Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

vrijdag 23 oktober 2009

1e week Ziekenhuis


Zaterdag 17 Oktober 2009: Opnamedag 1
Redelijk geslapen. Om 7:15uur is er bloed geprikt. Om 8uur ben ik me gaan douchen , want ik krijg toch geen eten, omdat ik nuchter moet blijven. Vandaag ben ik gewogen: 69kg. ( Normaal zit ik rond 74kg. Na Zeeland woog ik 71kg) Normaal kom ik dan weer gewoon op mijn gewicht. Nu ben ik nog meer afgevallen. Om 9:30 ben ik naar beneden gebracht voor de echo. Om 10:30uur was ik weer terug op de kamer. En krijg ik pijnmedicatie. Om 10:45uur komt er iemand van de chirurgie langs na het bekijken van de uitslagen van gister kunnen hun op dit moment verder niks doen.

Om 11;15uur komt de Internist langs: De bloedwaarde van mijn lever zijn verder gestegen. De echo was goed. I.v.m. de bloedwaarde moet ik zeker tot dinsdag blijven. even afwachten dus. Om 12:30uur mag ik weer wat eten. Om 13:30uur komen mijn ouders op bezoek. Rond 15:00uur en 16:30uur krijg ik wat drinken. Om 17:30uur pijnmedicatie en avond eten. Om 18:30uur bezoek gehad van mijn zus en haar vriend en van een neef met zijn vrouw en dochtertje. Na het bezoek nog wat gedronken. Om 22:00uur pijnmedicatie gehad en ben ik gaan slapen.


Zondag 18 Oktober 2009: dag 2 verhuizing naar Maag Darm Lever Ziekten Unit 21
Vannacht goed geslapen. Om 7:15uur is er weer bloed geprikt. Heb me op bed gewassen ben erg moe. Krijg geen eten i.v.m. een onderzoek.. Tot 12:00uur wat tv gekeken , lezen en puzzelen. Mag om 12;30uur toch eten , omdat onderzoek niet door gaat. Om 12:45uur komt er een zuster langs om te vertellen dat ik Rond 13:15uur naar unit 21 ga verhuizen.( dit is de afdeling voor Maag Darm Lever Ziekten) hier kunnen ze gerichter zoeken. Om 12:50uur heb ik meteen pa en ma gebeld om te zeggen dat ik naar unit 21 ga. Daarna samen met de zuster mijn spullen bij elkaar gepakt en op bed gelegd. Om 13:15uur ben ik naar unit 21 verhuisd. Ik kom hier op kamer 204 (bed 2) te liggen. Daarna bezoek gehad van pa en ma. Tijdens avond bezoekuur bezoek gehad van mijn zus en haar vriend. Om 22:30uur ben ik gaan slapen.


Maandag 19 Oktober 2009: krijg nog wat onderzoeken?
vannacht redelijk geslapen. Om 7:15uur is er weer bloed geprikt. Me vanochtend weer gedoucht en verder wat tv gekeken ecg. Om 10:30uur Zaalarts langs geweest: Men denkt aan een gal aanval door galstenen. Krijg deze week nog een MRCP ( MRI van de galwegen/galblaas/alvleesklier) of nog een ander onderzoek.

Verder wat gelezen en na het bezoekuur middags met pa en ma een stukje meegelopen. En ook s'avonds met zus naar beneden geweest.


Dinsdag 20 Oktober 2009: Krijg toch MRCP.
Vanacht iets minder geslapen door zeurende buurman. Om 7:15uur is er maar weer bloed geprikt. Weer gewogen 68,8kg. Om 12:15uur zaalarts en mdl arts langs gweest: Waarschijnlijk morgen een MRCP. S'middags tv gekeken , wat gelezen en gepuzzeld. Rond 22:30uur gaan slapen.


Woensdag 21 Oktober 2009: Pijnaanval en MRCP
Zeer slechte nacht gehad. Kon al niet echt in slaap komen door de pijn. Om 01:00uur werd de pijn erger. Om 01:30uur de zuster gebeld. Ik verga van de pijn en merk dat ik weer ga hyperventileren. De zuster komt langs en gaat de arts bellen. Even later komt de arts ( het is de zelfde arts die mijn vrijdag op de seh heeft geholpen) Ik krijg via het infuus een pijnmedicatie toegediend. rond 03:00uur val ik eindelijk in slaap. Rond 6uur word ik al weer wakker , maar ik voel me wel iets beter. Om 7:30uur word er weer bloed geprikt. Rond een uur of 8 ben ik me gaan douchen. Na het douchen de metro gelezen. Ik krijg geen ontbijt , omdat ik nuchter moet zijn ivm de MRCP. Om 10;50uur wordt ik met bed en al naar de röntgen afdeling gereden. Ik heb een tijdje op de gang moeten wachten. Rond 11:00uur werd ik naar binnen gereden en mocht ik op behandeltafel gaan liggen. De MRCP duurde ongeveer 3 kwartier. Om 11:30 sta ik weer op de gang en rond 12:45uur word ik door de verpleging weer opgehaald. Om 13:00uur krijg ik wat te eten. Hierna mocht het infuus eraf. De naald blijft nog wel zitten. S'middags verder niks bijzonder. Rond 22:00uur ben gaan proberen te gaan slapen, want mijn buurman is erg aanwezig en zeurt alleen maar en roept constant de zuster en laat zijn ontlasting gewoon lopen terwijl ie gewoon naar de wc kan. Ook de zuster zijn het zat. Omdat ie mijn wakker houd en het enorm stinkt in de kamer wordt ik rond 24:00uur naar een apartkamertje gebracht ( dit is eigenlijk de opnamekamer voor een gesprek).


Donderdag 22 Oktober 2009:Andere kamer , echo en urinemonster.
Uiteindelijk toch redelijk kunnen slapen. Om 7:30uur terug naar kamer 204 gebracht. Om 10;00uur ben ik verhuisd naar een andere kamer en wel kamer 205. Een 4persoonskamer. Om 10:15uur komen ze met drinken langs. Als ik net wil gaan drinken komt de zuster langs met de mededeling dat ik niks meer mag drinken ivm met een buikecho. Ook willen ze nog wat urine hebben. Om 11:15uur wordt ik in een rolstoel naar de röntgen afdeling gebracht voor de echo. Om 12:00uur ben ik weer terug. Rest van de dag rustig aan en niks bijzonder. Om 22:00uur ga ik slapen , maar kan moeilijk in slaap komen.


Vrijdag 23 Oktober 2009: Weer pijnaanval
Weer een slechte nacht achter de rug. Om 02:30uur de zuster gebeld en extra paracetamol gehad. Maar om 03:30uur weer de zuster gebeld , want de pijn wordt alleen maar erger. Ze gaat overleggen met de arts. Ik krijg uiteindelijk weer via het infuus extra pijnmedicatie. Rond 04:00uur uiteindelijk in slaap gevallen. Om 07:30uur wordt ik wakker , maar echt lekker voel ik me niet. Rond 08:00uur ga ik me toch douchen en daar knap ik toch wat van op. Om 11:00uur komt de zaalarts langs: Men wil het weekend even afwachten en dan begin volgende week weer eens naar de bloedwaarde kijken. daarna besluiten wat verder te doen. Vanmiddag met het bezoek van pa en ma weer en stukje meegelopen. Om 17:00uur komt de zaalarts nog langs: Ik mag op weekend verlof tot zondagavond. ik besluit alleen overdag te gaan i.v.m. met de afgelopen slechte nachten. Vanavond bezoek gehad van mijn pa , broer , nichtje , zus en een maat van me. Ik vertel meteen over het weekend verlof. Daarna nog wat tv gekeken en om 22;00uur ben ik gaan slapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten