Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

maandag 13 maart 2017

Huisarts en Opname

Zondag 12 Maart 2017: Huisarts, Longontsteking
Vrijdag: Afgelopen nacht een slechte nacht gehad. Heb om 09:10 uur naar de huisarts gebeld. Kan vanmiddag om 15:20 uur langskomen. Verder rustig aan. Wat dingen achter de computer afgewerkt. Daarna paar uurtjes op bed gelegen. Rond 15:05 uur te voet naar de huisarts gelopen.
Het spreekuur liep wat uit. Was rond 15:50 uur aan de beurt. Even gepraat over wat er aan de hand is. Daarna heeft ie naar de longen geluisterd en er lijkt een infectie aan de linker kant te zitten. Hij doet meteen een vingerprik om de CRP/omtstekingswaarde te meten. Mag rond 16:00 uur even terug in de wachtkamer gaan zitten. Terwijl helpt hij een ander patiënt. Rond 16:10 uur wordt ik weer geroepen.
CRP waarde is flink (130) verhoogd. Dus flinke longontsteking. Ik krijg een antibiotica kuur. Moet maandag een longfoto laten maken en dinsdag terug komen. Als het dit weekend niet goed gaat moet ik naar de huisartsenpost bellen.
Om 16:15 uur ben ik klaar en maak voor dinsdag een nieuwe afspraak. Daarna te voet naar huis en daar met de auto meteen even langs de apotheek. Eenmaal thuis even familie  ingelicht  dat ik morgen niet mee ga naar de verjaardag van mijn neefje in Venlo. Ik baal enorm. Rond 21:00 lig ik in bed.

Zaterdag: Slechte nacht gehad. Weinig geslapen door het vele hoesten. Na het afsluiten van de TPV even zelf controles gedaan: Bloeddruk 134/78, Zuurstof 92, Pols 115 en Temperatuur 38,0. Wat verhoging dus.
Rond 10:30 uur komt mijn zus het cadeau voor mijn neefje ophalen.
Verder veel op bed gelegen en tussendoor wat geslapen. Rond 17:00 uur weer controles: Bloeddruk 125/78, Pols 124, Zuurstof 92 en Temperatuur 38,0.
Om 19:45 met veel moeite de TPV klaar gemaakt en aangesloten.

Zondag: Iets beter geslapen dan gister, maar daar is ook alles mee gezegd. Om 08:45 uur de TPV afgesloten en daarna controles: Bloeddruk 123/76, Pols 114, Zuurstof 93 en Temperatuur 38,4.
Verder weer hele dag op bed gelegen. Rond 18:00 uur de voeding klaar gemaakt. En rond 19:00 uur me aangesloten, omdat ik afgelopen nachten flink lag te zweten laat ik de TPV niet in 12uur maar in 14uur inlopen.
Rond 21:30uur controles gedaan: Bloeddruk 120/78, Pols 112, Zuurstof 94 en Temperatuur 37,8.

Maandag 13 Maart 2017: Huisarts en Opname ziekenhuis
Niet echt geweldig geslapen. Voel me ook beroerder dan afgelopen vrijdag. Rond 09:00 uur de TPV afgesloten en daarna controles gedaan: Bloeddruk 115/78, Pols 110, Zuurstof 93 en Temperatuur 39,0.  Shit koorts! Ik bel het Radbouds. Even aankijken. de TPV verpleegkundige denkt niet de lange lijn. Vanavond en vannacht tijdens de TPV de temperatuur meten en voor nu de huisarts bellen.
Daarna huisarts gebeld. Belt na het spreekuur mij op. Om 10:45 uur belt de huisarts: Hij gaat even overleggen met dienstdoende longarts ziekenhuis. Rond 10:55 uur belt de huisarts alweer. Moet me melden bij de SEH en rekening houden met opname.
Mijn zwager zou vandaag om 13:00 uur met me mee gaan naar het ziekenhuis voor de longfoto. Ik bel hem op dat het wat anders gaat worden.
Rond 11:25 uur is mijn zwager bij mij. Rond 11:45 uur zijn we bij de seh en meld me bij de balie.
Om 12:30 uur wordt ik opgehaald en naar behandelkamer 21 gebracht.


12:35 uur controles: Bloeddruk 120/78, Pols 110, Zuurstof 91 en temperatuur 38,4. Arts komt ook al even lang. Ze besluiten om voor alle zekerheid toch het Lijnsepsis protocol van het Radboud te volgen.
Om 12:40 uur worden er 4 flesjes voor bloedkweek uit de lijn gehaald. Daarna wordt er bloed geprikt om 4 flesjes voor bloedkweek en 4 buisjes er uit te halen. Hierna ook nog een oor prikje voor het zuurstof. Hierna extra zuurstof.
Om 13:00 uur komt de arts langs. Even gepraat over hoe en wat. Rond 13:05 uur komen ze me ophalen voor een longfoto. Ga op brandcard mee.
Ben rond 13:10 uur terug op de behandelkamer en even later komt de arts weer. Hij onderzocht me. Moet ook nog urine en sputum inleveren.
Daarna is er nog een hartfilmpje gemaakt. Rond 14:10 uur komt arts weer langs: Wordt ter observatie een nacht opgenomen.
Om 14:20 uur wordt ik met rolstoel opgehaald door zuster van de acute opname.
De zuster herkend me nog van eerdere opnames. Alleen toen was het voor de MDL. Nu wordt ik opgenomen voor de longgeneeskunde. Rond 14:25 uur op unit 28 kamer 14 bed 1. Mijn zwager gaat naar huis.
Om 14:35 uur controles: Temperatuur 37,7 en zuurstof 95. Zuurstof mag er af. Omdat ik vorig week op het voorbereidingsplein al een opname gesprek heb gehad hoef het nu niet. Zuster gaat meteen kijken voor de TPV.
Om 14:45 uur bakje thee met honing. Rond 15:05 uur wat urine opgevangen. Even later haalt zuster de urine op. Om 17:00 uur wat proberen te eten, maar helaas later wel overgegeven. Om 14:15 uur de TPV aangesloten. Sinds de TPV weer aanstaat weer meer zweten. Om 22:00 uur me tanden gepoetst. Was blij weer op bed te liggen. Rond 23:15 uur controles en daarna proberen te slapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten