Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

woensdag 27 juni 2012

Ercp Erasmus

Dinsdag 26 Juni 2012: Erasmus
Erasmus
Om 5:45uur gaat de wekker. Ik ga me douchen. Daarna pak ik mijn tas en ga naar beneden waar mijn ma ook al is. Rond 6:30uur komt mijn zwager me ophalen. Om 7:25uur zet mijn zwager me bij de hoofdingang van het Erasmus af. Ik loop naar de hal waar men zich moet melden voor opname. het gaat net open. Ik meld me loop ga met de lift naar de 3e verdieping waar de verpleegafdeling van de mdl is. Ik meld me bij de opname kamer en wordt naar het dag verblijf gebracht. Even later komen er nog meer mensen voor de dagopname Rond 7:45uur komt er een zuster binnen. Ze gaat even kijken wie er als eerste aan de beurt is. Daarna komt men bloedprikken en een infuusnaald inzetten. Ze doen alles hier want op kamer liggen nog mensen te slapen. Daarna wordt de eerste patiënt naar de kamer gebracht voor haar is er al een bed vrij. Ik moet nog even wachten. Ze komt zo terug om bij mij het opname gesprek te doen. Rond 8:40uur is ze terug voor het opname gesprek , omdat ik er pas ben geweest is het alleen controle of alles nog klopt. Daarna mag ik wachten. Een ander patiënt wordt ook al naar de kamer gebracht. ze is wel naar mijn aan de beurt , maar ze moeten bij haar iets van te voren doen en daarvoor moet ze liggen. Rond 9:30uur komt de zuster me ophalen ik ben aan de beurt. We lopen eerst naar de kamer. Eerst moeten de bedden nog verwisseld worden. Als het bed er in staat kan ik me achter het gordijn ven omkleden en( i.v.m. controle en uit voorzorg moeten alle patiënten die worden opgenomen en met ontslag gaan kweekjes afgeven van de keel en anus.) de kweekjes afnemen. Hierna ga ik met bed naar de scopie afdeling . Ik mag meteen naar binnen en plaats nemen op de behandeltafel waar ik de keelverdoving krijg, Daarna mag ik op mijn buik liggen en ik krijg ik een mondstuk in en worden via het infuus de pijnstilling en het slaapmiddel gegeven. ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ Om 12uur wordt ik wakker op de kamer. Al ben ik nog steeds goed suf. Om 15uur krijg ik een zetpil voor de pijn. Om 15:30uur is de zaalarts langs geweest met een slechte mededeling: weer niet gelukt. Het is de nu de vraag of er wel een stent in kan. Over 3 weken moet ik terug komen op de poli om verder kijken wat nu te doen. Ik baal er norm van. Ik mag tegen de pijn mijn eigen medicatie innemen. Rond 16uur wat gedronken en mijn medicatie ingenomen. Rond 18uur komt de zaalarts terug: ik proberen wat te eten en als dat gaat mag ik naar huis. Daarna komt de broodmaaltijd. Heb wat gegeten , maar was erg pijnlijk. Naar het eten wat gelegen. Om 20:15uur komt de zuster langs om te vragen hoe gaat. Ik mag voorlopig niet meer eten en moet hier blijven. Ze gaat even na vragen of de sonde-voeding wel aangesloten mag worden. Daarna wat gelezen en gepuzzeld. Tegen 23uur ga ik mijn tandenpoetsen. op de gang komt de zuster naar mijn toe. Ze heeft net de arts gesproken over de sonde
voeding. ik mag hem aansluiten. Na het tandenpoetsen sluit ik mijn sonde-voeding aan en ga slapen.



uitzicht

Woensdag 27-06-2012


Niet echt geweldig geslapen. Ben veel wakker geweest. Had toch wat meer pijn dan thuis. Om 6uur worden de controles gedaan( lekker vroeg) Mijn bloeddruk is wat laag 88/53 pols 49. Om 8:30uur komt de zaalarts langs Er wordt bloed geprikt en gekeken of ik wat kan eten. als dit allemaal goed is mag ik naar huis. Hierna ga ik me snel wassen in de badkamer op de gang. Om 9:10uur komt men bloedprikken. Daarna wat gelezen gepuzzeld. Om 10uur krijg ik wat te drinken dat gaat goed. En ' s middags mag ik proberen te eten. Het is warm eten en dat ben ik al lang niet gewend. Ik neem een paar hapjes , maar dat valt te zwaar. ik eet wel de appelmoes en de yoghurt op. Ik heb wel wat meer last van mijn buik als thuis, Hierna is het gewoon wachten. Ma belt ondertussen een paar keer op of ik al wat weet, nee dus. Maar ja ze nemen nu geen risico. Tegen 15:00uur komt de zuster langs. Ze heeft al wel een lab formulier. Ik moet voor ik over 3 weken op de poli kom bloed laten prikken( dit moet 3 van te voren. wordt dus een lange dag). Hierna mijn voeding zak verwisseld. Om 15;30uur komt de zaalarts lang: Ze vraagt hoe het eten is gegaan. Ze verteld dat het bloed goed was. Er waren wel verhogingen , maar die waren er van te voren ook al. Ik mag dus naar huis. Ik bel mijn moeder op. even later belt mijn zwager om te vertellen dat ie vertrekt. Hierna mijn eigen omgekleed en de spullen gepakt. Daarna zitten wachten. De zusters ruimen terwijl de kamer op. Ze vinden het erg dat het weer niet gelukt is. ze leven erg mee. Iets over 16:30uur belt mijn zwager op hij is bijna bij de ingang. Ik loop naar beneden en loop mijn zwager tegen moet. Daarna via een drukke Rotterdam naar mijn moeder. Thuis bij ma wat cup a soup op. En ben op tijd naar bed gegaan. Morgen ga ik weer naar mijn eigen huis. Het is nu afwachten wat me nu gaat doen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten