Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

zondag 20 januari 2013

slokdarm meeting en moet blijven


Donderdag 17 Januari2013: START24UURS IMPEDANTIE SLOKDARM MEETING
Vannacht niet echt geweldig geslapen. Deze keer niet door de pijn, maar heb veel liggen piekeren door gister en heel wat tranen gelaten. De controles waren goed en gewicht blijft het zelfde. Ze hebben vandaag de morfine pleister verlaagd naar 25. Daarna ben ik afgekoppeld. mag tot 10uur nog drinken daarna niet meer. Om 10:30uur komt arts langs: Heb een goed gesprek gehad. Ze snapt het helemaal dat het erg tegenvalt dat ik langer moet blijven. En begrijpt mijn onbegrip hoe het loopt met de medicatie afbouw. Ze heeft overleg gehad met mijn uroloog i.v.m. de toviaz, voor dit onderzoek wordt ie voorlopig toch stil gezet. Mijn medicatie voor de misselijkheid blijft wel gewoon staan. alleen mag ik het niet slikken tijdens de komende 24uurs meeting. Ze gaat kijken of ik morgen toch naar huis kan en de bloeduitslagen dan via het amphia in de gaten worden gehouden, maar ik moet er niet op rekenen. Verder vanochtend op de tablet bezig geweest. Om 13:30uur wordt ik opgehaald, maar ik wordt nasr een verkeerde afdeling gebracht. uiteindelijk kom ik toch bij de functie kamer. Eerst wordt alles uitgelegd en dan gaat men
de slang inbrengen. De eerste 2keer komt ie niet ver. de 3e keer lukt het wel. Wat een klotezooi. Dan krijg ik uitleg over t apparaat en de lijst die ik moeten bij houden i.v.m. met wat ik eet, drink en hoe laat en wanneer ik slaap. Rond 14:30uur ben ik terug. ' S middag wat gelezen. Bij het avondeten kreeg ik niet wat ik had besteld en wat ik kreeg lusten ik niet of was te zwaar. Dus niet gegeten. morgenochtend maar proberen. Vanavond nog wat gelezen. Om 21:00uur is de sondevoeding weer aangesloten. Hopen dat ik vannacht kan slapen.

het meet apparaat

Weer even een sonde in mijn neus

Vrijdag 18 Januari2013: MOET TOCH ECHT ANGER BLIJVEN
Vannacht niet echt goed geslapen. Het was erg onrustig op de kamer. de controles waren goed. het gewicht niet 62kg afgevallen dus. Vanochtend wat yoghurt op, maar dat kwam er uit. was erna goed misselijk en heb tot een uur of 10uur op bed gelegen. Om 10:30uur was het grote visite: ze gaan vandaag nog bloedprikken i.v.m. de leverwaarde. krijg volgende week nog en andere mri en wel van de lever,galwegen en alvleesklier. En ze gaan urine op kweek zetten. Even later komen ze bloedprikken. Om 14:15uur komt de arts nog langs: omdat ik ben afgevallen sinds ik de standaardvoeding krijg. Gaan ze weer met andere sondevoeding starten. Deze is al verteerd als ik nu aankom dan betekent dat mijn lichaam het eten niet verteerd en dus de alvleesklier zijn werk niet doet.


de nieuwe voeding
Om 14:30uur loop ik zelf naar de functiekamer om het slangetje uit mijn neus te halen. was even lekker om zo even op en neer te lopen. Verder nog wat gelezen en met de tablet bezig geweest. Met avondeten weer overgeven. Rond 19:00uur wordt de overbuurvrouw naar een eenpersoonskamer gebracht omdat ze besmet is met het norovirus. Om 21:00uur krijgen ik en mijn kamergenoot te horen dat besloten is dat deze kamer als risicogebied wordt gezien. Er komen geen nieuwe opnames en we worden goed in de gaten gehouden. de kamergenoot ligt hier maar net. ik heb 4dagen bij deze vrouw gelegen. We liggen nu met ze 2en op een 4persoonskamer. Morgen krijg ik weer bezoek uit Brabant. Truste


Zondag 20 Januari2013: HET GAAT IETS BETER
Za 19-1:Redelijk geslapen voel me ook iets beter. vandaag bezoek gehad van mijn Moeder en zus. Verder wat gelezen en op tablet bezig geweest. Vanochtend en in de avond aan tafel gezeten. Zo 20-1: Vannacht redelijk geslapen. Met het ontbijt een stuk ontbijtkoek op en het is er in gebleven. Naderhand wel iets meer last van mijn buik. Na het ontbijt de krant verder gelezen en rond 9:45uur me pas gaan wassen. Daarna op de tablet bezig geweest. Vandaag vindt in Breda de kluntocht plaats. Had er graag bij willen zijn, maar helaas het is niet anders. Met de lunch soep met een kracker op en ook dit is er in gebleven, maar wel weer wat meer last van mijn buik. Rond 14uur een kwartier op de hometrainer gezeten. Vanmiddag bezoek gehad van mijn broer, schoonzus, nichtje en neefje. We hebben in de koffiekamer gezeten met een mooi uitzicht over het Limburgs landschap. Mijn nichtje had een mooie tekening gemaakt. Rond 17uur zijn ze richting huis gegaan. Het was erg gezellig. Vanavond wat rauwkost op en ook dit is er in gebleven. Wel weer wat meer last van mijn buik. Ik zit wel wat lekkerder in mijn vel. Zo vanavond nog even wat lezen en even met tablet bezig zijn.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten