Aanbevolen post

Terugblik Maart

En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

donderdag 10 september 2015

Terugreis

Donderdag 10 September 2015: Terug naar Huis
Om 07:30 uur er weer uit. Na het afsluiten douchen alvast de spullen ingepakt. Heb nu een koffer en een gewone rugzak. Na het ontbijt uitchecken. En we mogen toch onze koffer in een afsluitbare ruimte zetten, zodat we niet met de koffer hoeven te sjouwen. ( op formulier stond dat er geen bagage opslag was en dat er kluizen in het winkelcentrum waren).

Daarna lopen we naar het station waar we via een brug naar het Winkelcentrum Westfield lopen. Vanuit hier lopen we door naar het Queen Elizabeth Olympic Park. We zijn hier rond 09:40 uur. We lopen eerst langs het zwemstadion, uitkijktoren arcelormittal Orbit en het olympisch stadion.
Arcelormittal Orbit

Wielerbaan

Vanuit hier lopen naar het Lee valley Velopark met de wielerbaan en BMX baan. Tegenwoordig ook een buiten wielerbaan. Ook lig hier het Hockeyveld. Daarna nog even poseren bij de Olympische ringen. Daarna lopen we weer terug richting het winkelcentrum. Wat hebben ze er hier iets moois van gemaakt na de olympische spelen. Een mooi wandel/fiets park met sport mogelijkheden. En plek om te wonen.

Rond 11:10 uur zijn we terug bij het winkelcentrum Westfield. Een mega groot winkelcentrum. Na wat rondlopen  eten we ook hier. Goedkoop en lekker. Nemen nog een ijsje en gaan dan terug naar het hotel om de koffers op te halen. We zijn rond 13:30 uur bij het hotel.

Rond 13:55 uur pakken we voor de laatste keer de metro. Eerst de rode lijn tot Liverpool. Waar we over stappen op de roze lijn tot St Pancras.
Rond 14:25 uur zijn op het internationaal station St pancras. We deactiveren eerst onze openbaar vervoerkaart. we krijgen mooi de borg en het open staande geld terug.
Rond 14:40 uur drinken we nog een bak koffie en kopen een broodje voor onderweg. ( geld van de openbaar vervoerkaart)

Daarna lopen we nog wat door het station en kopen van het aller laatste geld nog een flesje water. Rond 15:25 uur gaan we naar de eurostar vertrekhal. Daar checken we in en lopen langs de paspoort controles. Hierna bagage controle. dit keer geen probleem. Alleen bij mij gaat zoals gewoonlijk het poortje weer af. Hierna wachten in de wachtruimte. Het is hier een stuk drukker, omdat hier natuurlijk zowel de eurostar naar Parijs als Brussel vertrekt. Er zijn 5 perrons. Rond 16:40 uur wordt er omgeroepen op welk perron we kunnen instappen.
Rond 17:00 uur Vertrekken we. Om 20:10 uur komen we in Brussel aan. Waar we overstappen op de intercity Roosendaal. Rond 22:11 uur zijn we in Roosendaal, maar omdat iedereen eruit moet, omdat de trein niet verder kan. Is het goed druk en als rent naar de intercity richting Breda.
Rond 22:38 uur zijn we terug in Breda en lopen naar huis. Gaat nu wat makkelijker dan op heen weg. Al ben ik nu wel goed moe. Rond 23:05 uur ben ik thuis. Ik sluit me meteen aan en duik mijn bedje in. Het was een erg leuke stedentrip. Moe, maar zeer voldaan!