Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

dinsdag 8 september 2015

2e dag Londen

Dinsdag 8 september 2015: 2e dag Londen
Buckingham Palace
Om 07:30 uur uit bed en me afgesloten. Rond 08:15 uur zaten we aan het ontbijt. Daarna op weg naar het Centrum voor dag 2. Iets over 09:00 uur hebben we de metro ( grijze lijn ). Bij metro station Green park stappen we uit. Lopen door het park naar St James's Palace. Vanuit hier lopen we De Mall af naar Buckingham Palace voor de wisseling van de wacht.









We zijn er rond 10:00 uur. Het begint al aardig druk te worden. we lopen nog eerst wat rond om wat foto's te maken. Daarna zoeken we een plek bij het hek. Ik zet mijn camera op een statief en bedien hem via mijn telefoon. Zo kom ik boven iedereen uit.

Via mijn telefoon zie ik ook wat de camera ziet.


Wisseling van de Wacht
St James's Park
Rond 11:30 uur begint de wisseling. Om 12:00 uur is
het weer afgelopen. Wel mooi om te zien, maar snel weg uit de drukte.


Via het St James's park lopen we naar de Horse Guards. Vanuit hier lopen we langs Dowing street, langs de big ben/ houses of parliament en langs Westminster Abby eerst naar Westminster Cathedral.
















Horse Guards




Westminster Abby
Stiekem Foto van Binnen!
Rond 13:20 uur terug bij Westminster Abby. Daar eerst geluncht. Om 13:40 uur zijn we Westminster Abby binnen gegaan. Het is wel vrij duur, maar de moeite waard. Na ruim 50 minuten staan we weer buiten.





We lopen nu richting het Houses of parliament en bekijken het van alle kanten. Ziet er indrukwekkend. Als laatste lopen langs de Big Ben.



Daarna lopen we over de Westminster brug naar de andere kant van de Theems. Op de brug mooi zicht op de big ben en Londen Eye.
Rond 15:24 uur lopen we langs de Londen Eye. Via de volgende brug lopen we weer naar de andere kant waar we bij metro station Embankment de metro pakken naar Tower Hill ( groene lijn/ District).






Mooi zicht op de Tower Bridge
Rond 15:55 uur zijn we bij Tower of London. We lopen hier omheen en maken wat foto's aan de kant van de  Theems heb je een mooi zicht op de tower bridge. Daarna lopen we langs de Theems naar de Tower Bridge. Via de oostkant van de brug en overkant Theems komen we bij de ingang aan de westkant.




Uitzicht vanaf Oost wandelbrug



Rond 16:20 uur gaan we met de lift in de Noord toren naar boven waar we eerst een uitleg krijgen over de brug. Daarna lopen we via de oost wandelbrug naar de Zuid toren. Hierna op en neer via de west wandelbrug. In alle de twee wandelbruggen zit halverwege een glasplaat waardoor je zo naar beneden kijkt. Daarna lopen we via de zuid toren naar beneden. Hierna een stukje over de oost kant van de brug om aan de zuidkant van de tower bridge de Engine rooms te bezoeken.
Uitzicht vanaf West wandelbrug
Uitzicht door glazen plaat op de Tower Bridge




The Monument
Hierna lopen we nog wat rond aan deze kant van de Theems. Via de London Bridge lopen we naar The Monument. Dit is geplaats ter herdenking van de grote brand in Londen in 1666. Hierna lopen we nog even langs de Augurk zoals dit gebouw ook wel genoemd wordt.




Daarna naar metrostation Liverpool. Wat een drukte. Dit is een groot station in een zaken gebied.
We nemen de rode lijn rechtstreeks naar Stratford. Het is flink dringen maar we staan er allebei in. Gelukkig wordt het halverwege wat rustiger. Maar wel leuk om zo mee te maken. Rond 18:30 uur terug bij het hotel. We leggen eerst de spullen op de kamer. Hierna gaan we beneden eten in het hotel zelf. Rond 19:25 uur ga ik alvast naar boven om me aan te sluiten. Mijn maat had nog een ijsje.
Na het aansluiten wat tv gekeken, maar dat heb ik niet vol gehouden. Was volgens mijn maat rond 20:00 uur in slaap gevallen. Hij wekte me om 21:45 uur om te gaan slapen. Had het wel verwacht. Heb de eerste twee nachten niet echt geweldig geslapen en het is toch best vermoeiend allemaal, maar maakt niet uit. Hoop op een iets betere nacht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten