Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

maandag 4 augustus 2014

Het gaat op en af

Vrijdag 1 Augustus 2014:Goede nacht en weer Sonde-voeding
Nadat ik om 02:00 uur nog een morfine spuit heb gehad. Heb ik verder goed geslapen. Voel me ook wat beter dan gister. De controles zijn goed. rond 09:45 uur me eigen gedoucht.  Nu de sonde-voeding is gestopt. Is mijn insteek ook weer wat rustiger.
Om 12:00 uur is de zaalarts langs geweest: Van het weekend weer langzaam de sondevoeding opbouwen. Ik moet zelf aangeven hoe het gaat. Dus even afwachten.
Rond 16:00 uur is de voeding weer aangesloten. Hij begint op 21ml. Hopen dat ik er geen last van  krijg.

De voeding staat weer aan.


Met het bezoek is mijn maat langs geweest. Hij is sinds gister terug van vakantie.
Omdat ik nog steeds geen ontlasting heb gehad. Krijg ik om 20:30 uur een klysma.
20 minuten later heeft de klysma ruseltaat. Ben om 22;00 uur gaan slapen.

Zaterdag 2 Augustus 2014: Toch weer pijn
Redelijk geslapen. Om 08:15 uur hebben ze weer bloed geprikt.
Rond 11:20 uur komt er een zuster langs:Arts heeft besloten dat ik weer naar helder vloeibaar mag na kunnen. Sondevoeding gaat naar 42ml.

Voeding verhoogd naar 42ml


Heb om 12:00 uur bouillon op en dat ging goed.
Krijg na het bezoekuur rond 15:30uur toch weer wat last van mijn buik.(shit). Om 17:00 uur mijn vaste medicatie gehad. Rond 18:15 uur zuster gebeld, want de pijn wordt alleen maar erger. Ik heb de keus of medicatie of voeding omlaag. Dan maar medicatie en krijg oxcynorm.
De oxcynorm heeft wat gedaan en de pijn wordt wat minder. Ben benieuwd hoe het vannacht gaat.

Zondag 3 Augustus 2014: Gaat weer niet goed
Toch slechte nacht gehad. weinig geslapen door de buik. Om 05:00 uur uiteindelijk zuster gebeld en oxcynorm gehad.
De controles om 08:00 uur waren weer laag 90/60 en de pijn begint weer.
Heb me om 09:00 uur gewassen. De thee is er weer uitgekomen.
Ben om 11:15uur weer naar de wc geweest i.v.m. misselijkheid en overgeven.
Om 11:45uur komt er een zuster langs: Mag weer niks hebben! en heb meteen oxcynorm gehad.
Verder 's middags rustig aan.
Om 17:00 uur medicatie en movicolon ingenomen. En ja hoor even later kwam er alles uit incl medicatie.
Heb even later de zuster gebeld. Sondevoeding weer naar 21ml en via het infuus wat voor de misselijkheid gehad. Heb om 18:00 uur nog extra pijnmedicatie gehad.
Om 20:00 uur sonde doorgespoeld en om 22:00 uur medicatie ingenomen en gaan slapen.
Rond 22:50 uur gaat voor een onbekend alarm van de voedingspomp af. Ik probeer de sonde door te spoelen, maar dat lukt niet. Hij lijkt verstopt te zitten. Ik bel de zuster. Na een kwartier proberen. Lukt het eindelijk doormiddel van de pistoolspuit. Hoop op verder een rustige nacht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten