Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

dinsdag 17 maart 2015

Nieuw plan en naar huis

Zondag 15 Maart 2015: Sonde er weer uit!
Goed geslapen. Rond 07:00 uur wakker. Controles om 08:35 uur goed. Rond 09:30 uur zelf de TPV afgekoppeld. En me rond 10:00 uur lekker gedoucht. Verder lekker rustig aan.
Om 12:05 uur MDL-Arts langs: Hij baalt dat ervan dat sonde is mislukt. Er zijn 2 keuzes. Keuze 1: de sonde nog een stukje terug trekken, maar dat werkt is heel klein. Keuze 2: Deze eruit een nieuwe plaatsen. Van mij mag ie er uit. Er wordt niks meer aan die sonde gedaan. Ik heb het eigenlijk wel gehad met alles. Hij snapt dat de motivatie ver weg is. Ze gaan er wel voor zorgen dat ik deze week weg kan. Ik heb het gehad en wil heel graag a.s vrijdag naar het concert van Rowwen Heze. Ik heb al genoeg moeten missen. Men kan pas morgen kijken wanneer onderzoek. Ik moet er goed over nadenken, maar eigenlijk weet ik het al. Het is even genoeg. Er is zoveel gebeurd de laatste maanden.
Om 12:20 uur komt zuster de sonde eruit halen. Het is wel een hele lange. Ben blij dat ie er uit is. Als ie er uit is blijkt dat er op het einde 2 knikken te zitten en is ie bij een knik gescheurd.
Verder lekker rustig aan. Wat gepuzzeld, gelezen enz.
Rond 14:00 uur  controles. Die zijn goed. Verder lekker geklets met kamergenoten.
Controles 21:30 uur goed. en medicatie gehad.

Maandag 16 Maart 2015: Goed Nieuws
Slechte nacht. Weinig geslapen. Om 01:15 uur werd er een nieuwe patiënt binnen gebracht. Het duurde erg lang. Pas om 03:00 uur was weer rustig op de kamer. Hierna nog wel wat geslapen, maar je wordt gebroken wakker.
Om 08:15 uur is er bloed geprikt en controles van 08:30 uur waren goed.
Rond 09:00 uur de TPV afgekoppeld.
Om 10:55 uur zaalarts langs: Ze hebben een plan bedacht. Vandaag of morgen naar huis. Dan op eerste poli afspraak verder over hoe en wat. Zo dat ik even tot rust kan komen en vrijdag naar Rowwen Heze kan. Want als ze een nieuwe sonde plaatsen wat pas morgen kan, dan ben ik hier tot na het weekend. Krijg nog uitleg over de trombose spuiten en bloedverdunners via de lijn. Ben blij. Heb het geestelijk en lichamelijk wel even gehad. Wat fijn dat met me meedenken en me begrijpen.
Me daarna rond 11:10 uur gewassen. Hierna het protocol gehad voor de bloedverdunners en handleiding trombose spuiten.
Terwijl op Facebook oproep gezet voor vervoer en een berichtje gestuurd naar een kennis die morgen langs zouden komen, want ze moeten hier toch zijn voor controle.
Rond 12:20 uur bij TPV-verpleegkundige geweest ivm uitleg over de wrafarine via de lijn. Wat ampullen en spuitjes mee gekregen. En de rest besteld bij de apotheek. Wordt woensdag geleverd met mijn bestaande bestelling. ( mooi hoef ik het zelf niet meer te regelen ). Gehad over de trombosedienst. Ze komen langs om te prikken. Krijg lijst mee wat ik moet spuiten.
Vervoer geregeld. Kan morgen met kennis terug rijden.
Om 14:35 uur broeder bij me geweest: Even ontslag doorgenomen. En geoefend met spuitje met 2nacl als trombose spuit. Ging goed.
Verder lekker rustig aan. Wat gelezen en gepuzzeld.
Om 20:15 uur controles. Heb sinds zaterdag geen verhoging meer. Om 20:25 uur zelf trombose spuit gezet en hierna in de TPV kamer zelf de wrafarine in de lijn gespoten en TPV aangesloten.
Laatste nacht. Yes!

Dinsdag 17 Maart 2015: Naar huis!
Minder geslapen door nachtzuster bij buurvrouw. Controles om 08:00 uur goed. Rond 08:50 uur de TPV in de TPV kamer afgekoppeld. Daarna om 09:10 uur lekker gedoucht en hierna alvast spullen ingepakt. Rond 10:00 uur is de kennis even langs geweest. Ze gaan nu naar controle en komen me rond 12:30 uur ophalen.
Om 10:35 uur zaalarts geweest: HB is weer goed. Dus ijzer infuus  heeft geholpen. Meteen recepten gehad en tromboselijst. Ze komen donderdag prikken.
Rond 12:40 uur opgehaald door kennis. Kamergenoten gedag gezegd en de verpleging bedankt. Bij hoofd ingang samen met vrouw van kennis even gewacht. Kennis auto opgehaald. En daarna op naar huis. Eerst zijn vrouw in Gilze afgezet en daarna naar Breda.
Was rond 14:45 uur thuis.
Eerst bij apotheek medicatie opgehaald. Daarna thuis de koffer opgeruimd en was gedraaid. Verder lekker rustig aan en de post door genomen.
En 's avonds ondanks twijfel toch naar een vergadering geweest. Heerlijk even wat anders.
Was erg moe toen ik thuis was, maar dat maakt niet uit. Tpv aangesloten, bloedverdunners in lijn en trombose spuit gezet. En nu heerlijk slapen in mijn eigen bed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten