Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

vrijdag 20 april 2012

Plaatsing Jejunostomie

Donderdag 19 April 2012: Plaatsing Jejunostomie op OK
Vannacht niet echt geweldig geslapen. Om 7:00uur uit bed gekomen. Me eigen gedoucht en aangekleed. Daarna de koffer en sonde tas in de gang gezet. Hierna de kattenbak nog schoongemaakt en de pedaalemmer leeggemaakt.
Rond 8uur was Farid er. Terwijl Farid de spullen mee naar beneden neemt. Knuffel ik nog even met minoes. Daarna ga ik ook naar beneden en neem terwijl de vuilniszak mee.
Rond 8:15uur was ik bij het zkh. Daar meld ik me bij de receptie die me doorstuurt na de gastvrouwen. Daar mag ik even gaan zitten , want ik sta niet op de lijst. Even later komt ze terug. ik mag mee naar unit47 mdl chirurgie/oncologie. Daar mag ik plaats nemen in de opnamekamer.
Rond 9uur zit ik op mijn bed op kamer 464 bed1.
Om 9:30uur bel ik even ma op.
Om 10:30uur mocht ik me omkleden voor de ok en werden er nog wat haren weggeschoren.
Rond 11:00uur werd ik naar de voorbereidingskamer gebracht. Waar ik een infuus kreeg. Daarna was er nog een gesprek i.v.m. de narcose.. Tijdens de narcose zal er meteen iets worden toegevoegd voor de misselijkheid.
Ook komt de chirurg nog langs. Hij heeft overleg gehad met de mdl-artsen. Men gaan het toch via een klassieke operatie doen en de insteek op een nieuwe plaats zetten. waarschijnlijk aan de andere kant. Dit valt behoorlijk tegen. Dat wordt afzien naderhand. Hierna wordt er meteen antibiotica op het infuus aangesloten.
Om 12uur wordt ik na ok3 gebracht.
Deze keer voel ik me goed langzaam in slaap vallen.
Rond 13:30uur ben ik op de verkoeverkamer.
Ik verga van de pijn. Men besluit deze keer meteen een morfinespuitje aan te sluiten. Ook krijg ik een flesje paracetamol via het infuus en 4xdaags iets voor de misselijkheid.
Ook brengen ze een blaaskatheter in , maar hij loopt niet en als ze met een spuit opspuiten zuigt ie vacuüm. Ze besluiten deze er uit te halen en een andere een dikkere in te brengen. Als ze de eerste er uit halen spuit er ook bloed mee er blijkt een bloedprop in de urineweg te hebben gezeten. De nieuwe katheter gaat er ook makkelijker erin en loopt meteen.
Rond 15:30uur ben ik terug op unit47.
Verder veel geslapen.. Rond 18:00uur ma aan de telefoon gehad en ' s avonds is mijn zus langs geweest.
Na de ingreep
De morfine pomp

Vrijdag 20 April 2012: Voeding weer gestart
Vannacht zeer slecht geslapen. had veel last van de operatiewond.
Vanochtend op bed gewassen en even op een stoel gezeten.
De zaalarts langs geweest. mijn eigen medicatie wordt weer gestart.
De blaaskatheter mag eruit.
Verder rustig aan.
Diëtiste is nog langs geweest i.v.m. met de sonde voeding.
Om 15uur is de voeding weer gestart op 21ml. om de 6 uur gaat ie omhoog.
Vanmiddag is rond 16:30uur de neussonde eruit gehaald.
En na het avondbezoek mocht ook de zuurstof eraf.
Omdat ik nog niet had geplast na het verwijderen van de katheter en ik veel buikpijn had. heb ze een scan van de blaas gemaakt. mijn blaas was bomvol. en heb dus opnieuw een blaaskatheter gekregen. dit is even balen.
Rond 21uur is voeding verhoogd naar 42ml.
Hoop dat ik vanavond wat kan slapen.


De jejunostomie en wond


De paal hangt weer goed vol


Geen opmerkingen:

Een reactie posten