen, maar het eten is hier ook niet zo duur. Dus we besluiten om hiet wat te eten. \naar de koffie lopen we langs de boulevard en kijken terwijl of we wat zien voor het eten. We lopen ook nog even het winkelcentrum binnen en ga bij de game hal naar binnen. Waar ik samen met de vriend van mijn maat een potje Airhockey te spelen. 5-2 gewonnen!.
Daarna zijn we naar restaurant BLVD gelopen om daar te eten. Ondanks de drukte was er een tafel vrij. Het restaurant had een nieuwe eigenaar en nog geen drankvergunning, dus er was geen alcohol.
Geen probleem. We hadden een fles water besteld. we hadden 3 maal van het theatermenu gekozen en eenmaal al la cart. Al snel kregen we het voorgerecht. Behalve mijn maat, want die waren ze vergeten. En daarna was het wachten. Op een gegeven moment kwamen ze weer met ons voorgerecht aan! Na een paar keer vragen waar het eten bleef en met antwoorden zoals het is druk en de keuken kan het niet aan. Er zijn meer tafels die wachten. Dat klopte op dat moment ook. Tot op een gegevn moment tafels die na ons waren binnen gekomen wel hun hoofgerecht kregen ( de zelfde die wij hadden besteld). Ik word niet snel boos, maar toen wel. Heb de persoon aan gehouden die ons binnen had gelaten en gezegd dat ik nu mijn eten wil hebben ( terwijl met vuist op tafel slaan). Toen zijn antwoordt was dat het nog even duurde was de maat vol. Dan vertrekken we nu en betalen ook niet voor het water en de voorgerechten. Hij bood wel zijn excuses aan en wist niet waar het fout was gegaan. Die nam ik ook aan, maar heb ook verteld dat het raar is dat er mensen die na ons binnenkomen en ook het theatermenu bestellen wel het eten krijgen. ( dat al le cart wat langer duurt, kan ik begrijpen. Want theatermenu was wel een erg leuke actie).
Er stond op dat een lange rij te wachten tot er plek was. Toen ik daar langs liep en langs de tafel riep ik keihard "wat een ballentent, 1,5 wachten op eten en elke keer de smoes dat het er aan komt" Die mensen schrokken er erg van.
Het ergste was dat de vriend van mijn  maat nog niks had gegeten, want hij had alleen en hoofdgerecht.
Daarna zijn we bij een tentje richting de parkeergarage gaan eten en daar kregen we het eten netjes binnen 10 minuten. ( en hier was het ook druk).
Het werd dus als nog laat. Was blij dat ik thuis was. Was bekaf.

Zondag 12-08-2018: Bijkomen. Voel me niet lekker
Slecht geslapen vannacht en overdag eigenlijk alleen maar op bed gelegen. Goed last van mijn buik. Misschien toch het eten ( wat ook erg laat was) en de dag zelf misschien te veel. Spijt heb ik niet. Was erg gezellig en was wel toe aan een dagje weg.
Ook nog de post van gister bekeken en heb brieven binnen van het Amphia. A.s. Vrijdag het dubbel ballon endoscopie. Maar heb wel recepten binnen van laxeer middel en tabletten en moet nig inr prikken, maar wanneer en moet ik stoppen met de bloedverdunners. Morgen toch maar weer eens bellen. En dinsdag 4 september heb ik dan weer controle bij de mdl arts.

Dinsdag 14-08-2018: Bellen ziekenhuis en blog.
Maandagochtend meteen weer naar het Amphia gebeld. Ze snapt mijn verwarring en gaat nog een keer een email sturen naar mdl arts en vraagt meteen betreft bloedverdunners. Verder even aan mijn blog zitten schrijven en ook wat op bed gelegen. Maandagmiddag heeft het Amphia terug gebeld. Hoef geen laxeermiddel en tabletten te nemen, waarschijnlijk was de brief al eerder de deur uit. Ze heeft nog niks gehoord van de bloedverdunners.
Dinsdagochtend krijg ik berichtje van mijn zus. Dat het ziekenhuis heeft gebeld!!!
Einde van de ochtend wordt ik gebeld door de zaalarts: Moet vandaag stoppen met de bloedverdunners en vanmiddag de spuitjes ophalen bij de apotheek. En vrijdagochtend voor het onderzoek de inr laten prikken. Verder nog met blog bezig geweest en in avond even wat spullen opgehaald bij Spiridon.

Woensdag 15-08-2018: Tilburg en Mastbos
Vandaag naar Tilburg gereden om daar bij de Rabobank de reclamespullen terug te brengen van de zomeravondlopen. Daarna naar het mastbos gereden om even stukje te wandelen.

Donderdag 16-08-2018: Nieuwe website.
Vandaag heel de dag bezig geweest met de laatste dingen van mijn nieuwe website en eindelijk aan het eind van de middag kan ie dan online. Best wel trots.
www.frijtersfotografie.nl
Rond 18:00 uur mijn TPV aangesloten, want vanaf 00:00 uur moet ik nuchter blijven en zo krijg ik toch wat binnen. Vanavond ook laatste spuitje gezet. Om 00:00 uur de TPV weer afgesloten.

Vrijdag 17-08-2018: Dubbel Ballon Endoscopie
Rond 07:00 uur eruit gekomen. Me gewassen en aangekleed en om 07:30 uur te voet vertrokken richting het ziekenhuis.  Was rond 08:00 uur bij het ziekenhuis. Daar eerst naar de bloedafname gelopen. Daar even moeten wachten. Om 08:10 uur is de inr geprikt.  Ze vroeg waarom de inr geprikt moest worden. Ik zeg "heb een onderzoek". Ze zegt staat geen cito op, maar het zal het meteen door sturen.
Daarna me gemeld bij de scopie balie en plaats genomen in wachtkamer 9. Rond 08:20 uur opgehaald en naar de dagbehandeling gebracht. Heb bed 3.  Daar controles. Na wat gekeken op de handen uiteindelijk het infuus toch maar in de ellenboog geplaatst.
Rond 08:40 uur wordt ik opgehaald. De zuster kent me van de mdl afdeling. ( wie kent mij niet!!).
Naar scopiekamer 1 gebracht. Even later komt de mdl arts langs: Wat we gaan doen en zo. Ze heeft haar opleiding in het VU gehad waar ik in 2010 dit onderzoek al heb gehad. ( werd toen op maar paar plekken gedaan).
Daarna schuimdrankje en keelverdoving. Hierna bed plat en op mijn linkse zij. Even later mondstuk erin, pijnstilling en roesje in het infuus, maar slaperig wordt ik niet. Krijg nog wat extra roesje en daarna beginnen ze rond 09:00 uur met het onderzoek. Heb helaas heel het onderzoek meegekregen en dat was geen pretje, ondanks dat ze halverwege nog extra roesje hebben ingespoten.
Had behoorlijk pijn in mijn buik enz. Rond 10:00 uur zat het er eindelijk op. Mdl arts verteld wat ze hebben gedaan enz. Ze hebben biopte genomen van de vlokken in de dunnedarm, omdat die er anders uitzagen. Ze hebben een markering gemaakt tot waar ze zijn gekomen. Wel blijkt mijn darmwand erg gevoelig en bloed snel!!!. Verder geen andere dingen gevonden.
Daarna terug naar de dagbehandeling gebracht. Waar iedereen al terug was. Enkele klaar om naar huis te gaan, andere zaten al te eten of mochten net eten. ( bed 1,2,4,5 en 6).
Omdat mijn bloeddruk 88/50 erg laag blijft en alarm afgaat hebben ze mijn hoofdeinde schuin naar beneden gezet. Bloeddruk gaat iets omhoog, maar zakt ook weer, 91/52, 93/54, 90/50 en 89/50. Daarna plat op rug liggen. nu gaat ie omhoog 99/58, 102/61. Het mag eraf en mag rechtop komen zitten, want ben klaar wakker ( nog steeds). Krijg wat te eten en mijn vervoer wordt gebeld.
Rond 11:20 uur is mijn vervoer er en ga naar huis.
Ben rond 11:45 uur thuis. Waar ik even op bank de post ga lezen, maar rond 13:00 uur ga ik toch op bed liggen Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
En wordt plots rond 18:00 uur wakker. Werk wel erg laat dat roesje! Hahahahahaha!!!!!!
Daarna rustig aan. En wat tv gekeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten