Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

maandag 15 juli 2013

Opname 20


Dinsdag 9 Juli 2013: Gaat niet lekker en opname 20
Afgelopen dagen is het een beetje op en neer gegaan, Had wat goede dagen en slechte dagen. Afgelopen vrijdag vakantie geboekt naar Athene. Vanaf vrijdag nacht sta ik weer aan de diaree en gaat het ook minder. Zondag heek de dag op bed gelegen. Maandag even naar de apotheek geweest, maar dit was vermoeiend, Vannacht weer slecht geslapen. Dus ben weer bed blijven liggen. Zit meer op de wc dan in bed. Uiteindelijk om 16:30uur mijn zus gebeld. Die heeft om 17:00 huisartsenpost gebeld. We mogen er om 18uur terecht. Krijg medicatie voor de diaree te remmen. Rond 18:45uur weer thuis. Maar echte beter gaat niet. Heb meer pijn. Bel om 20:30uur mijn zus. Bij mij belt ze weer de huisartsenpost. Na overleg mag ik naar seh komen, Rond 21:30uur zijn we er. Het is rustig we zijn snel aan de beurt. Er word bloed geprikt en de controles gedaan. Om 23:00 komt de arts. ze heeft eerst mijn dossier door gelezen. Ze onderzoekt me. Rond 00:15uur is ze terug. De bloedwaardes zijn laag, maar ik wordt toch opgenomen. Daarna krijg ik infuus en wordt opgehaald en naar unitv28 km 249 gebracht. Hopen dat ik wat kan slapen

Woensdag 10 Juli 2013: Weer drinken
Vannacht maar kort geslapen. Kon pas rond 01:30 slapen en moest ook nog 2kerr naar de wc i.v.m. de diaree. Vandaag rustig aan, Zaalarts langs geweest: bloedwaarde alvleesklier rustig, bloedwaarde lever verhoogd. Kan ontsteking galwegen zijn, maar ook gewoon een griep. het infuus staat alweer lager en mag weer helder vloeibaar drinken. Vanavond op tijd gaan slapen.

Donderdag 11 Juli 2013: Pijnaanval
vannacht tot 4uur redelijk geslapen. Daarna door de pijn niet meer. Om 5uur extra pijnmedicatie gehad. Daarna niet meer echt geslapen. Me vanochtend gedoucht. Verder rustig aan. Zaalarts langs geweest: leverwaardes weer gezakt. men wil nog wel een echo maken. Mag naar vloeibaar toe. ' S middags yoghurt op, maar dit kwam er weer uit en was daarna goed misselijk. Iets voor de misselijkheid gehad. Tijdens avondeten vanillevla op, maar dat viel niet goed. Was daarna misselijk en had veel pijn. Had de neiging te moeten overgeven maar er kwam niks. iets tegen misselijkheid gehad en een morfinespuit tegen de pijn. Daarna wat geslapen. Hopen dar het verder rustig blijft en vannacht kan slapen.


Vrijdag 12 Juli 2013: echo en Ercp
Vannacht goed geslapen. zelfs niet gemerkt dat ze mijn sonde-voeding hebben gestopt. Vanochtend wel wakker geworden met veel pijn. uiteindelijk een morfinespuit gehad. Even later werd ik goed misselijk en dus ook nog via het infuus wat tegen de misselijk gehad. Om 10uur met rolstoel naar de röntgen gebracht voor een echo. Op de echo was een steentje te zien. Toen ik naar de echo naar boven werd gebracht zag ik ma met mijn zwager zitten. Toen ik boven was ben ik me eigen gaan wassen. Daarna kwam de zaalarts: hij gaat overleggen om steentje eruit te halen. Daarna ga ik even naar beneden om even bij ma en mijn zwager te zitten. Ma heeft ook een onderzoek vandaag. Rond 12uur weer naar boven gegaan. Kom ik boven mag weer naar beneden om bloed te laten prikken. Als ik boven krijg ik te horen dat ik vanmiddag al de ingreep(ercp) heb. om 16:00 krijg ik de antibiotica voor het onderzoek. Even later word ik naar beneden gebracht. Na even wachten ben ik aan de beurt. Sommigen kennen me nog. Even later beginnen ze zzzzzzzzzzzzzzzzzzz Als ik wakker ben mag ik terug op mijn bed liggen en wordt even later weer naar boven gebracht.. Verder veel geslapen. 's avonds nog bezoek gehad.


Zaterdag 13 Juli 2013: Slechte Nacht
Vannacht slecht geslapen. Om 3uur zuster gebeld. Paracetamol gehad. Om 4:15uur weer zuster gebeld. Omdat mijn bloeddruk erg laag 94/54 overlegt ze met de arts. Ik krijg weer paracetamol. Maar een uur later de zuster weer gebeld. Ondanks dat mijn bloeddruk nog steeds laag is krijg ik wel de morfinespuit. Ze houd me bloeddruk in de gaten. Het werkt, maar echt geslapen heb ik niet meer. Rond 8uur is er bloed geprikt. Na het ontbijt douch ik me. Maar tijdens het douchen wordt ik niet lekker en ga zitten. ik bel de broeder en hij brengt me terug naar bed. Vandaag verder veel geslapen. Vanmiddag nog bezoek gehad. Zowel bij de lunch als bij het avondeten misselijk geworden en meer last van mijn buik. Hoop dat ik vannacht wat kan slapen.

Zondag 14 Juli 2013: Rustig
Vannacht goed geslapen, maar dat moet ik wel met de morfinespuit gisteravond. Vandaag verder rustig aan. Het gaat nog niet echt. Het avondeten kwam er uit en was daarna goed misselijk en had meer last van mijn buik. Heb toen iets voor de pijn gehad en dat werkte. Ben op tijd gaan slapen. Is het eindelijk zomer en ik lig weer in het ziekenhuis. Heb alle jaargetijde gehad, maar wel vaak als het mooi weer is. Is het in april mooi weer en de zomer niet. Dan lig ik juist in april in het ziekenhuis.

Maandag 15 Juli 2013: Niet lekker
Vannacht goed geslapen. Had vanochtend wel weer meer pijn, Om 10uur een morfinespuit gehad. Rond 11uur zaalarts langs geweest: Omdat de pijn blijft voorlopig weer niks eten en drinken om de galwegen en alvleesklier meer rust te geven. Verder rustig aan. Zowel ' s middags als 's avonds bezoek gehad. Toen ik na het avond bezoek naar de wc ging werd ik niet lekker en ben ik door de zuster terug naar bed gebracht. De controles waren goed. waarschijnlijk d warmte. druk bezoekuur en de pijn, Ben op tijd gaan slapen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten