Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

vrijdag 6 november 2009

Weer flinke pijn en Ander onderzoek.


Zaterdag 31 Oktober 2009: Niks bijzonders
Goed geslapen vanacht. Ook weer gewogen 67,1kg. Verder niks bijzonders. Vanmiddag bezoek gehad van pa en ma en 's avonds van de vriend van mijn zus.


Zondag 1 November 2009: Zwaar pijnaanval en echo
Tot 6:30uur redelijk geslapen. Ik had toen behoorlijk pijn. De nachtploeg had de medicatie al op het nachtkastje gezet. Dus ik nam meteen de pijnmedicatie in. Maar om 7:45uur begon de pijn weer. Ik heb toen de zuster gebeld: Ze zou de arts bellen. Hij was nu even bezig en daarna zou hij komen. Het leek wel uren te duren. Op een gegeven moment had ik zoveel pijn dat ik weer de zuster belde. De arts was net op de afdeling en hij kwam meteen. Na het luisteren en voelen aan de buik kreeg ik meteen weer een infuusnaald om daar weer pijnmedicatie door heen te geven. Hierna werd ik meteen met bed naar beneden gereden richting de röntgen voor weer een buikecho. Tijdens de echo leek men iets te zien. De beelden van de MRCP werden er bijgehaald. Hij wist genoeg. Daarna heb ik nog even op de gang gewacht voor de verpleging me kwam ophalen. Ze vonden me er al beter uitzien dan eerst. Toen ik boven was heb ik tot 12:00uur geslapen. ( wat ben ik blij dat ik niet met weekendverlof ben gegaan). S'middags bezoek gehad van pa en ma en 's avonds mijn zus en 2 van spiridon. Voor de rest veel geslapen.


Maandag 2 November 2009: Uitslag biopte dunne darm
Goed geslapen vannacht. Zaalarts weer langsgeweest: Het gesprek is nog niet geweest. Dus ze heeft nog niks nieuws. 15 min later komt de zaalarts terug: Ze heeft de uitslag van de biopte(weefsel) wat afgelopen woensdag uit de dunne darm is gehaald. De vlokken in mijn dunne darm zijn beschadigd. Dit betekent dat ik coeliakie(glutenallergie) heb. Dit kan er ook wel bij. Tijdens het bezoekuur heb ik samen met mijn ouders een gesprek gehad met de diëtiste i.v.m. het dieet wat ik moet gaan volgen voor de glutenallergie. Dit val behoorlijk koud op mijn dak. Ineens mag ik veel dingen niet meer hebben. 'S avonds is mijn zus nog op bezoek geweest.


Dinsdag 3 November 2009: Uitslag overleg artsen en zware pijnaanval
Redelijk geslapen tot ik om 5:30uur wakker werd van de pijn. Ik bel de zuster en krijg een paracetamol zetpil. Om 6:00uur bel ik de zuster weer , want de pijn wordt alleen maar erger. Ze gaat de arts bellen. Ik krijg een morfinespuitje in mijn linkerbil. ik val in slaap. Na ongeveer 1,5uur wordt ik weer wakker van de pijn. Ik bel de zuster weer en krijg ook in mijn rechtersbil een morfinespuitje. Gelukkig val ik hierna weer in slaap. Om 9:30uur wordt ik weer wakker. De pijn is redelijk weg , maar ik ben goed suf van de morfine. Het is vandaag grote visite: Uitslag van het overleg tussen de artsen en chirurgen. Men wil toch nog een onderzoek doen om de galwegen en alvleesklier beter te kunnen bekijken. Hoe , wat en wanneer weet men nog niet. S'middags zijn pa en ma op bezoek geweest en 'S avonds mijn zus en de voorzitter van a.v. spiridon.


Woensdag 4 November 2009: Krijg ERCP
Goed geslapen vannacht. Rond 7:15uur bloed geprikt. Na het ontbijt beneden in de hal de metro wisten halen. Zaalarts is weer langs geweest: nog niks bekend over onderzoek. Tijdens het bezoekuur s'middags met pa en ma een rondje gewandeld over de eerste verdieping. Om 16:00uur komt de zaalarts nog langs: Ik krijg morgen een ERCP( een endoscopie gericht op de galwegen en alvleesklier.) Tijd is nog onbekend. 'S avonds geen bezoek gehad , maar erg vind ik het niet. want ben veel met het onderzoek van morgen bezig.


Donderdag 5 November 2009: De ERCP
Kon niet in slapen komen en heb rond 24:00uur een slaapmedicatie gehad. Heb de rest van de nacht redelijk geslapen. Ben toen ik wakker was men gaan wassen en ben daarna beneden de metro gaan halen. Ik krijg geen ontbijt omdat ik nuchter moet zijn. Ik krijg van de verpleegster nog een folder over het onderzoek en ik krijg een nieuw infuusnaald in mijn andere arm , want de oude doet zeer en voor het onderzoek moet ie in de andere arm zitten. Ik ga bij het raam wat zitten lezen. Rond 12:00uur ben ik op bed gaan liggen. ik voel me duizelig en erg zwak. Om 13:20uur komen pa en ma op bezoek. Om 13:35uur Krijg ik antibiotica en zoutoplossing aan het infuus. 5min later komen ze me ophalen en stort ik helemaal in. Ik ben erg zenuwachtig voor het onderzoek. Pa en Ma lopen mee naar beneden. Ze gaan in het restaurant zitten wachten tot na het onderzoek. Ik wordt naar de röntgenafdeling gebracht. Als ik op de onderzoektafel zit wordt ik gerustgesteld. Ook wordt mijn infuus opnieuw aangesloten , want mijn arm zit helemaal onder het bloed. Nadat ik een roesje heb gehad. Merk ik verder weinig van het onderzoek. Ik merk wel als ik weer op bed wordt gelegd. Ik weet ook maar weinig van dat ik weer naar boven ben gebracht. Ik weet wel dat ik in de lift ben gegaan en dat ik pa en ma beneden in het restaurant zag zitten , maar meer niet. Ik weet niet dat pa en ma bij mijn bed hebben gestaan en dat ik de kamer binnen ben gereden. Ik wordt om 17:30uur wakker. Ik heb zelfs niet eens gemerkt dat ze een paar keer bij mijn controles hebben gedaan. Rond 18:00uur mag mijn infuus eraf. Om 18:30uur bezoek gehad van pa en ma , mijn zus en 2 van spiridon/nordic walking. Ik was blij dat het bezoekuur was afgelopen. Om 20:30uur werd er nog bloed geprikt. Ben daarna gaan slapen.


Vrijdag 6 November 2009: Uitslag ERCP
Goed geslapen. Om 7:30uur wordt er bloed geprikt en wel 10 buisjes i.v.m. onderzoek gister. Ik mag weer eten en krijg dus ontbijt. Na het ontbijt val ik flauw/uit bed. De overbuurman belt de verpleging en ze komen me met 4 man weer in bed leggen en meteen worden de controles gedaan. De diëtiste komt langs: I.v.m. met nog steeds gewichtsverlies gaat de drinkvoeding van 2 flesjes naar 4 flesjes. Daarna kwam om 11:00uur de zaalarts langs: De Erp was goed , maar de bloedwaarde niet. Volgende week woensdag 11 november krijg ik weer een ERCP. Dus ik moet voorlopig nog blijven. dit valt dus tegen. S'middags lig ik nog alleen op de 4 persoonskamer , was maar goed ook want het was druk met het bezoekuur. Pa en Ma , een Tante en 4 man van de woc van spiridon. 'S avonds mijn zus en haar vriend , een maat van me en een collega namens de rest van mijn werk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten