Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

vrijdag 12 december 2014

Het gaat niet goed en weer opname


Vrijdag 12 December 2014: Gaat niet goed, weer opname
Zeer slechte nacht, ondanks extra oxcynorm en voeding op 21ml. Ik voel me ook goed beroerd. Als ma 's morgens rond 07:50 uur binnenkomt en thee bij me neer zet ziet ze het meteen. Als ik recht op zit om de krant te lezen voel ik me goed duizelig. Toch maar de bloeddruk meten. 84/45 en pols 84. Ik blijf even liggen. Ma gaat zich terwijl wassen. Rond 09:05 uur meet ik nog keer de bloeddruk 93/64 pols 92. Om 09:30 uur meet ik nog een keer 102/61 pols 81. Ik voel me erg moe. Om 09:45 uur moet ik naar de wc. Met ondersteuning van ma ga ik naar de wc. Als ik op de wc zit voel ik me pas goed duizelig. Als ik terug bij het bed ben weeg ik me eerst 65,2kg. Heb ook meer pijn. Ik besluit de voeding stop te zetten. Ik blijf me duizelig voelen en wil het liefst mijn ogen dicht  doen en slapen. Rond 11:00 uur meet ik nog eens de bloeddruk 95/57 pols 104. Vanmiddag toch eens bellen. Verder veel geslapen. Om 12:35 uur weer eens gemeten 96/61 pols 110 en lig gewoon plat op bed. Ik voel me alleen maar slechter worden. Heb ook het idee dat ik elke keer een beetje wegvalt.
12:55 uur Het gaat niet goed. Ma gaat hulp halen bij de buren. Rond 13:00 uur belt de buurman 112. De buren zijn ondertussen bij ma binnen.

de 112 oproep.

Rond 13:15 uur hoor ik in de verte de ambulance al met spoed aan komen.
De ambulance



Even later zijn ze er. Ze zijn met ze drieën, want er is er een in opleiding. Ze gaan eerst de controles doen. Bloeddruk erg laag 92/52 pols 125. Daarna maken ze hartfilmpje. Ondertussen vragen ze wat precies de reden is waarom we gebeld hebben en wat er afgelopen tijd gebeurd is. Ook wordt er een infuus geprikt. Ze prikken ook suiker en die blijkt te laag 3,0. Krijg meteen extra glucose via het infuus toegediend. Ik ben waarschijnlijk ook lijk wit.  Mijn lichaam heeft zijn eigen reserve gewoon verbruikt. Ondertussen wordt de brancard klaar gemaakt. Met hulp wordt ik op de brancard gelegd.
Oh wat baal ik! hier was ik al zo bang voor!  Daarna wordt ik naar buiten gereden. Schuin naar beneden het tuinpad en stoep af en dat achteruit niet echt fijn. Rond 13:35 uur lig ik in de Ambulance.


 Onderweg  wordt in de ambulance nog een keer suiker geprikt 5,1. Ik heb nog steeds flinke buikpijn, maar ze durft geen morfine te geven ivm mijn lage bloeddruk. Ook vertellen ze, dat toen ze binnen kwamen die gaat mee en dat het goed is dat we nu gebeld hadden, want anders had ma mijn wel eens bewusteloos in bed kunnen vinden.


Rond 13:50 uur zijn we bij de SEH van het Amphia. Het is een gekkenhuis op de SEH. Wat druk. Ik wordt naar kamer 5 gebracht. Daar wordt ik met hulp overgeplaatst op seh brancard. Eerst worden de controles gedaan. Bloeddruk nog steeds laag. Daarna meteen bloed geprikt. urine op kweek, bloed geprikt uit het oor. En wordt er een zak met vocht en glucose aan het infuus gehangen.
Rond 14:35 uur komt er al een arts langs. Ze onderzoekt me en stelt wat vragen. Ze gaat eigen mdl-arts raadplegen. Nu uitslagen afwachten en mdl-arts. 15:40 uur arts terug, zoals verwacht opname.  Ondanks de drukte gaat het bij toch redelijk snel. Om 16:30 uur opgehaald en naar unit 8 gebracht. Lig op de zelfde kamer als  een week geleden alleen ander bed. Om 17:00 uur controles bloeddruk blijft laag. Daarna suiker geprikt 3,9. Infuus naar 2 liter en moet wat zoets drinken. Mag niet alleen uit bed. Rond 17:15 uur is mijn zwager er om ma naar huis brengen en daar spullen op te halen.  Om 17:20 uur wat appelsap met moeite op. Om 18:50 uur is mijn zus er met de spullen. Om 19:25 uur belt mijn broer nog op. Heb om 20:00 uur de appelsap pas voor de helft op. Om 20:30 uur suiker geprikt 5,9. Rond 21:15 uur nog controles. blijft het zelfde.

Wat een dag zeg. Hoop dat ik wat kan slapen. Daar lig ik dan weer, maar een week thuis geweest. Wordt dat weer feestdagen in het ziekenhuis!!!!!!!!! Ook de zuster staan niet te kijken dat ik terug ben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten