Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

woensdag 9 januari 2013

Opname AZM


Maandag 7 Januari2013: LAATSTE DAG AMPHIA
Vannacht op zich redelijk geslapen, maar het was redelijk onrustig op de afdeling. dus redelijk wat wakker geweest en om 7uur opname op de kamer. Vanochtend alleen thee gedronken i.v.m. voorbereiding voor onderzoek morgen. Na het douchen wat geslapen. om 12:15uur zaalarts langs geweest: Ik ga morgen naar het azm in Maastricht. ze gaan nog kijken hoe. Ook krijg ik voor de pijn bij het eten extra medicatie. Tijdens het bezoekuur komt mijn mdl arts samen met de zaalarts langs: ik mag vandaag naar huis en dan morgen naar het azm. na overleg blijf ik toch hier en ga morgen vanuit hier naar het azm met eigen vervoer. Mijn arts hoopt met me mee dat we in het azm verder komen. Na het bezoekuur nog een rondje gewandeld. Tijdens het avondbezoekuur is mijn zus langs geweest en had wat spullen mee van mijn huis genomen. samen mijn tas ingepakt. En mijn zus heeft mijn koffer mee , ballon en tekeningen mee terug genomen. Om 00:00uur gaat de sondevoeding eraf en mag ik alleen nog wat water drinken tot morgen 9:00uur. Hoop dat ik wat kan slapen en niet te veel met morgen bezig ben.

Dinsdag 8 Januari2013: OPNAME AZM
Goed geslapen vannacht. Om 00:00uur is de sondevoeding stopgezet. Ben vanochtend om 07:00uur wakker gemaakt door de zuster. Ben me toen gaan wassen en omkleden. Hierna de laatste spullen opgeruimd. Ben daarna nog even op bed gaan liggen en heb voor 08:00uur mijn medicatie ingenomen. Om 08:10uur is mijn zwager er. Hij brengt alvast de tas en rugzak naar de auto. Even later komt de zuster langs. Ze heeft de medicatielijst bij zich en gaat nog even een verpleegkundig verslag maken. Iets later is mijn zwager terug en krijg ik de papieren van de zuster en lopen we richting de auto. We kunnen gaan. Rond 10:15uur zijn we bij het AZM. We melden ons bij de infobalie en worden door een vrouw naar de balie van de verpleegafdeling gebracht. Daar moeten we nog even wachten voor we door een zuster naar de kamer gebracht worden. Na een bak koffie gaat mijn zwager terug naar Breda. Even later ga ik met de zuster naar een kamer voor het opnamegesprek. Daarna kan ik nog even op bed liggen. ik begin nu goed moe te worden en de reis hakt er toch goed in.



 



Rond 12:45uur komt de zaalarts langs voor een gesprek. Maar even later wordt ik al opgehaald voor het eerste onderzoek en wordt ik naar de functie afdeling van de mdl gebracht. Daar heb ik een lactulosetest gehad om de passagetijd door maag en dunne darm te meten. ik moest eerst op een speciaal apparaat blazen daarna moest ik lactulose oplossing drinken en vies dat het was. daarna werd er 1,5uur lang om de 10min een ademmonster afgenomen en daar nog 1,5uur om het kwartier. Om 16:30uur was ik terug op de kamer. Om 17:30uur kreeg ik een warme maaltijd, maar kreeg het niet weg. Ook is de sondevoeding weer aangesloten. Deze wordt om 20uur weer gestopt i.v.m. onderzoek morgen. ik lig op een vierpersoonskamer, maar ik lig nu alleen. ik kijk over Maastricht en in de verte zie ik de Limburgse heuvels. hopen dat ik vanavond kan slapen.

Woensdag 9 Januari2013: ONDERZOEK 2 en 3/ Gaat slecht
Goed geslapen vannacht. bloeddruk was vanochtend erg laag 92/56 de rest van de controles waren goed. Me daarna gewassen. Om 8:30uur kwamen ze bloedprikken (ze was al eerder geweest, maar ik lag nog te slapen). in het amphia maken ze je gewoon wakker.) rond 8:45uur werd ik met bed opgehaald voor het eerste onderzoek (maagontledegingonderzoek). was weer ene hele rit er naar toe. Ik krijg eerst een ontbijt. bestaande uit een boterham met jam, speciaal drankje en gekookte eiwit met speciaal spul erin. het eten gaat erg moeilijk, maar de arts vindt het op een gegeven moment dat ik genoeg op heb. De 1e foto wordt gemaakt en moet 2min stil liggen. Een kwartier later de 2e foto en weer een half later de 3e. Hierna wordt ik even naar de afdeling terug gebracht. rond 10:50uur ben ik terug. ik ben goed misselijk en heb erg last van mijn buik.(heb nog geen medicatie gehad i.v.m. met de onderzoeken.) Ik proberen wat te slapen. Om 12:15uur wordt ik weer opgehaald voor de laatste 2 foto's. Om 12:30uur wordt de 4e foto gemaakt en om 13:30uur de laatste. Hierna wordt ik weer naar de afdeling gebracht. Waar ik rond 15uur weer wordt opgehaald voor het volgende onderzoek( druktest van de slokdarm). ik ben meteen aan de beurt. Ik krijg eerst een sonde in mijn neus. wat erg moeilijk gaat. Door de sonde komt contrastvloeistof heen. Daarna moet ik gaan liggen en worden er foto's gemaakt. Ook moet ik om de minuut water door slikken en de sonde wordt automatisch om de zoveel tijd iets terug getrokken. Na een half uur is het klaar en wordt ik weer opgehaald.. Eindelijk klaar voor vandaag. Ik ben nu goed moe en heb erg last van mijn buik. even later komen 2 psychologen bij mijn langs. heb een goed gesprek gehad, maar na een tijdje wordt ik zo beroerd dat ik terug naar bed wil. even later wordt ik niet lekker en bel te zuster controles zijn goed. Maar heb wel erg last van mijn buik en heb ook heel de dag al aandrang voor ontlasting, maar er komt niks. Om 17:00uur komt het eten, maar heb helemaal geen trek. Ook krijg ik eindelijk mijn pijnmedicatie en wordt mijn sondevoeding weer aangesloten. Om 19:00uur bel ik de zuster de pijn wordt niet echt minder. Ik krijg een snel werkende morfinepreperaat. die werkt gelukkig. Om 20:30uur worden de controles gedaan en in overleg met de arts en mij gaat de sondevoeding even naar 100ml per uur zodat ik even wat meer binnen krijg, want vanaf 23uur moet ik weer nuchter blijven. Als het goed gaat kan ik hem thuis ook hoger zetten, want daar was ik al mee bezig, maar ja toen ging het eerste kerstdag weer mis. en de rest weten we! vanavond heeft ma en mijn zus nog gebeld. toch wel fijn om ze even te horen en morgen komen ze langs. Ik lig niet meer alleen, maar verstaan doe ik ze niet. Het personeel praat voor mijn gewoon algemeen Nederlands. En omdat hier de liften door iedereen wordt gebruikt. (in Breda heb je liften voor bezoekers en aparte liften voor patiëntenvervoer). hebben de bedden voorrang en als de lift vol is moet iedereen eruit, zodat het bed er in kan. hoop dat ik vannacht weer goed kan slapen. Groetjes uit het mooie en gastvrije Limburg



Geen opmerkingen:

Een reactie posten