Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

maandag 9 maart 2015

Naar MDL en Hoe verder!

Zaterdag 7 Maart 2015: Longfoto en over naar MDL

meneer slang!
Om 02:00 uur Zuster langs om antibiotica te geven via het infuus en de TPV aan te sluiten. Daarna controles temperatuur 36,7. en oxcynorm gehad. Verder niet veel geslapen. Veel pijn in hals aan beide kanten.

Om 07:30 uur antibiotica en oxcynorm en controles goed. 08:10 uur komt zuster langs. Ze komt met nog andere zuster me om 09:00 uur helpen met wassen. Om 08:15 uur bakje thee op.
Om 09:00 uur komen 2 zusters me helpen met wassen en aankleden. En zetten me even in de stoel. Arts is er al. Ga over naar mdl. Mdl belt terug over hoe en wat. Om 09:25 klaar en zit nu in de stoel. Even later wordt ik opgehaald voor een longfoto. Rond 09:45 uur terug op kamer. Zuster komt langs: Ga rond 11:30 uur over naar MDL.

lekker opgefrist op de stoel!
Om 11:15 uur is het vervoer er. Een zuster gaat mee voor de overdracht. Rond 11:25 uur op MDL. op kamer 20 bed 3. ( zelfde kamer en bed als in januari). Om 11:55 uur TPV afgesloten. Infuus weer op pomp. Nu wachten op Arts.
Rond 12:15 uur wat gegeten. wat vla ging redelijk.
Om 13:30 uur controles en oxcynorm. Om 14:30 uur zuster langs: Kalium mag er af. Antibiotica gaat via spuitpomp en 24 uur per dag. En TPV mag er weer aan. En sonde mag er uit.

Weer op de MDL en met volle infuuspaal
Spuitpomp gaat er aan met antibiotica. 6,3ml per uur. Infuus gaat op waak 10ml per uur. Arts kijkt nog naar andere antibiotica die ik in het Amphia kreeg. Ze overlegt met microbioloog. Zuster gaat de TPV maken. Om 15:00 uur TPV aangesloten. Staat op 23 uur. Daarna is de sonde eruit gehaald.
Rond 16:45 uur broeder met medicatie en komt meteen bloed prikken. Trombose spuiten zijn weer gestart. Om 20:15 uur controles goed. De broeder belt even naar arts ivm met de TPV, want TPV staat op 2liter in 23 uur en volgens broeder moet ik eerst hoeveelheid opbouwen en dan pas uren afbouwen, omdat ik al 2 weken geen TPV heb gehad. En hij heeft gelijk. Vanmiddag was  er al de twijfel. De TPV staat nu op 500ml in 23 uur. Om 22:00 uur tanden gepoetst en medicatie. Om 23:00 uur nog oxcynorm gehad en gaan slapen.

Zondag 8 Maart 2015: Rondje gewandeld
Goed geslapen tot 03:30 uur. Toen naar wc geweest. Verder niet meer geslapen. Om 06:00 uur antibioticaspuit verwisseld.
Lol hebben met kamergenoot en de verpleging.
Bijschrift toevoegen
Om 08:45 uur medicatie, extra oxcynorm en controles. Rond 09:15 uur bloed geprikt. Om 10:00 uur gewogen 66,3 kg. Me van 10:15 uur tot 10:40 uur in badkamer aan wastafel gewassen. Was erg vermoeiend. Daarna heeft zuster geholpen met ander shirt aantrekken. Verder wat gelezen en gepuzzeld.  Om 12:10 uur medicatie en weer oxcynorm. Om 12:20 uur wat gegeten, maar ben wat misselijk naderhand.

Rond 13:20 uur controles. Bloeddruk wat laag 97/52. Om 14:00 uur antibioticaspuit verwisseld. Om 14:50 uur TPV afgesloten en bloedkweekjes afgenomen uit lijn.. Daarna bezoek gehad.
Hierna de TPV weer aangesloten. Hij staat nu op 1 liter in 23uur.
Om 17:00 uur wat gegeten, maar viel zwaar. Rond 19:40 uur rondje gewandeld op afdeling, maar viel erg tegen. Ben blij terug op bed te liggen. Heb ook last van mijn linkse zij onder mijn oksel. Om 19:55 uur controles. Broeder schrijft alles op. Als ik meer last krijg van mijn zij moet ik het melden.
Rond 22:00 uur antibioticaspuit verwisseld. En om 23:00 uur nog oxcynorm gehad.

Maandag 9 Maart 2015: Bloedverdunners en Sonde?
Goed geslapen. Om 03:40 uur oxcynorm gehad. Daarna weer wat geslapen. Om 06:00 uur wakker door pomp. Antibioticaspuit verwisseld. Om 08:15 uur controles goed. Temperatuur 37,8. En oxcynorm gehad. Pijn blijft goed aanwezig. Rond 08:45 uur is er weer bloed geprikt (o,a Bloedkweekjes). Me van 08:55 uur tot 09:15 uur gewassen in badkamer.. erg vermoeiend.
Om 09:40 uur zaalarts langs geweest: Naar hals gekeken. Nog bloedkweekjes uit lijn. Bactiëren is nog niet weg. Vraagt over jejunostomie en laatste neussonde. Hoe dat ging en waarom de 2e jejunostomie de het langst heeft gezeten verwijderd is. Ze vragen of ik tijdelijk neussonde wil??? Kijken of dat gaat. Om zo te kijken of ze misschien toch de jejunostomie terug kunnen plaatsen. Omdat het beter is om over de darmen te voeden en ik al 2 keer snel achter elkaar een lijnsepsis heb gehad. Ik moet er maar over nadenken. Het overvalt me!!!!
Daarna heeft zuster de uittredeplaats verzorgd.
Rond 14:30 uur Arts onderzoek langs geweest ivm de studie waar ik aan mee doe: Omdat ik nu antibiotica gebruikt moet ik stoppen met de studie en krijg voortaan Tourasept. Heb nu al een paar dozen van de apotheek gekregen. Bij volgende levering kan het studie materiaal mee terug worden genomen.
Om 14:40 uur zaalarts weer geweest: Ga weer bloedverdunners krijgen. Deze gaan rechtstreeks de bloedbaan in via de lijn. Ze gaan nog overleggen over de antibiotica.
Rond 15:15 uur TPV afgekoppeld en meteen bloedkweekjes afgenomen.
Om 15:35 uur zijn ze langs gekomen om een fibroscan van de lever te maken. Dit is een test om te kijken of dit sneller en beter werkt dan lab controle. Ze meten hiermee littekenweefsel in de lever.
Mijn waarde is 8,8. iets te hoog, maar heb niet voor niks leverstoornissen.
Van 15:50 uur tot 16:45 uur lekker even op een stoel gezeten.
Om 16:20 uur De TPV weer aangesloten. Hij staat nu op 1,5 liter in 23uur.
Na eten weer wat misselijk. Om 19:45 uur controles bloeddruk 98/56 rest prima. Daarna toch een rondje gelopen op de afdeling, erg vermoeiend en voel me ook niet echt lekker.
Om 20:35 uur met zuster gepraat over hoe het gaat. Over de pijn en dat ik gewandeld heb. enz.
Om 21:45 uur medicatie en bloedverdunners via de lijn ingespoten. Om 23:00 uur oxcynorm gevraagd en gehad. Truste.
Rond 15:15

Geen opmerkingen:

Een reactie posten