Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

zaterdag 30 augustus 2014

Inplaats van Dag-opname gewone Opname (25)

Vrijdag 29 Augustus 2014: Dagopname verloopt anders
Vanochtend de voedingstas klaar gemaakt en wat spullen in een tas gedaan voor de dagopname vandaag. Ben om 12:30 uur door een buurman naar het Amphia ziekenhuis locatie langendijk gebracht.
Me daar rond 13:00 uur bij de receptie gemeld. En door een gastvrouw naar de balie van unit 28 gebracht. Om 13:10 uur werd ik door een zuster naar de kamer gebracht. Na een kort opname gesprek heb ik me omgekleed en OK jasje aangedaan.

klaar voor de OK

Rond 13:50 uur ben ik naar het voorbereidingsplein gebracht. Daar een infuusnaald gekregen. Werd om 14:10 uur opgehaald en naar OK 2 gebracht. Nadat dat apparatuur was aangsloten kon men de slaapmedicatie toedienen.
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ
Rond 15:15 uur werd ik wakker op de verkoeverkamer. Maar wat was ik misselijk en wat ik last van mijn buik. Ook was mijn bloeddruk erg laag 92/53. Heb uiteindelijk 2 keer Dipiloor (morfine) gehad en nog extra medicatie om de dipiloor sneller te laten werken. Heb ook iets voor de misselijkheid gehad. Rond 17:00 uur heb ze ook zuurstof aangesloten ( was 83 ). Hij werd meteen op 4 liter gezet. Ben rond 18:30 uur terug naar de afdeling gereden. Moet vannacht in iedergeval blijven.
Terug op de kamer hebben ze de controlles gedaan Bloeddruk: 101/59, zuurstof 85.
Ben om 19:05 uur naar unit 22 ( urologie) kamer 5 gebracht ( 2pers). Om 20:00 uur zijn de controlles nog een keer gedaan. Bloeddruk 105/62, zuurstof 95


uitzicht

kamer 5
Rond 20:15 uur komt een zuster vertellen dat ik naar een 1pers kamer wordt overgebracht, omdat ze deze kamer nodig hebben ( voor een gehandicapte knul en zijn moeder). Rond 20:30 uur wordt ik naar kamer 2 verhuisd.


kamer 2
Om 20:45 uur wordt de blaaskatheter verwijderd en infuus op pomp aangesloten. Om 21;00 uur neem ik alvast pijnmedicatie in. Ook heb ik de insteek meteen verzorgd, doet veel pijn en is rood. En 22:00 uur de rest van de medicatie. Om 22;30 uur is voeding aangesloten. Hij wordt op 60ml per uur gezet. Omdat men hier de voeding niet heeft en zo krijg ik tot morgenvroeg wat binnen. Heb ook nog oxcynorm ingenomen en ben daarna gaan slapen.
Wat een tegenvaller in plaats van thuis in het ziekenhuis slapen. En opname 25 is een feit.



Zaterdag 30 Augustus 2014: Overplaatsing naar Ander Ziekenhuis
Slecht geslapen vannacht. Veel last van mijn buik gehad. Om 02:00 uur extra paracetamol gehad voor de pijn en om 04:15 uur oxcynorm gehad. Merk goed dat ik niet op MDL lig.
Om 08:00 uur komt er een broeder binnen met medicatie en krijg ook meteen bakje thee van de voedingassistente. Om 08:25 uur zijn de controlles gedaan 109/53 temp 37,7. Arts komt rond 09:30 uur. Krijg voor de pijn een dipiloor. en ze gaan echo van de blaas maken.
Krijg om 08:30 uur een dipiloor en daarna wordt er een echo gemaakt van de blaas. Hij zit goed vol 670ml. Moet gaan proberen te plassen. Maar dat lukt niet en wordt ook duizelig. Lag om 08:50 uur weer terug op bed. Rond 08;55 uur komt de broeder langs. bloeddruk is redelijk. hij gaat overleggen ivm blaas. Om 09:05 is de broeder terug. wordt eenmalig katheteriseren. Maar hij krijgt hem er niet in. Het doet ook goed pijn en er komt wat bloed mee. Hij gaat een collega vragen. even later komt een zuster het proberen met een andere katheter, maar ook dit lukt niet. Ik verga van de pijn en er komt weer bloed mee. Ze gaan overleggen arts.
Rond 09:25 komt er een arts langs. ze wil het ven laten rusten en wachten op de uroloog.
Rond 10:30 uur bel ik de broeder, want voel me steeds beroerder worden. Krijg iets voor de misselijkheid via het infuus. Hij doet ook even de controles: bloeddruk 95/49 temp 37,8.
Rond 11:30 uur komt de arts met uroloog langs. Krijg weer even een verblijfskatheter. Nadat de arts het niet lukte, kreeg de uroloog het voor elkaar. Het was wel pijnenlijk. Het wordt nu verder geregeld via continentie-verpleegkundige. Ze gaan nu naar molengracht bellen voor overleg met MDL-arts.
11:45 uur broeder komt een startdoos met katheters brengen. Om 12:15 komt de arts langs: er wordt bloed geprikt voor MDL-Arts.
Bel ondertussen naar Ma en kennissen, want er moeten spullen komen, want ga vandaag nog zeker niet naar huis.
Om 12:45 uur is er bloed geprikt. Rond 13;30 uur zijn ma en de kennissen er. Ze hebben ma thuis opgehaald. Na het bezoekuur gaan ze thuis spullen ophalen.  Om 15:30 uur oxcynorm gehad.
Rond 15:45 uur komt arts langs. Bloed redelijk. Overleg.
Rond 16:25 komt de arts samen met MDL-Arts langs. Wordt overgebracht naar molengracht naar de MDL. ( die gister naar een nieuwe unit zijn verhuisd). Even later zijn Ma en een kennis er ook. Ze hebben wat verkeerde spullen meegenomen. dus moeten nog even terug. Rond 17:00 uur zijn de ambulance broeders er.


oproep

Ik krijg eerst nog een dipiloor. Daarna met hulp naar en op de brancard. Er gaan wat spullen onder de brandcard mee. En de rest met ma en kennis. Zij gaan eerst langs mijn huis en komen dan naar het ziekenhuis. Via de lift naar de kelder en gangen naar ambulance ingang.



Rond 17:30 uur zijn we bij molengracht. Via de personeels ingang gaan we naar binnen en daar meteen naar unit 8. Kom op kamer 37 te liggen een 4pers. Maar wat een ruimte op de kamer, de gangen enz.  En prachtig uitzicht op een binnentuin.

kamer 37 unit 08
 
uitzicht kamer 37 unit 08

Even later zijn ma en kennis er ook. Ze ruimen de kast in. die ook erg ruim is. Rond 18:25 brengt mijn kennis ma naar huis. Om 18;30 uur kan dan eindelijk de sondevoeding aangesloten worden. Daarna rustig aan. Ben om 22:00 uur tanden gaan poetsen. was blij om weer terug op bed te liggen. Daarna medicatie ingenomen. en om 22:30 uur nog dipiloor gehad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten