Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

zondag 24 juli 2011

Ziekenhuis verblijf

Zondag 24 Juli 2011: Ziekenhuis verblijf en ontslag

WOENSDAG 20 JULI                                                                                                                              Slecht geslapen. Veel pijn gehad. Om 01:00uur een morfine spuit gehad. ' S morgens 2 buisjes bloed geprikt. Zaal-arts langs geweest: Ze onderzoekt en luistert naar mijn buik. De bloedwaarde(lipase) was toch wat gestegen. Het is maar goed dat we naar de SEH zijn gegaan, want als ik naar huis was gegaan en gewoon was gaan eten dan was het tot een zware alvleesklierontsteking gekomen. Ik mag vandaag in ieder geval nog niet eten en drinken en ook de sonde wordt voorlopig nog niet aangesloten. Dus niet naar huis. Vandaag verder op bed gelegen en veel geslapen.

DONDERDAG 21 JULI                                                                                                                       Goed geslapen. ' S morgens weer 2 buisjes bloed geprikt. Zaal-arts: de bloedwaarde is weer wat gezakt. ik mag vanaf 12uur helder vloeibaar en als dat goed gaat vanavond vloeibaar. Het infuus gaat ook zachter. Van 3 liter per dag naar 1 liter per dag. Als het eten goed gaat en de buikpijn rustig blijft dan gaat morgen de sonde-voeding er weer aan en mag ik snel naar huis. Uiteindelijk vondst vloeibaar. verder vandaag de tour de franke gekeken en een paar keer een rondje gewandeld.

VRIJDAG 22 JULI                                                                                                                           Redelijk geslapen. Kon mijn draai niet vinden uiteindelijk toch een paar uur geslapen. ' S morgens weer 2 buisjes bloed geprikt. Om 11uur is het infuus eraf gegaan en de sonde-voeding wordt weer gestart. Men begint op 21ml per uur en elke 8uur gaat ie dan omhoog( Alleen vannacht blijft een paar uur langer op 42 staan, want anders moeten ze hem omhoog zetten terwijl ik slaap. Ook mag ik weer vast eten.
Diëtiste langs geweest: Men zal hier alleen de pepatament gebruiken, omdat de energie die langzaam weer thuis gebruik hier dikker is en anders verstopt mijn sonde. Thuis moet ik dan weer langzaam overgaan op de energie.
Zaal-arts: De komende 3 dagen zal mijn bloed extra worden gecontroleerd( omdat ik vanaf maandag niks heb gegeten) en wordt er goed gekeken of ik geen vocht vast houd. Als ik weer pijn krijg dan is het meteen weer rust. Als het goed blijft gaan dan mag ik maandag naar huis. Ze had eerder verwacht, maar men wil geen disco nemen en het bloed dus langer controleren. Valt aan de ene kant tegen, maar liever extra controle dan binnen een week weer terug. Om 19:00uur voeding naar 42ml per uur. Verder vandaag weer een paar rondjes gewandeld en de tour de franke gekeken.

ZATERDAG 23 JULI
Redelijk geslapen. ' s morgens 1 buisje bloed geprikt( buisje nummer 300). Om 8:00uur voeding naar 63ml per uur. ' S morgens gewogen en zo als verwacht wat afgevallen 56,4kg.
MDL-Arts langs geweest: Het bloed is rustig. Men is zeer benieuwd wat er uit het onderzoek van het Erasmus komt. Ik hoor bij de 5% die na het onderzoek/punctie last krijgt van de alvleesklier.( ook zegt ie dat hij bij andere onderzoeken zoals de mri in het Erasmus toch lichte afwijking aan de gang heeft gezien, dit kan ook bij de toen aanwezige ontsteking horen. Afhankelijk wat er uit het Erasmus komt wil men toch de gang verruimen)
Om 16:00uur is de voeding naar 84ml per verhoogd. Vandaag verder weer wat gewandeld en de tour de france gekeken.
' S avonds voor de eerste keer wat warm eten op, maar het viel erg tegen. Zat na een paar happen puree, vis en groente al vol. Hou het voorlopig toch maar bij crackers en rijstwafels en zo.

ZONDAG 24 JULI
Goed geslapen. S'morgens 1 buisje bloed geprikt( 301 dus). De zuster zal aan de arts vragen of ik vandaag al naar huis mag, want het gaat goed en lig al genoeg in het ZKH. Het infuus gaat in iedergeval er al uit, maar goed ook want ik begon hem al te voelen. Even afwachten dus, maar ik denk dat de zuster wel een goed woordje doet.. Om 11:00uur komt de arts langs ik mag naar huis. Wel moet ik nog een keer bij chirurg langskomen, want dat had ik eigenlijk afgelopen donderdag naar toe gemoeten. Tijdens het bezoekuur wordt ik opgehaald. En hopelijk even geen opname. Woensdag 10 augustus moet ik naar de mdl-arts i.v.m. de uitslag van het onderzoek in het Erasmus.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten