Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

dinsdag 23 juli 2013

Naar huis


Dinsdag 16 Juli 2013: slechte Nacht
Zeer slechte geslapen. Geen oog dicht gedaan. Om 4uur extra pijnmedicatie gehad, maar het hielp niet. Om 5:30uur morfinespuit gehad. Daarna toch nog wat geslapen. Me vanochtend op bed gewassen. Vandaag grote visite langs geweest: Er was vrijdag duidelijk een steen te zien op de echo en ook de leverwaarde waren gestegen, maar bij ercp niks meer te zien. Ze zijn wel flink bezig geweest en vandaar misschien nu nog de klachten. Ze willen in ieder geval heel langzaam opbouwen. ' S middags veel bezoek gehad en dat merkte ik naderhand weer. Erg moe en weer duizelig. Tot 17uur geslapen. Het gaat nu redelijk.

Mijn maat de paal

Woensdag 17 Juli 2013; Gaat iets beterschap
Vannacht goed geslapen. Wel vannacht en vanochtend wat gal overgeven. Sinds vandaag krijg ik weer 4x 2paracetamol per dag. Heb sinds gisternacht geen morfinespuit meer gehad. Verder vandaag rustig aan.

Dat smaakt wel met dit weer!

Vrijdag 19 Juli 2013: Hoe gaat het
Donderdag 18Juli: Vannacht goed geslapen. Wel tegen 6:30uur wat meer last van de buik. Vandaag verder rustig aan. ' S middags nog wel een waterijsje op. En dat was heerlijk.
Vrijdag 19 Juli: Ook vannacht weer goed geslapen. Wel tegen de ochtend weer wat meer last van de buik. Was vanochtend wel even flink balen. Zou vandaag eigenlijk met heel het gezin naar de Efteling gaan, maar de rotziekte gooit weer roet in het eten. Zaalarts nog langs geweest: Ze willen kijken om de pijnmedicatie aan te passen en dan thuis in overleg met de diëtiste het eten te proberen. Vanmiddag met het bezoek even naar buiten geweest, maar kreeg een klap mijn gezicht van de warmte. ' S middags nog een waterijsje op. Verder rustig en maar afwachten.

Zondag 21 Juli 2013: Weekend
Zaterdag 20 Juli: redelijk goed geslapen. ' S morgens erg last van infuus. Hij wordt er
uitgehaald. infuus mag er uit blijven en ik mag weer gaan drinken. Ook is er een ochtend medicatie verhoogd. Ik ben vandaag erg suf. Waarschijnlijk door de verhoogde medicatie. Met het avond bezoek nog mee naar buiten geweest.
Zondag 21 Juli: Weinig geslapen. pompen in de kamer gingen constant af. vanaf een uur of 5 weer wat meer last van mijn buik. Na het nemen van mijn ochtendmedicatie ben ik gaan douchen, maar tijdens het douchen voel ik me niet lekker worden. ben weer erg suf. Ik geef het aan de zuster door. na overleg met arts is besloten om de medicatie weer terug te draaien. verder rustig en met het avondbezoek weer even naar buiten geweest.


Dinsdag 23 Juli 2013: Naar Huis
Maandag 22 Juli: Vannacht tot 4 uur redelijk geslapen. Om 4 uur wakker geworden van de pijn en extra paracetamol gehad. Mijn eigen diëtiste is langs geweest( weer terug van vakantie): Ze heeft me lang niet gezien en is tevreden over voedings toestand. Ze is blij dat voeding verhoogd is. Zaalarts langs geweest: DE medicatie die van het weekend verhoog was is nu weer terug gezet. Waarschijnlijk dat ik nu oxynorm krijg. Verder mag ik vandaag naar vloeibaar. Tijdens het middageten wat yogurt op, maar dit kwam er meteen uit. Met het middag bezoek naar beneden geweest om een waterijsje te eten. Rond 17;30uur komt men met het avondeten. Wordt er een vol dienblad neer gezet. Zeg ik nog. "ik hoef niet het gemalen eten hoor" Zeg ze. "dit is gewoon eten hoor" en tilt de deksel omhoog. Een bord met bal gehakt, aardappels en groente. Ik zeg. "ik sta op vloeibaar" "nee hoor meneer op licht verteerbaar. Ook mijn overbuurman ( die ook op vloeibaar staat) krijgt een gewone maaltijd). Na veel overleg en krijgen we wat vla. Mijn overbuurman en ik staan er van te kijken! Wat een communicatie! Zonder te vragen hoe het vloeibaar is gegaan ( wat dus niet ging) op vloeibaar gezet. 's avonds met het bezoek weer naar buiten geweest.



Dinsdag 23 Juli: Vannacht tot 4uur wakker gelegen door de warmte. Rond 4uur in slaap gevallen en lekker geslapen tot 7:30uur. S' morgens met het ontbijt wat yoghurt op , maar dit kwam er uit en was ook goed misselijk. Heb hierna iets voor de misselijkheid gehad. Rond 12:30uur is het grote visite: Ze willen de pijnmedicatie aanpassen. Samen met de diëtiste kan ik het eten uitbreiden. Onder tussen krijg ik een sms van mijn zus of ik weet dat ik naar huis mag. Ik sms terug dat ik nog niks weet, maar waarschijnlijk morgen. Tijdens het middagbezoek ga ik naar beneden om een ijsje te drinken. Als we weer terug zijn komt er een zuster langs met mijn ontslagpapieren. Over 3 weken op controle en recept voor extra pijnmedicatie. Als mijn moeder weg is stuur ik een sms naar mijn zus dat ik vanavond tijdens het bezoek mee naar huis mag. Het avondeten was deze keer goed hierna pakken ik mijn spullen in en wissel e-mail adressen uit met mijn overbuurman. Rond 18:30uur is mijn zus er. Ik wens mijn kamergenoten het beste en bedank de zuster en ga op weg naar huis. Thuis wordt welkom gelikt en gekroeld door minoes. Wat is ze lief geweest.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten