Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

donderdag 12 maart 2015

Bloedarmoede en gesprek MDL-Arts

Dinsdag 10 Maart 2015: Bloedarmoede en Zakje ijzer
Redelijk goed geslapen tot 04:30 uur. Daarna niet veel meer.
Om 08:00 uur medicatie en meteen oxcynorm gehad. De controles zijn goed. Om 08:20 uur is er bloed geprikt Kweek en buisje. Rond 09:10 uur me in badkamer gewassen tot 09:40 uur. Gaat steeds beter.
zakje ijzer loopt in!
Om 10:10 uur zaalarts lang geweest: Wacht nog op uitslag van microbioloog. Uit lab blijk ik weer bloedarmoede te hebben. Door infectie zijn de waardes niet helemaal betrouwbaar, maar men gaat uit van ijzer tekort. Krijg zakje ijzer via het infuus.



Rond 10:40 uur is zakje ijzer aangehangen. De antibiotica is even stil gezet. Als ik me niet lekker voel moet ik bellen. Verder rustig aan. Rond 12:15 uur wat gegeten, maar was naderhand niet lekker. Rond 13:00 uur naar de wc geweest en daar ook moeten overgeven. Nu beroerd op bed.

Bijschrift toevoegen
Om 13:30 iets voor de misselijkheid gehad en ijzer is ingelopen. Nu nog spoelen. Om 14:00 uur spoelen klaar. Nieuw zakje vocht en lijn.
Rond 14:30 uur is de TPV afgekoppeld en bloed verdunner via de lijn gegeven. Een uur later is de TPV weer aangesloten. Hij staat nu op 2 liter in 21 uur. Nadat om 16:15 uur de antibiotica was verwisseld ben ik even naar beneden geweest, was even heerlijk, maar wel vermoeiend. Daarna met het eten weer overgeven.
Om 19:40 uur zijn de controles weer gedaan. was goed. alleen wel weer wat verhoging 37,8. Rond 20:15 uur gesprek gehad met de zuster. Ik heb het gehad! Rond 22:00 uur na de medicatie gaan slapen.

Woensdag 11 Maart 2015: Gesprek met MDL-Arts
Goed geslapen. Omdat de antibiotica stil heeft gestaan. Word ie nu later verwisseld. Dus nu werd ie pas om 07:30 uur verwisseld. Wel een paar keer wakker geweest. Controles om 08:10 uur goed. Nog wel wat verhoging 37,7. Pijnscore 7. Meer last van hals. Meteen oxcynorm gehad. Om 08:35 uur weer bloed geprikt.
Rond 10:00 uur was het grote visite: Krijg zo meteen een gesprek met Dr Wanten, zaalarts en TPV-verpleegkundige over welke kant we op kunnen gaan en de aanpak met antibiotica. Hij heeft nog wel even naar de longen geluisterd ivm pijn linkse flank onder de oksel richting rug. Maar geen bloedprop die weg is geschoten. In de gaten houden en aangeven wanneer erger wordt en ergens anders last van krijg.
Om 10:20 uur het gesprek gehad. Overgehad wat de mogelijkheden zijn. Omdat ik nu 2 infectie snel achter elkaar heb gehad en 2 verschillende bacteriën. En ze de linker toegang hals om lijn te plaatsen vanwege trombose niet meer kunnen gebruiken. Ik hoor waarschijnlijk bij de kleine groep waarbij snel complicaties optreden. Als deze lijn sneuveld hebben ze alleen nog de lies waar ze een lijn kunnen plaatsen, maar dat is ook niet alles. Of een shunt in de arm ( deze toegang wordt van eigen materiaal gemaakt), maar hier zitten ook nadelen aan. Ze willen nu kijken of ik sonde voeding via de darm verdraagt. Ik moet zelf beslissen of ik dit wil. Ik wil het best proberen, maar er wordt afgesproken als het niet gaat, dan gaat de sonde er meteen uit. Krijg nog een paar weken antibiotica, maar dat hoor ik verder nog. Ze willen het beste voor me, mar wat komt er nu veel op me af.!!!!
Me Rond 11:00  uur maar eens gewassen, was ik nog niet aan toe gekomen.
Om 11:45 uur is diëtiste langs geweest: Welke sondevoeding en de opbouw.
Om 12:30 uur is de TPV afgekoppeld en antibioticaspuit verwisseld. Controles om 14:00 uur goed. Om 15:10 uur is de TPV er weer aan gegaan. Daarna bezoek gehad. Om 16:40 uur medicatie van 17:00 uur. Moet vanaf 00:00 uur nuchter blijven ivm plaatsen sonde morgen. Om 16:50 uur met bezoek naar beneden geweest.
Rond 18:00 uur zaalarts langs: Pomp antibiotica stopt morgen. Dan nog 4 weken antibiotica oraal. Vanavond geen bloedverdunners. wel trombosespuit. Morgen geen spuit. Vanaf 00:00 uur Nuchter. Ze bellen morgenvroeg om 08:30 uur of er plaats is. anders pas vrijdag.
Rond 19:45 uur weer controles. Goed wel weer verhoging 37,8. Om 22:00 uur medicatie en meteen oxcynorm gehad.


Donderdag 12 Maart: Sonde gaat niet door.
Redelijk geslapen. wel een paar keer wakker geweest. Om 00:15 uur antibiotica pomp afgesloten. Door dat de TPV in korte tijd inloopt en de inloop snelheid dus omhoog gaat. Heb ik weer meer last van de overactieve blaas. Wel wakker geworden met meer pijn.
Om 08:10 uur gewogen 69,85kg. De zusters schrikken en ik ook. Bijna 2,5 kg bij gekomen in paar dagen. Wordt in de gaten gehouden. Daarna de controles. Temperatuur 37,8, bloeddruk 102/56. Ivm nuchter geen medicatie. Krijg wel oxcynorm zuigtablet. Me van 08:25 uur tot 08:45 uur in badkamer gewassen.  TPV-verpleegkundige langs. Moet nog oefenen om bloedverdunners via de lijn in te spuiten.
Om 09:25 uur zaalarts: Antibiotica pomp gestopt. Nu nog 4 weken antibiotica oraal. Neussonde plaatsen gaat niet door. Het is te druk. Morgen om 13:10 uur ben ik aan de beurt. Vermoeidheid is begrijpelijk naar 2 zware infectie zo snel achter elkaar. Valt tegen dat het pas morgen gebeurt. Weer langer wachten. Om 10:00 uur als nog de medicatie van 08:00 uur gehad.
Rond 11:00 uur TPV afgekoppeld. Verder wat gelezen enz. Controles om 13:00 uur goed.
Om 14:40 uur infuuszak leeg, maar infuus mag eraf. Daarna TPV aangesloten. Verder rustig aan.
TPV-verpleegkundige nog langs geweest: Morgen oefenen medicatie in lijn te spuiten. Om 17:15 uur eten, maar heb 4 hapjes op. Het smaakte niet en kreeg het ook niet weg.
Om 19:30 uur controles en ze waren goed. Een nog wat gepraat met de zuster. Over de sonde en weer last van overactieve blaas. Pijn hals wat minder. Rond 22:30 uur gaan slapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten