Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

zondag 1 maart 2015

Steeds meer last van de zwelling

Vrijdag 27 Februari 2015: De zwelling wordt erger.
Redelijk wat geslapen tussendoor. Elke keer kleine momentjes a 30 min. Om 00:00 uur antibiotica en om 01:00 uur paracetamol via het infuus. Om 01:30 uur zuster langs, omdat ik de ingreep nog niet geplast heb. moet ik proberen te plassen ivm dat het bij mij wel eens vaker niet lukt. Maar het lukt.
Rond 02:00 uur controles temperatuur 38,2. Om 04:00 uur antibiotica en 06:00 uur paracetamol via het infuus. Heb het koud, maar zweet enorm. En mijn linker bovenkant is pijnlijk.
Om 08:10 uur bloedkweekjes afgenomen. Om 09:05 uur controles goed. Temperatuur 37,5. Zuurstof 95. Wond ziet er goed uit.
Rond 09:45 heeft een zuster me geholpen met wassen op rand van het bed en aankleden. Nu erg moe, maar lekker opgefrist.
Rond 11:00 uur is diëtiste langs geweest: Ze houd het goed in de gaten hoe en wat, omdat ik bijna al een week geen tpv heb.
Vocht ellenboog!
Om 12:00 uur zaalarts langs geweest: Gelukkig de lijn is er uit. Bacteriën nog niet weg. Vocht ellenboog waarschijnlijk door bloedprop. Er zat ook een bloedprop bij de inbrengplaats in de hals. Deze staat nu op kweek.
Opgezwollen linkse kant
 
Verder rustig. Een keer naar de wc geweest, maar is toch behoorlijk zwaar. Ook mijn hand is nu opgezwollen. Mijn linkse arm ligt nu op een kussen. Ik kan er niks mee.
Rond 20:10 uur zaalarts nog langs geweest: Mag mijn oxcynorm gebruiken. En krijg bloedverdunners. De trombose spuiten zijn ook weer gestart. En heb zeker een trombose arm door de bloedprop die in mijn hals zat.
Om 20:30 uur is de temperatuur nog een keer gemeten 38,3. Om 22:00 uur de medicatie met de nieuwe bloedverdunners ( 6 pillen extra) en oxcynorm. Daarna tanden gepoetst. ik schrik van me zelf als ik in de spiegel kijk, wat gezwollen. Heb nu wel een brede schouder en gespierde arm, maar heb dat liever aan 2 kanten. Ook staat door de zwelling in de hals mijn hoofd scheef. Ben rond 22:30 uur gaan slapen met een warme kruik in mijn nek.

Zaterdag 28 Februari 2015: Steeds meer last!
Niet echt geweldig geslapen vannacht. Krijg steeds meer last van de gezwollen kant. Ook kaak doet zeer en slikken is pijnlijk. Om 04:00 uur antibiotica en paracetamol via het infuus gehad.
Om 08:45 medicatie en extra oxcynorm. Infuus terwijl gesneuveld. Bij het eruit halen goed te merken dat ik nu bloedverdunners gebruikt.  Om 09:00 uur controles goed. Behalve temperatuur 38,5. Daarna bakje thee op, maar dat gaat moeizaam. Rond 09:30 uur infuus prikken, maar lukt 2 keer niet. Me daarna op rand van het bed gewassen. Zuster heeft geholpen met shirt en rug.
Om 10:45 uur komen infuus prikken en meteen bloedkweekjes afnemen. Daarna is meteen de antibiotica van 08:00 uur er weer aangehangen, want die zat er nog niet in.
Om 12:00 uur hebben ze nog een keer bloed geprikt.
Rond 13:00 uur is MDL-Arts langs geweest: Heeft naar hals en z'n gekeken. Cardioloog komt kijken en krijg hartecho. Gaat met cardioloog overleggen ivm evt ct-scan borst en hals. Bloedverdunners stoppen ivm plaatsen nieuwe lijn. Even later komt de cardioloog langs voor een hartecho. Hij is goed. De kleppen zijn goed. Gelukkig. Om 13:40 uur weer antibiotica. Iets later om z'n weer op het schema te komen. Om 13:45 uur naar de röntgen gebracht. Daar lang moeten wachten. Rond 14:10 uur echo van de hals en borst. Was zeer pijnlijk. Om 14:20 uur terug op de gang. Was 5 min later terug op de afdeling. Waar meteen weer controles zijn gedaan. Temperatuur 37,7 en zuurstof 96. Verder rustig aan. Nog wel een keer extra oxcynorm gehad.
's Avond nog bezoek gehad.  Ben om 22:25 uur tanden gaan poetsten. Daarna controle temperatuur 38,2. Kruik opgewarmd. Hoop dat ik wat kan slapen. Nog extra oxcynorm voor het slapen.

Zondag 1 Maart 2015: Bloedsuiker te laag
Eindelijk een keer een redelijke nacht gehad. Om 00:00 uur paracetamol en antibiotica via het infuus. Daarna geslapen van 01:30 uur tot 04:30 uur. Toen oxcynorm gehad Hierna niet echt meer geslapen.
Om 07:40 uur weer bloed prikken, maar eerste keer lukt en erg pijnlijk, dan maar in de voet.
Om 09:30 uur controles goed. Temperatuur 37,6.  Antibiotica hangt er ook weer aan.
Me van 10:00 uur tot 10:30 uur op rand van bed gewassen. Daarna lekker uitrusten.
Rond 11:50 uur is MDL-Arts langs geweest: Flinke ontsteking in hals enzo. Ook bacteriën in bloedprop. Morgen overleg met Dr Wanten van het Radboudumc over hoe en wat. Ze willen hier dat het in een keer goed gebeurt. Dus liever plaatsen van lijn in het Radboud. Ben ik zelf ook wel voor.
Om 12:30 uur weer paracetamol en antibiotica via het infuus.
13:25 uur nieuwe infuuszak. Kalium en bloedsuikerspiegel was te laag. Nu infuuszak met kalium en glucose.
Verder rustig aan. 's Avonds nog bezoek gehad. Daarna wat gelezen. Ben nu al meteen op de helft van het boek. Rond 22:00 uur tanden gepoetst, kruik warm en poging tot slapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten