Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

donderdag 16 maart 2017

Iets langer blijven!

Dinsdag 14 Maart 2017: Toch nog langer blijven
Niet geweldig geslapen door het hoesten. Om 06:30 uur is er temperatuur gemeten 37,5.
Rond 07:25 uur is er bloed geprikt. 2 buisjes en uit oorlel.
Om 08:10 uur zijn de controles gedaan. Redelijk goed. Zuurstof 93. Daarna om 08:15 uur de TPV afgesloten. Hierna medicatie en daarna ontbijt, maar dat gaat er met moeite.
Me om 09:30 uur in de badkamer  gewassen aan de wastafel. Was rond 09:55 uur weer terug op bed. Wat is dit vermoeiend, maar wel lekker.
Verder wat geslapen. Om 12:00 uur longarts langs geweest: Ontstekingswaarde en koorts zakken. Vannacht nog even kijken met medicatie voor het hoesten. Hij heeft ook nog even naar de uittrede van de lijn gekeken.
Met bezoekuur 's middags is ma op bezoek geweest. Verder rustig aan. Wat tv gekeken op tablet.
Om 17:25 uur met eten maar een paar happen op.
Met bezoekuur 's avonds zus op bezoek geweest. Na het bezoekuur om 20:25 uur de TPV aangesloten. Daarna wat gelezen. Om 22:00 medicatie en extra medicatie voor het hoesten. Hierna om 22:15 uur tanden gepoetst enz.
Rond 23:20 uur controles voor de nacht: Redelijk. Temperatuur 37,9.

Woensdag 15 Maart 2017: Zuurstofgehalte laag en prednison
Wat een nacht. Niet geslapen door het vele hoesten. Ben bekaf. Medicatie doet dus weinig. Om 08:00 uur medicatie en om 08:25 uur controles. Redelijk goed behalve het zuurstofgehalte 87. Ben ik wat benauwd. Krijg war extra zuurstof en over een uur meet ze het nog een keer. Daarna de TPV afgesloten.
Om 09:15 uur zuurstof opnieuw gemeten: iets hoger 92, maar blijft wat laag ondanks zuurstof. Heb om 09:30 even verneveld.


Rond 10:05 uur is longarts langs geweest: Medicatie om hoesten te onderdrukken naar 4 keer per dag. Ontstekingswaardes blijven zakken.
Om 11:45 uur zuster gebeld, want wil me wassen, maar ze wil eerst zuurstof meten. Rond 12:10 uur komt zuster zuurstof meten ( apparaat was bezet): 95. Zuurstof lager gezet. Even met zuster gepraat of ik het wel zie zitten om naar huis te gaan. Als ik me straks ga wassen en het gaat niet moet ik bellen. Mijn lichaam heeft een flinke tik gehad.
Na de lunch me om 12:45 uur in de badkamer gewassen. Zuster heeft op het laatst geholpen. Was helemaal op.
Met middag bezoekuur is ma weer op bezoek geweest.
Rond 13:50 uur longarts en mijn eigen longarts langs geweest: Ze gaan toch kijken voor prednison via het infuus
Om 14:10 uur komen de artsen weer terug: Kuur prednison voor een week, waarvan eerste stoot intraveneus en dan kijken hoe het morgen gaat. Dus nog niet naar huis.
Rond 14:25 uur heeft zuster infuus ingebracht en prednison gegeven. Om 15:35 uur controles: Temperatuur 37,7. Zuurstof 93. Verder rustig.
Om 17:00 uur eten, tv gekeken op tablet. Met avond bezoekuur zus weer langs geweest.  Me zus heeft me toen eerst met rolstoel naar beneden gereden om daar in de hal te stemmen.
Om 20:00 uur even zitten chatten en rond 20:30 uur de TPV aangesloten.

Verder wat gepuzzeld. En rond 22:00 uur me klaar gemaakt om te gaan slapen.
Rond 23:10 uur controles voor de nacht: Temperatuur 37,5. Bloeddruk 132/78.Pols 114. Zuurstof 93.

Donderdag 16 Maart 2017: Naar Huis
Vannacht beter geslapen dan de afgelopen dagen. Het hoesten is ook iets minder.
Om 07:40 uur controles en die zijn goed. Ook zuurstof is beter 95.
Rond 09:00 uur TPV afgesloten en daarna me om 09:25 uur in de badkamer gewassen.
Om 10:45 uur Artsen weer langs geweest: Mag naar huis.
Rond 13:00 uur heb ik de papieren en pak hierna mijn spullen in. Ga rond 13:30 uur naar beneden en daar bij de apotheek eerst de medicatie opgehaald. Was druk bij de apotheek.
Rond 14:15 uur ben ik opgehaald en thuis gebracht.
Thuis verder rustig aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten