Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

donderdag 20 juli 2017

OPNAME 40!


Zondag 16 Juli 2017: Villa Pardoes en gaat niet echt lekker
Dinsdag 11Juli: Afgelopen dagen niet echt veel bijzonders.  Wel heb ik wat meer last van mijn buik, maar het gaat nog.
Woensdag 12 Juli: Vandaag met de nieuwe camera foto's gemaakt bij villa pardoes. Was weer erg leuk. Had wel wat minder gezinnen door omstandigheden. Toen ik thuis was kwam even later de koerier met de tpv spullen. In de middag wat op bed gelegen.
Donderdag 13 Juli: vanochtend met de foto's bezig geweest.
Zondag 16 Juli: Afgelopen week in de avonduren bij kennisen wat geholpen. Dit weekend niet veel gedaan en sinds afgelopen nacht ook weer wat meer pijn. De pijn is erger dan normaal.

Maandag 17 Juli 2017: 40e Opname is een Feit
Een hele slechte nacht gehad. Na het afkoppelen van de TPV terug naar bed gegaan.
Maar de pijn wordt alleen maar erger. Rond 13:00 uur naar huisarts gebeld, maar eigen huisarts is met vakantie. Ik bel naar een vervangde huisarts, maar die blijkt wegens omstandigheden niet aanwezig te zijn. Ik wordt door verwezen naar een ander. Dus die maar gebeld. na gesprek met de assistente verbind ze me door met de huisarts. Nadat ik uitgelegd heb wat en hoe en wat de huisarts normaal doet. Gaat hij naar het ziekenhuis bellen. Rond 13:40 uur wordt ik terug gebeld. Ik mag naar de SEH komen. Als het niet lukt voor vervoer moet ik terug bellen.
Ik probeer het eerst bij buren, maar de eerste zijn onderweg, daarna loop ik naar mijn buurman, daar vole ik me niet echt lekker worden en probeer weer naar mijn eigen woning te gaan en ga weer op bed liggen. De buurman belt terug naar de huisarts.
14:24 uur er zal een ambulance gebeld worden. De buurman gaat naar beneden om de ambulance op te vangen.
Rond 14:40 uur is ambulance 20-146 er. Als ze boven zijn wordt er meteen een infuus geprikt en wat morfine gegeven.. Rond 14:50 uur Gaan we rustig naar beneden. In de ambulance nog wat morfine gehad. Pijn zakt van 9 naar een 5.
Rond 15:00 uur zijn we bij de seh van het Amphia. Het is enorm druk. We moeten met de brandcard even wachten bij de nieuwe ambulance wachtruimte. We staan op 1. Na even komt een verpleegster ons ophalen en gaan naar behandelkamer 25.
Na de overdracht is er om 15:15 uur 3 kleine buisjes bloed geprikt. 5 minuten laten komt de arts al langs. Controle buik en longen.
Nu wachten.  Even later ook nog urine moeten afgeven. Rond 16:45 uur komt de arts terug: Ze is wat later terug, omdat het druk is op mdl gebied. Ik wordt opgenomen ivm alvleesklier ontsteking. Voorlopig niks per os. Ook gaan ze het pijnteam inschakelen.
Om 16:55 uur komt de zuster langs. Ik wordt opgenomen op unit27 acute opname. Even later moet ik naar andere kamer. omdat deze kamer weer vrij gemaakt moet worden voor de ambulance. Ik ga naar kamer 14. Daar komt even later iemand van de apotheek langs. Daarna komt de zuster het infuus aansluiten. Om 17:20 uur wordt ik opgehaald en naar unit 27 kamer 4 bed 2 gebracht. Daar wordt eerst paracetamol aan het infuus gehangen. Terwijl een opname gesprek, maar veel dingen staan er al in. Hierna wordt een infuuspomp aan de paal gehangen en wordt er infuuszak met kalium aangesloten. Krijg voorlopig 3 liter infuus per 24uur. Ook de tpv is er al. Rond 18:10 uur zuster gebeld ivm de pijn. Krijg even later dipiloor ( spuit met morfine).
Rond 18:45 uur toen de pijnmedicatie zijn werk deed ma even opgebeld. Om 19:20 uur is mijn zus op bezoek geweest met wat spullen.
Na het bezoek de tpv aangesloten. Rond 22:00 uur mijn tanden gepoetst, pyjama aan enz. Daarna rond 22:30 uur nog paracetamol via het infuus.
Opname 40 is dus nu een feit!!!!!!

Dinsdag 18 Juli 2017: Dag 1
Slechte nacht gehad. Weinig geslapen. Om 00:40 uur oxcymorm gehad en om 01:15 uur Dipiloor.
Om 06:00 uur is er nog paracetamol aan het infuus gehangen.  En ook nog 2 keer naar de wc geweest. Ontlasting is erg dun. Dat was thuis ook al.
Om 08:00uur medicatie gehad inclusief oxcyctin en oxcynorm. Daarna rond 08:30 uur controles. Die waren goed. Na de controles de TPV afgesloten. Rond 09:45 uur zuster gebeld. Lig weer in mekaar gekropen van de pijn. Heb iets later dipiloor gehad.
Rond 10:10 uur kwam zuster kijken hoe het ging. Pijn was gelukkig weer wat gezakt. Om 10:30 uur is de mdl-arts langs geweest: Naar buik geluisterd en gevoeld. Oxcycotin gaat  naar 10mg. Daarnaast oxcynorm en dipiloor zonodig. De pijnteam wordt gevraagd, maar meestal werkt de blokkade na 2 á 3 keer niet meer. Shit!!! Ik mag wel weer naar helder vloeibaar. Maar heb nog niet echt ergens zin in. Infuus gaat naar 2 1,5 liter, omdat ik ook mijn tpv heb.
Rond 10:45 uur me wat opgefrist in de badkamer. Was zwaar. Iets voor 12uur is iemand van het pijnteam langs geweest: Even kijken wat verhoogde pijnmedicatie doet, anders morfinepleister of zo. Hij herkende me nog.
Om 12:20 uur bakje thee, maar heb het maar voor de helft op. Met het bezoekuur is ma langs geweest. Heb ook al heel veel lieve reacties op facebook gehad. Fijn dat er met je mee geleeft wordt. Rond 15uur broeder gebeld en paracetamol via het infuus en oxcynorm gehad. Daarna wat geslapen. Ben erg moe. Rond 15:50 uur controles. Goed. En even later weer dipiloor gehad.
's Avonds bezoek gehad. Om 20:00 uur oxcycotin gehad. Pas rond 21:00 uur de TPV aanggesloten, want was pas laat uit de koeling. Om 21:00uur paracetamol via het infuus gehad. Me om 22:00 uur klaar gemaakt voor de nacht. Rond 23:00 uur nog controles. Bloeddruk was wat laag 106/58. Half uur later oxcynorm gehad.

Woensdag 19 Juli 2017: Dag 2
Weer een slechte nacht gehad. Weinig tot niet geslapen. Rond 01:00 uur wel dipiloor gehad. Hierdoor wel eventjes geslapen.
Om 08:10 uur  medicatie gehad. Even later controles en paracetamol vis het infuus. Om 08:35 uur kopje thee, maar weer niet helemaal op. Daarna rond 09:00 uur de tpv afgesloten. Daarna om 09:30 uur oxcynorm gehad.
Rond 10:00 uur arts langs geweest: Hij laat het even over aan het pijnteam. Rond 10:30 uur kopje thee. Nu wel helemaal op. Daarna om 10:40 uur me in de badkamer gewassen. Kost veel moeite, maar we doen het wel. Was rond 11:10 uur terug. Broeder heeft toen geholpen met een nieuw shirt aan te trekken ( infuus) en meteen dipiloor gehad. Verder rustig aan. Veel geslapen en bezoek gehad.
Om 16:20 uur controles en even later dipiloor.
Rond 19:25 uur overgebracht naar unit 26  mdl kamer 277 bed 2. Terwijl ik net wordt overgebracht loopt me zus me mis en gaat naar unit 27.  Dus nog even bezoek gehad.
Om 19:30 uur controles. Bloedruk 108/66 en zuurstof 94%. Om 20:15 de tpv aangesloten. Rond 20:30 uur even met zuster gekletst. Om 21:10 uur oxcycotin en oxcynorm gehad. Rond 22:00 uur me klaar gemaakt voor de nacht.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten