Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

zondag 27 januari 2013

Weer onderzoek en hoe staat het ervoor


Dinsdag 22 Januari2013: MAANDAG EN ONDERZOEK DINSDAG
Maandag. Vandaag niks bijzonders veel gelezen en op de tablet bezig geweest. Zaalarts is lang geweest: morgen is er groot overleg. Vanavond is om 00:00uur de sonde stop gezet i.v.m. nuchter zijn voor morgen.
Dinsdag: goed geslapen vannacht. Ben weer gewogen en er is 1 kilo bij. Verder ' S morgens met tablet bezig geweest en wat gepuzzeld. Rond 11:00uur was het grote visite: Vandaag wat uitgelegd hoe het er nu voor staat. Vanmiddag een endo echo scopie. Ze gaan na mijn alvleesklier, lever en galwegen kijken. Ook gaan ze meteen naar de dunne darm waar mijn sonde zit, want die bleek op de mri verdikt te zijn. ook krijg ik weer de standaard voeding. ze gaan dan wel de ontlasting in de gaten houden om te kijken of ik het wel opneem. Om 14:30uur wordt met een rolstoel opgehaald en de scopie gebracht( normaal met bed). Ook daar vinden ze het raar, want ik krijg een roesje. ze gaan bellen voor het bed. Ik mag op het tijdelijke bed gaan liggen. Had in een andere kamer van tevoren een infuus gehad. Ik wordt klaar gemaakt en krijg het roesje toegediend. Ik weet nog dat ze het licht uit doen en daarna zzzZzzzzzzzzzzzzzzzzz. Op een geven moment merk ik dat ik op mijn eigen bed geplaatst. Volgens mijn kamergenoten ben ik rond 16:45uur terug op mijn kamer. rond 18:35uur wordt ik wakker en stik van de dorst. heb wat gedronken en nog wat gegeten, maar niet veel. heb last van mijn keel. Om 20:30 is de voeding aangesloten. weer andere om te kijken of ik het opneem.


Donderdag 24 Januari2013: NOG NIET NAAR HUIS
Woensdag: Slechte nacht gehad. Extra pijnmedicatie gehad. Daarna toch nog wat geslapen. Om 10uur zaalarts langs geweest: Ze gaan alles op een rijtje zetten en dan hoor ik meer. Vandaag verder toch wat  meer pijn. ' S middags en in de avond extra pijn medicatie gehad.
Donderdag: weer slechte nacht gehad. niet kunnen slapen van de pijn. ' S morgens gewogen 63,5kg. Om 10uur arts langs geweest: uit de endo-echo is niks uitgekomen. Ze gaat nog overleggen i.v.m. pijnmedicatie. En ik krijg weer een klysma. Om 11:30uur komt ze terug: ik krijg nog een onderzoek volgende week donderdag. Een mri waar bij ze de kringspier bij de galwegen gaan bekijken. Dus nog niet naar huis. Alleen ik krijg geen extra medicatie wat dat kan het onderzoek bëinvloeden. Om 12:30uur komt t eten, maar heb geen trek. ik verga weer van de pijn en t wordt alleen maar erger. ik heb t niet meer. Uiteindelijk krijg ik een sterke pijn stilling. Het helpt en de scherpe randjes gaan eraf. Vanmiddag verder wat op de stoel gezeten en nog een rondje gewandeld.  De pijn blijft wel sterker aanwezig dan voor de opname. Ik hoop dat ik vannacht kan slapen. Het was allemaal wel weer klote vandaag, maar ik moet nu doorzetten. Dit wordt wel mijn langste opname tot nu toe. Dit was de eerste in 2009 v 5 weken, maar lig nu al 4,5week in t zkh. 2weken amphia en 2,5 azm.


Vrijdag 25 Januari2013: HET GAAT IETS BETER MET DE PIJN
Vannacht redelijk geslapen. wel een paar keer wakker geweest, omdat het erg warm op de kamer was. Ik had vanochtend wel weer wat meer pijn en heb toen extra zware pijnstilling gehad. De rest van de dag is het redelijk goed gegaan met de pijn en was het dragelijk. Rond 11:00uur is de arts nog langs geweest: niks bijzonder. ze vroeg hoe het nu met de pijn ging. Vanmiddag is de diëtiste nog langs geweest: Gehad over hoe het eten nu gaat. En dat het gewicht goed blijft met de standaard voeding. Ze hebben de standaardvoeding weer aangesloten inplaats van de verteerde voeding. Dit omdat ik met de verteerde voeding aan kwam en ze willen nu met met de standaardvoeding mijn ontlasting in de gaten houden en kijken of mijn eten wel goed wordt verteerd. Verder rustig aan vandaag. Vanmiddag wat gelezen en nog op de hometrainer gezeten en een rondje gewandeld. Van het weekend krijg ik weer bezoek en hopelijk is dit het laatste weekend hier en kan ik Volgende week Vrijdag of Zaterdag terug richting Brabant naar mijn eigen huisje. Hopelijk kan ik vannacht goed slapen. Truste


Zondag 27 Januari2013: WEEKEND
Zaterdag 26-01-2013: Vannacht niet echt geweldig geslapen. Had wat meer last van mijn buik en het was erg onrustig op de kamer. Het gewicht is nog het zelfde. Heb vanochtend wel wat extra voor de pijn gehad. Vanochtend verder rustig. wat met de laptop en tablet bezig geweest. Vanmiddag bezoek gehad van mijn Ma, zus, Broer en neefje. Hebben in de recreatieruimte gezeten. Ben toen Ma en mij zus weg gingen nog mee naar beneden gelopen. Heerlijk even van de kamer af. Omdat ik nu mijn buik wat meer voel gaat het eten wel iets minder. het blijft wel binnen, maar eet minder. Na het eten nog met de tablet en laptop bezig geweest.

Zondag 27-01-2013: Vannacht gelukkig iets beter geslapen dan gister. Wel met iets meer pijn wakker geworden. Alleen krijg nu niets extra, want dat mag zo min mogelijk ivm het onderzoek a.s donderdag. Dit is soms best zwaar, omdat ik meer pijn heb dan toen ik thuis was en nog veel medicatie had, maar ja ik moet doorzetten. Vandaag verder niks bijzonder. Wat met de laptop en tablet bezig geweest en vanmiddag nog een rondje gewandeld en op de hometrainer gezeten. Hopelijk was dit het laatste weekend in het AZM.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten