Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

maandag 3 september 2018

Niet lekker, Koorts en weer Opname.

Maandag 27 Augustus 2018: Afgelopen dagen rustig aan
Zaterdag en zondag na het onderzoek rustig aan gedaan. Thuis wat dingen gedaan. Nog wat dingen voor de vakantie geregeld.
Maandag Wat boodschappen gedaan en verder niks bijzonders.
Dinsdag middag even wisten wandelen in de bossen van dorst.
Woensdagochtend rustig aan gedaan en in de middag bij een tante geweest om te helpen. Wat spullen naar een 2e handswinkel gebracht, naar de milieu straat en daarna naar de Praxis. Toen even bij haar thuis wat gedronken. Hierna even naar Hazeldonk gereden voor drinken en leeggoed. Daarna oud papier weg gebracht.  Daarna nog even wat gedronken.
donderdag en vrijdag met dingen voor de vakantie bezig geweest.  Vrijdagmiddag even bij ma geweest. Zaterdag niks bijzonder. Zondag bij vrienden op bezoek geweest.
Maandag rustig aan gedaan. Wat opgeruimd enz.

Dinsdag 28 Augustus 2018: Voel me niet lekker 
Overdag boodschappen gedaan en nog bezig geweest met wat dingen voor de vakantie.
Als ik dinsdagavond rond 20:00 uur koffie zitten te drinken voel ik me niet lekker worden. De koffie drink ik niet meer op. Ik controleer mijn temperatuur 38,2. Dus flinke verhoging. Ik besluit me eerst even lekker te douchen. Daarna maak ik de tpv klaar en koppel me aan.
Rond 21:30 uur duik ik mijn bed in.

Woensdag 29 Augustus 2018: maat op bezoek en gaat helemaal niet goed.
Pas om 09:30 uur wordt ik wakker. Heb goed geslapen en voel me ook beter dan gisteravond.
In de ochtend verder rustig aan gedaan. Rond 13:00 uur voor de zekerheid mijn temperatuur nog gemeten 37,2. Prima dus.
Om 14:00 uur is mijn maat er. We drinken koffie en bespreken wat dingen over de vakantie.
Merk dat ik me rond 16:00 uur weer wat minder lekker voel. Vanavond gewoon er op tijd erin. Denk ik!.
 Om 16:40 uur gaat mijn maat weg. Als ik de deur dicht doe en terug naar de woonkamer loop voel ik me niet lekker worden. Heb het koud enz!!!!!. Ik meet mijn temperatuur 39,2. Shit!!!!!!
Pak alvast alle spullen bij elkaar en bel daarna mijn zus. Ik zit er goed doorheen. Ben boos en verdrietig. Waarom, Waarom!!!!!
Om 17:15 uur is mijn zus er. Ze troost me eerst. Daarna belt ze eerst het spoednummer van het Radboud, maar niet bereikbaar. Temperatuur is ondertussen gestegen naar 39,9.
Zus belt huisartsenpost. Die zeggen dat ik toch naar het Radboud moet bellen. Krijgen het advies om naar de SEH van het Radboud te bellen.
Mijn zus belt naar de SEH van het Radboud. Ze proberen intern de mdl te bellen, maar ook zij krijgen geen contact. Ik heb ondertussen ook nog geprobeerd het spoednummer van het Radboud te bellen, maar niet bereikbaar. Hierna heeft mijn zus de huisartsenpost terug gebeld. Temperatuur ondertussen 40,6. Het schiet niet echt op. Mijn zus legt uit dat haast is geboden. We zijn ruim 45 minuten verder, maar mag naar de seh komen.
De spullen gepakt en op naar de SEH. Rond 18:00 uur zijn we bij de SEH. In rolstoel naar binnen. Me daar gemeld. ( had geen legitimatiebewijs bij me, maar mocht toch verder). Even in de wachtruimte plaats genomen.
Rond 18:25 uur mag ik naar de triagekamer. Daar controles 115/74, zuurstof 99%, pols 119 en temperatuur 39,8. Daarna bloedafname 4 kl buisjes en 2 kweekflesjes. ( geef aan dat er ook uit de lijn gehaald moet worden). Het is erg druk en nog geen kamer vrij. Ze wil me wel alvast op brandcard leggen om infuus aan te sluiten.
Maar rond 18:45 uur mag ik toch al naar een kamer en wel kamer 3 de kinderkamer.
Even later rond 18:55 uur komt arts langs. Buik onderzocht, hart en longen.
Daarna komt mijn zwager wat eten brengen voor mijn zus en haar telefoon.
Om 19:25 uur moet ik verhuizen , want er komt een kindje binnen. Dus naar kamer 5. Even later gaat mijn zus mijn medicatie ophalen en neemt daarna ook de spullen mee naar binnen. Rond 20:00 uur is mijn zus terug.
Om 20:10 uur wordt ik opgehaald met rolstoel voor een longfoto.  Om 20:40 uur komt arts weer langs:  Na overleg met mdl arts. Opname. Ontstekingswaarde zijn niet erg hoog. Krijg wel antibiotica i.v.m. verdenking lijnsepsis.  Rond 21:05 uur wordt ik met rolstoel opgehaald en naar unit 28 kamer 12 gebracht. Marielle loopt even mee met de spullen en gaat daarna naar huis.
Na overleg worden er toch nog kweekjes uit de lijn gehaald. Krijg in ieder geval antibiotica via de lijn om hen zo te behouden.
Om 22:00 uur wordt de infuuspaal alvast vol gehangen. Even later komt iemand van de oncologie bloedkweekjes uit de lijn halen. Daarna wordt er vocht en antibiotica ( Tazobactamcine 50ml) aangesloten op de lijn.
Na overleg rond 22:20 uur mijn eigen medicatie ingenomen. Krijg ook 2 fosfaatdrankjes, omdat mijn fosfaat weer laag was. ( en die zijn zo lekker). Morgen prikken ze weer.
Daarna tanden gepoetst en me omgekleed. Om 22:55 uur zat de antibiotica erin. Om 23:30 uur controles. Temperatuur is gezakt naar 38,6. Had op de seh en boven ook paracetamol gehad. Ook meteen bed verlengd. Hoop dat ik wat kan slapen.

Donderdag 30 Augustus 2018: Weer Lijnsepsis
Om 00:15 uur en 05:00 uur is er antibiotica ( Floxapen) 50ml aangehangen.  Na een half uur zat het er elke keer in. Niet echt geslapen. Had veel dorst. Had het dan weer warm en dan weer koud. Om 05:10 uur nog naar de wc geweest.
Rond 07:25 uur bloedafname; 2 buisjes. Om 08:00 uur medicatie inclusief oxcycotin, antibiotica 50ml en 2 fosfaat drankjes. Even later controles: Temperatuur 38,2. pols 89. Rest goed.
Me daarna even opgefrist. Rond 08:30 uur zat de antibiotica erin. Daarna ontbijt, Thee, melk en een banaan.
Om 09:20 uur apotheek langs. Heb hierna een e-mail naar het Radboud gestuurd over gisteren.  Om 10:00 uur komt zuster langs: Infuus gaat omhoog naar 2 liter. Hierna om 10:15 uur zaalarts/ mdl arts  langs: Ze gaan overleggen met het Radboud over hoe en wat. Verder uitzieken.
Verder rustig aan.
Om 12:00 uur medicatie inclusief de lekkere fosfaat weer. Daarna naar wc en urinekweek. Om 12:10 uur antibiotica 50ml aangehangen. Even later is ma er. Daarna lunch en ma kopje thee gehad.
Rond 13:25 uur belt tpv-verpleegkundige van het Radboud: Ze bedankte me voor het doorgeven en het is door gestuurd naar de manager om uit te zoeken hoe dit kan.
Om 14:15 uur is ma naar huis gegaan. Ben moe van het bezoek. Rond 14:40 uur nieuwe infuuszak 1 liter. Daarna wat geslapen. Rond 15:40 uur controles: temperatuur 37,8.
Om 15:50 uur zaalarts langs: Ze hebben contact gehad met het Radboud. Heb weer een Lijnsepsis. Er is weer een bacterie gevonden. Rare is wel dat ik geen koorts meer heb en dat terwijl de antibiotica die ik nu krijg. Helemaal niks doet tegen deze bacterie. Krijg vanaf nu de juiste antibiotica. Elke dag kweekjes uit ader en lijn. De lijn hoeft er alsnog niet uit. Na 24 uur koorts vrij mag de TPV weer starten. Ze houden me goed in de gaten dat ik niet zieker wordt. Wat een tegenvaller. En dat net voor de vakantie.
Even later komt zuster vertellen dat ik over ga naar unit 26. Verpleegassistente komt spullen mee inpakken. Rond 16:15 uur wordt ik opgehaald en naar unit 26 kamer 78 gebracht. Daar controles: temperatuut 38,2.
Om 17:15 uur komt zaalarts langs: HB is 5,5! Yes!. dat valt mee. Krijg wel infuus voor vocht en antibiotica blijft via lijn. Daarna wat gegeten. Bouillon en cracker kaas.
Om 17:40 uur komt iemand van de AOA infuus prikken. Hij doet erg voorzichtig, maar lukt niet. Nu wachten op iemand van de ic. Rond 18:45 uur iemand van de ic om een infuus te prikken en dat lukt. Nieuwe infuuszak 1 liter en klein infuuszakje van 50ml.  Verder rustig aan. Om 20:45 uur  warfarine toegediend. Daarna de nieuwe antibiotica aangehangen ( Vocomencine) 250ml. Loopt 2uur.
Rond 22:10 uur tanden gepoetst. Even later komt iemand van de oncologie kweekjes uit de lijn halen, maar moet even terug i.v.m. andere aansluiting. 5 minuten later is hij terug. Eerst via de blauwe luum, maar deze loopt niet. Dus proberen we de rode. Dus eerst de antibiotica gestopt, Daarna 4 bloedkweekjes. Daarna de antibiotica weer aan.
Om 23:18 uur zit de antibiotica erin. Daarna proberen slapen.

Vrijdag 31 Augustus 2018: Milde Bacterie 
Om 00:10 uur controles: Temperatuur 38,0. Redelijk tot goed geslapen.
Rond 07:05 uur nieuwe infuuszak 50ml en 1liter. Om 08:20 uur controles; temperatuur 37,4.  Gewicht: 79,9. Even later bloedafname van 2 kleine buisjes. Daarna iemand van de ic om 2 bloedkweekjes uit de lijn te halen.
Rond 08:45 uur medicatie en antibiotica 250ml aangehangen. Hierna ontbijt.   Verder het nieuws gelezen.
Om 09:40 uur komen ze 2 kweekflesjes uit de ader halen. Me hierna gewassen. Toen ik terug was kopje thee op. Rond 10:45 uur komt zuster infuus wisselen. Krijg kalium infuus. Fles 1 liter.
Om 11:05 uur zaalarts langs: Omdat ik meer dan 24uur koorts vrij ben mag vanavond weer de TPV starten. Kalium was wat laag. HB stabiel 5,3. Betreft bacterie: Het konden 2 soorten darmbacteriën zijn. Een vriendelijke of een hardnekkige. Ze gingen vanuit dat het de hardnekkige was, maar het blijkt de vriendelijke. Dus krijg andere mindere zware antibiotica. Ze gaat nog goed kijken naar het protocol Radboud, want microbioloog wou lijn er uit halen. Maar zij denkt dat het niet nodig is. Voorlopig nog wel kweken afnemen. Ze gaat overleggen over hoe lang antibiotica via infuus en zo.
Om 11:30 uur nieuwe antibiotica aangehangen. 50ml amoxicilline. Krijg ik 6 keer per dag. Hierna heeft zuster pleister insteek verwisseld.
Om 12:00 uur medicatie inclusief die lekkere fosfaat drankjes. Daarna eten. Rond 13:25 uur ma op bezoek. Ze is rond 15:15 uur weer naar huis gegaan. En ik ga meteen naar de wc. Blij aan de dunne.
Om 16:00 uur controles: temperatuur 38,0. bloeddruk 104/67. Daarna de antibiotica aangehangen. Om 17:00 uur medicatie. Hierna eten. Eet in de avond alleen maar een toetje en wat rauwkost.
Daarna wat gepuzzeld. Rond 19:00 uur mijn zus op bezoek. Hierna om 20:00 uur pomp TPV opgehangen en spullen klaar gezet. Rond 20:20 uur de TPV aangesloten. Hopen dat koorts vannacht weg blijft. Daarna de warfarine toegediend. En antibiotica aangehangen.
Verder geklets enz.
Om 22:00 uur tanden gepoetst. Rond 23:50 uur antibiotica aangehangen en daarna controles: temperatuut 37,3.

Zaterdag 1 September 2018:   Even Tegenslag
Redelijk goed geslapen. Wel 3 keer er uit geweest voor de wc. Om 00:30 uur en 04:30 uur antibiotica aangehangen. Om 01:30 uur nieuwe infuusfles met kalium.
Om 07:45 uur wakker. Daarna medicatie. Rond 08:20 uur TPV klaar.  Daarna komen ze 2 bloedkweken uit ader halen. Hierna komen ze van de oncologie om 2 bloedkweekjes uit de lijn te halen.  Daarna ontbijten. Ook zie ik dat infuus niet meer goed zit, want er komt een bobbel. Dus roept zuster. Was er al bang voor, want voelde hem straks al. Zuster zet hem stil.
Rond 09:00 uur komt iemand prikken, maar naar vele kijken aan linker en rechterkant. Ze probeert linker ellenboog, maar hij zit niet goed. Tussendoor controles: temperatuur 37,3.
Hierna TPV afgesloten. Daarna me rond 09:35 uur gewassen in de badkamer.
Om 10:30 uur in rolstoel met zuster naar de Holding. Daar infuus prikken, Maar eerste keer rechterhand lukt niet. Uiteindelijk in linker ellenboog ( ze zou als het niet lukte. De anesthesioloog er bij halen, nou niet dus) ( zegt zuster continue infuus, maar toch in ellenboog.) In de ellenboog had de verpleging ook wel kunnen doen.
Om 11:00 uur weer terug op de kamer. Op terugweg maar er om gelachen. Zo van is niet erg als ie binnen 1 uur sneuveld. Op kamer weer infuus aangesloten.
Rond 12:00 uur antibiotica aangehangen. Daarna MDL arts langs: Vraagt hoe ik me voel. Microbioloog had gebeld. Bacterie blijft in bloed zitten. Kan zijn dat bacterie aam de lijn blijft hangen. Nadeel van deze bacterie is dat hij naar het hart kan overgaan. Dus blijven bloedkweken afnemen. Maandag overleg Radboud en dus kans dat de lijn er als nog uit moet. Dit valt flink tegen en de tranen komen volop. Arts en zuster begrijpen het goed. Infuus mag er af. Kalium is toch flink gestegen, doet normaal langer. 
Rond 12|:25 uur lunch en zuster komt infuus los koppelen. Ze steunt me ook meteen.  Ben zo bang dat vakantie niet door kan gaan. En vindt dat nog erger voor mijn maat.
Van 13:40 uur- tot 15:15 uur bezoek van Ma en zus. Om 16:15 uur controles: temperatuur 38,0.
Rond 16:30 uur medicatie en antibiotica aangehangen. Om 17:00 uur eten.
Voel me even later niet erg lekker.  Rond 19:45 uur de TPV aangesloten.  Daarna naar wc.
Ik voel me nog steeds niet lekker. Heb het warm, hoofdpijn enz. Om 20:45 uur medicatie en vraag ik zuster om temperatuur te meten 37,9.
Om 21:05 uur antibiotica aangehangen en warfarine toegediend. Verder rustig aan. Om 23:55 uur controles: temperatuur 37,4. bloeddruk 104/62.

Zondag 2 September 2018: Voel me wat beter
Om 00:00 uur en 04:20 uur antibiotica aangehangen. Rond 05:00 uur naar wc. Verder goed geslapen.
Om 07:30 uur wakker en rond 07:40 uur TPV klaar. Daarna controles: temperatuur 36,9. Voel me ook beter dan gisteravond. Hierna om 08:00 uur TPV afgesloten.
Om 08:25 uur medicatie, fosfaat en antibiotica aangehangen.  Rond 08:40 uur komen 2 bloedkweken uit de lijn halen.  Een half uur later bloedafname om 2 bloedkweken uit ader.
Me rond 09:40 uur tot 10:05 uur gewassen enz. Verder het nieuws gelezen. Om 11:55 uur medicatie, fosfaat en antibiotica aangehangen. Daarna lunch. Verder rustig aan. War gepuzzeld enz.
Rond 16:45 uur controles: temperatuur 37,6. Daarna medicatie inclusief fosfaat en de antibiotica aangehangen. Rond 17:10 uur eten.
Verder wat Tv gekeken op tablet en wat gepuzzeld. Om 19:45 uur TPV aangesloten en daarna nog rondje gewandeld op de verdieping. Om 20:50 uur antibiotica aangehangen. Hierna warfarine toegediend.
Om 22:30 uur tanden gepoetst en 23:45 uur controles: temperatuur 37,6.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten