Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

dinsdag 19 juli 2011

Onderzoek erasmus en Opname Amphia


Dinsdag 19 Juli 2011: Onderzoek Erasmus en Opname Amphia

Maandagavond 18-07-11 pak ik alvast wat spullen in, want er is een kans dat ik na het onderzoek moet blijven. Om 23:00uur koppel ik de sonde-voeding af en ga naar bed.
Ik blijf dinsdag wat langer in bed, want ik hoef toch niet te ontbijten. Na het douchen zorg ik dat mijn sonde-voeding rugzak ook gevuld is en leg alle papieren en medicatie klaar. Om 11uur komt mijn zus de kattenbak van minoes doen. Ik ga daarna nog even achter de computer en ga om 12:15uur naar beneden. Om 12:30uur wordt ik opgehaald door mijn zus en haar vriend.                                            Om 13:25uur zijn we in het Erasmus. Met de plattegrond in de hand lopen we naar gebouw H-noord etage 3. Hier is de MDL-afdeling zoals de verpleegafdeling, dagbehandeling en scopie-afdeling. Ik moet me melden bij de scopie afdeling/dagbehandeling.                                                                    Om 14:00uur wordt ik geroepen. In de behandelkamer kan ik in een kleedkamer mijn spullen leggen. Daarna mag ik op de het bed liggen. Er wordt een infuus ingebracht. Via het infuus wordt er eerst bloed afgenomen( 2 grote buisjes en 5 kleine  buisjes). Even later komt de Professor/mdl-arts en assistent binnen. De assistent heb ik aan de telefoon gehad zij zorgt ervoor dat het bloed en weefsel naar het lab gaan. De professor/mdl-arts legt uit wat ie gaat doen en verteld ook dat er tijdens het onderzoek nog meer artsen binnen zullen komen om mee te kijken. Daarna moet ik op mijn linkerzij gaan liggen en wordt er via het infuus pijnmedicatie gegeven en krijg ik een mondstuk in. Op dat moment wordt er ook een slaapmiddel toegediend. En ik ben weg
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ!

Rond 15:30uur wordt ik wakker op de uitslaapkamer. mijn zus en haar vriend zitten naast mijn bed. Achter mijn bed hangt een vel met wat er gedaan is en welke medicatie en hoeveel ik heb gekregen. Als ik wakker ben mag ik wat water drinken en daarna thee. Ik heb goed last van mijn bovenbuik volgens de zuster komt dat , omdat er lucht ingespoten is. Echt lekker voel ik me niet. Als ik wil mag ik ook wat eten , maar er is niks glutenvrij en heb ook niet echt zin. Rond 16:30uur mag ik naar huis. Mijn zus haalt beneden een rolstoel. Terwijl ik op het bed zit te wachten en mijn schoenen aan doet voel ik me niet echt lekker.                                                                                                                    Als we in de auto onderweg naar huis wordt ik op een gegeven moment niet lekker. Het raam open helpt niet echt.
??????????????????????????????????
Op een gegeven moment hoor ik mijn zus en haar vriend praten over de SEH van het Amphia. We
rijden op dat moment in Breda Ik blijk weggevallen te zijn. Bij het Amphia wordt ik door de verpleging uit de auto gehaald en in een rolstoel gezet. Ik wordt naar behandelkamer 24 gebracht. Mijn zus moet me terwijl aanmelden.
Er wordt meteen bloedgierig 2 buisjes en de controles worden gedaan. Verlatener komt er een co-assistent langs hij onderzoekt meen stelt wat vragen. Ondertussen wordt er bloed uit mijn oor genomen.
Daarna worden er foto's gemaakt. 1 van mijn borst, 1 van mijn linkerzij en 1 van mijn buik.
Als ik terug bent komt de co-assistent terug met een arts en weer wordt ik onderzocht. En wordt ik wat rechterop gezet. Ik voel me iets beter, maar heb wel pijn in de bovenbuik. Men gaat overleggen.
Even later komen ze terug. Ik wordt in ieder geval voor een nacht opgenomen en mag nikseten en drinken en krijg vocht met medicatie via het infuus. Morgen zal er dan bloed geprikt worden om te kijken of de bloedwaarde van de alvleesklier niet verhoogd zijn. Mijn zus vraagt of ze nu wel goed zijn. De arts legt het uit. Om een ontsteking te zien in het lichaam controleert men een vast bloedwaarde.om problemen aan de alvleesklier te zien zoals ontsteking. Test men de Amylasewaarde(suiker) en lipasewaarde(vet). Bij gezonde mensen is de waarde Amylase 220 en lipase 80. Bij mijn is mijn lipase waarde altijd 100/120 dus verhoogd. Dat is nu ook. dus voor mij is dat normaal.
De vriend van mijn zus haalt mijn spullen uit de auto. Bij mij wordt er ondertussen een infuusnaald ingebracht. Om 20:30uur wordt ik opgehaald en naar unit 21 Kamer 205 gebracht.

Hoop dat ik vannacht kan slapen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten