Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

vrijdag 18 maart 2016

Opname 39

Donderdag 17 Maart 2016: Opname 39
Slecht geslapen door veel pijn. Ook veel naar de wc geweest. Om 08:00 uur er even uit geweest om de TPV af te koppelen. Daarna weer terug naar bed. Rond ongeveer 10:00 uur kom ik bij op de vloer van de badkamer met hoofdpijn. Waarschijnlijk na het overgeven niet goed geworden. Ik voel me goed beroerd. Ik besluit eerst even bij te komen in de badkamer. Na ongeveer een half uur ben ik kruipend terug naar de slaapkamer gegaan. Toen ik daar weer op bed lag heb ik rond 10:45 uur de assistente van de huisarts gebeld. Ze laat de huisarts na het spreekuur langskomen. Mocht het tussentijds slechter gaan moet ik meteen bellen.
Rond 12:00 uur is de huisarts er. Na wat vragen en voelen aan de buik belt ze de dienstdoende MDL-arts in het ziekenhuis. Ze willen me zien.
De huisarts regelt een ambulance. Omdat het geen spoed is kan het even duren. De huisarts gaat verder en ik kan wachten op de ambulance. Als er wat is moet ik even bellen.









Rond 12:45 uur staan de ambulancebroeders bij me binnen. ( ze waren beneden al binnen gelaten.)
Met hun hulp loop ik langzaam naar de lift. Beneden in de hal wordt ik op de brancard gelegd.
En wordt daarna met Ambulance 20-120 naar de SEH van het Amphia ziekenhuis gebracht. Waar we om 13:10 uur aankomen.  Het is goed druk bij de SEH. We staan met ambulance buiten en gaan via de normale ingang naar binnen. ( dus niet de ambulance ingang).
Ik wordt naar kamer 26 gebracht. Na de overdracht worden eerst de controles gedaan. Om 13:25 uur is er een arts-assistent langs geweest. Eerst gepraat en daarna lichamelijk onderzoek buik en longen.




Rond 14:15 uur komt de broeder weer binnen. Hij zegt sorry voor het wachten. Hij ziet dat arts al langs is geweest. Hij gaat nu eerst bloedprikken. Even later komt de arts-assistent terug met andere arts. Nog een keer lichamelijk onderzoek van buik en longen. Nu weer wachten en longfoto.
Om 14:50 uur morfine spuit gehad voor de pijn. en om 14:55 uur hebben ze me opgehaald voor een longfoto. Als ik terug ben komt er iemand van de apotheek langs.
Rond 15:45 uur komt arts langs: ze willen wat urine hebben. OM 16:05 uur komt de zuster de urine kweek ophalen om te versturen.
Rond 16:55 uur komen de 2 artsen weer langs. Nu om nog wat testjes te doen i.v.m. het flauw vallen. Bloedwaarde van alvleesklier en lever redelijk netjes. Wel verhoging van de ontstekingswaarde.
17:25 uur arts langs: ik wordt opgenomen op de acute opname.
Om 18:20 uur wordt ik opgehaald naar unit 27 kamer 262 gebracht. Daarna opname gesprek gehad. Morgen kijken ze verder. Als ik korten dan 48 uur moet blijven, dan blijf ik hier. Als het langer wordt ga ik naar de mdl.
Om 18:45 uur Oxcynorm gehad.
Rond 19:00 uur is me zus er met de spullen. Om 21:30 uur is de TPV er en kan ik me aan sluiten. Daarna controles. Ze zijn goed, heb wel verhoging 37,8.
Om 22:30 uur gebeld i.v.m. de pijn. Weer Oxcynorm gehad. ( heb ik thuis ook, maar werkte niet meer).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten