Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

maandag 25 juni 2012

Urodynamisch onderzoek en controle Uroloog

Maandag 25 Juni 2012:Urodynamisch onderzoek en Controle Uroloog

Woensdag 20-6-2012: rustdag
Vandaag niks bijzonders gedaan. lekker uit gerust van de afgelopen dagen laminaat leggen.

Donderdag 21-6-2012: urodynamisch onderzoek
Vannacht niet echt lekker geslapen. had wat meer last van mijn buik. Vanochtend op tijd richting Breda gereden. Om bij mijn zwager te helpen met laminaat leggen. Om 14:00uur ben ik naar mijn eigen huis gereden en heb me daar omgekleed. Om 15:00uur ben ik naar het ziekenhuis gereden. Naar amphia langendijk. Moet daar om 15:30uur bij urologie zijn. Me iets voor 15:30uur bij de balie van de poli urologie gemeld. Na 5 min wachten was ik al aan de beurt. Heb vandaag een urodynamisch onderzoek. Moet mijn broek en onderbroek uitdoen en eerst uitplassen. Daarna moest ik op de behandeltafel plaats nemen en mijn benen moesten in twee beugels gelegd worden. Daarna werd er met een katheter gekeken of mijn blaas leeg was. Hierna werd er een andere katheter erin geplaatst en een katheter in mijn anus. Hierna werden er nog plakkers op mijn benen en billen gedaan om te meten. Hierna moest ik rechtop zitten en werd de katheter aangesloten op een infuus zak. Hierna werd er langzaam water in min blaas gedaan. Af en toe moest ik hoesten. Ik moest aangegeven wat ik voelde. of ik last van mijn buik kreeg en wanneer ik aandrang kreeg. Bij 230ml kreeg ik al aandrang en moest ik ook meteen plassen. Toen werd alles afgekoppeld en mocht ik me weer omkleden en was het onderzoek klaar. Maandag krijg ik de uitslag. Na het ziekenhuis bezoek ben ik nog wat boodschappen gaan doen en nog even bij minoes langs en daarna weer naar de rijen.

Vrijdag 22-6-2012: rustig aan

Vannacht iets beter geslapen. Verder vanochtend met ma boodschappen gedaan en verder rustig aan vandaag.

Zaterdag 23-6-2012: naar stad
Vannacht weer wat minder geslapen. vanochtend niks bijzonders gedaan. Vanmiddag met ma naar Oosterhout naar de stad geweest. Bij terugkomst nog even buiten gezeten.


Zondag 24-6-2012: verjaardag
Vannacht redelijk geslapen. Rond 10:00uur met ma naar mijn huis gereden en daar wat dingen gedaan en gegeten. Hierna ma afgezet bij mijn zus en zelf naar een verjaardag geweest. Na de verjaardag ma weer opgehaald en nog minoes eten gegeven.

Maandag 25-6-2012: kast en uitslag
Rond 9:15uur richting Breda gereden om daar met mijn zwager een kast in elkaar te zetten. Ook zijn we nog even bij een bouwmarkt wat wisten op te halen. Om 14:00uur ben ik naar mijn eigen huis gereden en heb daar nog even achter de computer gezeten. OM 15:00uur ben ik naar de apotheek geweest om weer medicatie op te halen en daarna richting het ziekenhuis. Om 15:45uur heb ik me gemeld bij de poli urologie. Na een half uur wachten was ik aan de beurt. Bij het urodynamisch onderzoek was te zien dat als ik plas mijn blaas enorm druk uitzet , maar dan normaal en dat mijn blaas maar weinig urine kan hebben. Ze wil voorlopig kijken wat de medicatie doet. Over 3 maanden moet ik terug. Als het dan nog het zelfde is wordt ik waarschijnlijk geopereerd , omdat anders mijn nieren er onder gaan lijden. Na het ziekenhuis ben ik nog even bij minoes geweest en daarna weer richting ma. Waar ik vanavond mijn tas heb ingepakt. Zo meteen ga ik mijn sonde-voeding afsluiten en naar bed. Morgen moet ik om 7:30uur in het Erasmus zijn. waar ze voor de 2e keer gaan proberen om een stent in de alvleesklier te plaatsen. Ik zie er behoorlijk tegen op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten