Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

maandag 24 juli 2017

Weer Pijnblokkade en Huid rood rond insteek

Donderdag 20 Juli 2017:  Dag 3 Toch weer Pijnblokkade
Eindelijk iets geslapen. Om 00:45 uur dipiloor gehad. Hierna wat geslapen.
Om 06:00 uur paracetamol gehad via het infuus.
Rond 08:10 uur medicatie incl  Oxcycotin en Oxcynorm. En daarna de TPV afgesloten. Hierna de controles die waren goed.
Rond 08:40 uur kopje thee op en even het nieuws gelezen. Me rond 09:00 uur me gewassen aan de wastafel in de badkamer.  Toen ik rond 09:30 uur terug kwam niet veel later het pijnteam weer langs: Mogelijkheden voor morfinepomp in het ziekenhuis of Oxcycotin en Oxcynorm verhogen. Dosering is nu laag. Ik kies om eerst het laatste proberen. Hij gaat er ook overleggen over weer een pijnblokkade.
Om 10:00 uur zuster gebeld ivm met de pijn. Even later dipiloor gehad.
Rond 11:15 uur pijnteam weer langs: Krijg toch weer een pijnblokkade in de rug. Tot die tijd gaat pijnbestrijding zoals nu door. Verder rustig aan.
Rond 12:45 uur zaalarts langs geweest: Geen ander nieuws. afwachten wanneer de blokkade is.
Verder rustig aan. Nog bezoek gehad.
Om 15:40 uur medicatie van 17:00 uur en Oxcynorm gehad. Even later controles: Zuurstof 92% Pijn zakt nog niet. Rond 17:30 uur zuster gebeld omdat ik weer van de pijn verga. Even later dipiloor gehad. Pijn zakt weer.
Om 19:00 uur bezoek gehad van mijn maat corne en van ma, zus en zwager. Na het bezoek om 20:10 uur tpv gevraagd, maar was weer niet geleverd en komt nu pas uit de koeling. Om 20:30 uur oxcycotin en Oxcynorm gehad. Rond 21:00 uur de TPV aangesloten. Me rond 22:00 uur klaar gemaakt voor de nacht. Rond 23:30 uur nog controles: Temperatuur 38,0.

Vrijdag 21 Juli 2017: Dag 4 Woensdag a.s Blokkade
Om 00:30 uur zuster gebeld ivm de pijn en dipiloor gehad. Verder wat geslapen, maar weer niet echt veel. Rond 06:30 uur zuster weer gebeld ivm de pijn. Even later paracetamol via het infuus.
Om 08:00 uur medicatie incl oxcycotin 20mg en oxcynorm 10mg. Rond 08:30 uur zijn de controles gedaan. Zuurstof blijft laag 93%.
Hierna kopje thee en nieuws gelezen. Rond 09:10 uur de TPV afgesloten. Me daarna in de badkamer gewassen. Was blij weer terug op bed te liggen. Ron 11:00 uur zuster gebeld ivm de pijn. Oxcynorm 10mg gehad. Om 12:30 uur zuter gebeld ivm de pijn en duizeligheid. Ze gaat het doorgeven aan de arts. Die wou weer het pijnteam inschakelen.. Even later paracetamol via het infuus gehad. En meteen pleister infuus vernieuwd.
Om 13:00 uur zaalarts langs geweest: A.s woensdag de blokkade. Ik mag naar huis. Ik geef meteen aan dat het niet gaat met zoveel pijn. Ze snapt het.
Daarna rond 13:30 uur bezoek gehad. Om 13:50 uur zuster gebeld ivm de pijn. Om 14:30 uur pas dipiloor gehad.  Om 15:30 uur controles en dipiloor doet zijn werk weer.
Van 16:15 uur tot 16:30 uur een rondje gelopen op de afdeling. Onderweg wel op bankje gerust.
Om 19:00 uur paracetamol via het infuus gehad. En omdat het de afgelopen dagen niet zo goed ging met de TPV, Er maar meteen om gevraagd. Zuster komt even later terug. Weer niet geleverd.
Rond 19:30 uur bezoek gehad. Om 19:50 uur is de tpv er, maar wel koud.
Om 21:15 uur de TPV aangesloten. Even later oxcynorm gehad. Rond 23:00 uur weer controles: Bloeddruk wat laag 103/62- zuurstof 93% rest goed. Daarna nog dipiloor gehad.

Zaterdag 22 Juli 2017: Dag 5  Wat verhoging
Na de dipiloor van 23:30 uur redelijk gelapen. Om 05:00 uur paracetamol via het infuus en ben ook wat misselijk.
Om 08:35 uur medicatie en daarna controles. Volgens zuster had gister het pijnteam nog langs moeten komen. Hierna kopje thee en het nieuws gelezen.  Daarna rond 09:25 uur de TPV afgesloten. Hierna in badkamer aan wastafel gewassen. Was om 10:00 uur terug en daarna met hulp van de zuster mijn t-shirt gewisseld en ook meteen dipiloor gevraagd. Even later dipiloor gehad. Verder rustig aan. Bakje thee op en tussendoor nog een tante gebeld. Ben rond 12:05 uur naar de wc geweest, maar als ik tyerug heb ik een enorme hoest aanval. Hoest veel slijm op en ben buitenadem.
Om 12:30 uur Bouillon genomen, maar niet helemaal op.  Rond het bezoekuur heeft ma nog gebeld. Om 14:45 uur paracetamol via het infuus gehad. Rond 15:40 uur de middag controles: Temperatuur 37,8. rest goed. Rond 16:25 uur oxcynorm gehad. Daarna heeft mijn broer gebeld.
Rond 17:00 uur kopje thee. Om 17:40 uur naar de wc. Moer daar overgeven en hoest weer flink slijm op. Om 17:55 uur zuster gebeld ivm de pijn en even later dipiloor gehad. In de avond bezoek gehad van mijn zus en vrienden. Rond 19:45 uur was de TPV er. Naar het bezoek de TPV aangesloten..
Daarna nog bakje thee op en wat gelezen.
Me om 22:00 uur me klaar gemaakt voor de nacht en daarna aan zuster pleister gevraagd voor de insteek, want die moet vervangen worden. Ze gaat even kijken waar ze die hebben. Rond 22:15 is ze er met 2 pleisters. Meteen een reserve. Om 23:30 uur controles: zuurstof 92%. Voel me ook niet lekker. En meteen paracetamol via het infuus.

Zondag 23 Juli 2017: Huid rond insteek Rood
Eerste paar uur wat geslapen. Om 03:00 uur zuster gebeld en even later dipiloor gehad.
Moet ook meer hoesten als ik naar de wc ben geweest en ook pijn op borst en buitenadem. Het lijkt of ik steeds zieker word.
Rond 07:45 uur kom ik net uit de badkamer. De zuster vindt me erg benauwd.  Om 08:00 uur medicatie en om 08:35 uur controles: Zuurstof 90% en Temperatuut 37,9. De rest is goed. Ze gaat overleggen met de mdl arts. Ook de vele dunne waterige ontlasting is niet goed De puffer voor inspanning is ook al bijna op. Er zijn nieuwe besteld. Daarna de TPV afgesloten en daarna bakje thee op. Rond 09:20 uur me in badkamer gewassen. Was rond 09:45 terug. Was bekaf en buitenadem.
Ondanks dat ik zo moe ben toch een rondje op de afdeling gewandeld van 10:45 tot 11:00 uur.
Om 11:30 uur paracetamol via het infuus gehad. Rond 12:30 uur is de MDL arts langs geweest: Krijg longfoto en sputum op kweek. Het infuus mag stoppen. Een kwartier later in rolstoel met zuster naar de rontgen voor een longfoto. Ze moet daar lachen, omdat ik na de eerste foto meteen goed ga staan voor de 2e foto en dus nog voor men zegt hoe i moet staan.
Om 14:15 uur zuster gebeld ivm de pijn en later oxcynorm gehad. Rond 15:55 uur controles: Temperatuur 37,8 en zuurstof 93% en de rest is beter. Rond 16:45 medicatie gehad en meteen dipiloor gevraagd. Iets later de dipiloor gehad.
Van 17:30 uur tot 17:45 uur weer een rondje gelopen. Dit keer zonder infuuspaal en dus ook geen steun. Dat merk ik wel. Daarna wat gepuzzeld en uitgerust. Om 19:45 uur de TPV aangesloten en daarna nog maar een rondje gelopen. we blijven dus wel in beweging.
Om 20:45 uur kopje thee en wat gelezen. Rond 21:25 uur extra controle: Zuurstof 93% en temperatuur 38,1. Ben hier niet blij mee. Me rond 22:00 uur klaar gemaakt voor de nacht. Als ik me omkleed zie ik dat de huid rond de insteek erg rood is. Dit is niet goed. Als ik terug op bed ben bel ik meteen de zuster. Ze tekent de rode plek af en houden het in de gaten.
Om 23:00 uur controles: zuurstof 92%, Temperatuur 37,8. Rest goed. Meteen dipiloor gevraagd en rond 23:35 uur dipiloor gehad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten