Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

zondag 10 juni 2012

Erasmus


Donderdag 7-6-2012:Erasmus




Om 5:45uur ging de wekker. Heb mij eerst gedoucht en daarna me aangekleed en alle spullen bij elkaar gepakt en toen gewacht op mijn zwager. Om 6:36uur zijn we richting Rotterdam gereden. Rond 7:40uur was ik bij het Erasmus. Heb me daar gemeld bij de balie opname. Daarna hebben ze me naar boven gebracht. Mocht daar even in de patiëntenkamer wachten. Na 5min kwam een zuster me ophalen en werd ik naar de kamer 374 gebracht. Na de opname gesprek en de controles heb ik me omgekleed. Rond 8:30uur kreeg ik een infuus. Daarna heb ik de metro gelezen. Om 9:25uur werd ik opgehaald en naar de scopie afdeling gebracht. Daar moest ik even op de gang wachten tot de kamer weer in orde was. Even kater mocht ik naar binnen. En moest ik op de behandeltafel gaan zitten. kreeg toen een keel verdoving. Daarna moest ik op de buik gaan liggen en kreeg een mondstuk in. Hierna kreeg ik via het infuus pijnstilling en het roesje. ???????????????

Rond 10:30uur werd ik wakker ik lag toen al weer op de afdeling. Heb daarna veel geslapen. Op een gegeven moment is de arts langs geweest. die vertelde dat het niet ging, maar ik hoorde het maar half ik was zo suf. Rond 13:00uur kwam de zaalarts langs: het was dus niet gelukt. Over 2,5week probeert een andere arts het opnieuw. Omdat ik veel pijn heb. willen ze me onderzoeken. Ze gaat overleggen, maar waarschijnlijk moet ik een nacht blijven. Verder veel geslapen. Om 17:00uur komt de zaalarts samen met haar baas nog langs. Er wordt besloten dat ik nog een nacht blijf en morgen ochtend kijken we verder. Even later komt mijn mdl arts nog langs. hij baalt dat het mislukt is. Ondertussen heb ik al een nieuwe afspraak gehad: dinsdag 26 juni. Rond 17:30uur konen ze voor het avondeten. ik mag voorlopig alleen helder vloeibaar.
ik neem een bouillon. het valt zwaar en een gedeelte komt er na een tijdje weer uit. ondertussen heb ik ook het thuisfront gebeld. rest van de avond rustig. Een paar keer worden de controles gedaan. hoop dat ik kan slapen. ben goed moe.

 




Vrijdag 8 Mei 2012: Ontslag en Opname
Tot een uur 2:30uur goed geslapen. Om 3:00uur gebeld. Zuster komt. ze gaat overleggen. krijg zetpil. als het niet werkt bellen. Om 3:50uur weer gebeld er komt een broeder. hij overlegt. komt even later terug om de controles doen. 3:55uur zuster komt langs om te zeggen dat de arts zo komt. Rond 4:00uur komt de arts langs hij onderzoekt me en krijg extra pijn medicatie. Rond 4:30uur komt de zuster langs om het infuus aan te sluiten. mag voorlopig niks verder hebben. Hierna gelukkig nog wat geslapen. Rond 6:00uur komen ze de controles doen. hierna nog wat geslapen de pijn is minder geworden. om 8:35 ben ik van de dagbehandeling naar een gewone kamer verhuisd 378 en om 9:00uur wordt er bloed geprikt. Rond 9:30uur is er grote visite: men wacht bloeduitslagen af. Even later belt de maatschappelijk werkster van het amphia: men kan via een andere weg waarschijnlijk eerder bij de psycholoog. Om 12:00uur is zaalarts langs geweest. het bloed was goed. ik mag naar huis. wel waren de witte bloedlichaampjes wat laag, maar de volgende ercp controleren ze dat opnieuw. ik bel dat ze me kunnen komen ophalen. Ondertussen pak ik mijn spullen in. Rond een uur of 15uur zijn mijn zus en ma er. En gaan weg. Onderweg in de auto krijg ik het steeds warmer. Ik zweet enorm( was afgelopen nacht ook). Ik drink wat water en omdat ik me duizelig voel. zet ik de stoel in ligstand. Maar ik wordt alleen maar misselijk en uit eindelijk moet ik overgeven en geef alleen naar gal over. We besluiten naar de seh van het amphia te rijden. daar aangekomen mag ik meteen door en wordt er meteen een infuus in de arm gezet. Als er een behandelkamer vrij is mag ik daar naar toe en kan eindelijk liggen. Ze nemen contact op met het Erasmus. Daarna wordt er bloed geprikt en moet ik een urinemonster afgeven. Hierna komt er een arts langs en onderzocht me. daarna kont ze met ze tweeën terug. De bloeduitslag is ook binnen. mijn leverwaarde zijn weer verhoogd. en omdat ik moet overgeven wordt ik opgenomen. om 20:00uur lig ik op kamer205op unut21. ook krijg ik een infuus en medicatie via het infuus. hopen dat ik kan slapen.

Zondag 10 mei 2012: Naar Huis
Zaterdag 9-6-2012:
Vannacht goed geslapen en nergens last van gehad. vanochtend met het ontbijt alleen maar thee op en dat bleef er in. Rond 11:00uur is de dienstdoende mdl arts langs geweest. Ze vraagt hoe het gaat. morgenochtend wordt er bloed geprikt en als dat goed is mag ik naar huis. Met de lunch ook alleen thee op en ' s avond een cup a soep. en dat gaat allemaal goed.

Zondag 10-6-2012:
Vannacht ook goed geslapen. on 8:00uur wordt ik wakker gemaakt voor het bloedprikken. rond 8:30uur komt men voor het ontbijt. ik neem thee en een beschuit met kaas. Om 11:30uur komt de mdl arts weer langs: het bloed was goed. de leverwaarde waren weer gezakt. ik mag naar huis. de afspraak met de mdl arts deze week wordt verzet naar het onderzoek in het Erasmus. Ik bel mijn zus op. Tijdens de lunch neem ik yoghurt, beschuit en thee. na het eten pak mijn tas in en kleed me om. daarna wordt het infuus afgekoppeld en eruit gehaald. ik loop nog een rondje. om 13:00uur bel ik ma op. ze is al onderweg. Ik sluit de sonde voeding af en bedank de verpleging. als we de afdeling aflopen kont daar net mijn zus aanlopen. Bij ma thuis drinken we nog wat in de tuin. daarna gaat mijn zus. met zit ik nog even in de tuin en kijk s' avonds wat tv





Geen opmerkingen:

Een reactie posten