Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

woensdag 24 december 2014

Plaatsen lange lijn en weer voeding

Maandag 22 December 2014: Nog Niks bekend en erg veel pijn
Slechte nacht gehad. Veel last van de buik. Om 02:30 uur en 04:30 uur oxcynorm gehad en om 04:30 uur ook voor de misselijkheid. Om 08:10 uur controles bloeddruk laag 85/52. Voel me niet lekker. Pijn nog steeds 6 en misselijk. Kopje thee valt slecht. Goed last van de buik. Rond 10:30 uur suiker geprikt 4,8. Om 10:35 gewogen 63,5kg. Daarna met hulp van zuster op rand van het bed gewassen. Was rond 10:50 uur klaar en weer fris. Rond 11:20 uur is de zaalarts langs geweest: Ze gaat vandaag naar het raboud bellen. Ivm onsteking oude infuus krijg ik antibiotica zalf. Nu afwachten. Om 12:20 uur met zuster naar wc gelopen. Het lijkt erop of het elke dag zwaarder wordt. Rond 14:30 uur zuster gebeld ivm meer pijn. Voel me niet lekker. Heb oxcynorm gehad.. Rond 16:35 uur suiker geprikt 4,6. Blijf me beroerd voelen. Om 16:40 uur met de medicatie van de zuster de zalf voor de aderonsteking gehad. Moet de plek ook koelen. Om 20:00 uur zuster langs voor drinken. Ze had ook verwacht dat ik al iets meer wist. Ze gaat het morgen vroeg aankaarten. Rond 20:20 uur controles 102/60  en temp 37,9. Heb goed last van mijn buik. Hoop dat de oxcycontin wat doet.  Om 21:10 uur zuster weer gebeld. Verga van de pijn. Heb even later oxcynorm gehad. Ik ga proberen te slapen. Voel me klote. Als ik net lig komen ze nog suiker prikken 4,6.
Om 21:50 uur zuster weer gebeld ivm de pijn en pomp. Lig gewoon met tranen in mijn ogen van de pijn. Zuster doet eerst de controles en gaat dan de arts bellen. Ze heeft me zo nog niet vaak gezien.
Om 22:05 uur is de arts er. Ze luistert naar en onderzoekt de buik. Ze gaat even kijken. Rond 22:15 uur arts terug: Ze laat foto longen en buik maken. 5 minuten later in de rolstoel met zuster naar de röntgen. Daar stonden ze ons al op te wachten.  Daar buikfoto, longfoto en linkse zij. Het was  een hele onderneming om te staan. Ook de rit in de rolstoel is niet erg fijn. Was rond 22:40 uur weer terug. Was bekaf. Om 23:45 uur controles goed. Om 00:05 uur komt zuster langs: Krijg morfine spuit. Er waren geen afwijkingen te zien. Voorlopig niks per os. Hoop dat het helpt en wat kan slapen.

Dinsdag 23 December 2014: Lange lijn geplaatst
Wat een nacht zeg! Rond 01:25 uur Arts langs geweest: Aan buik gevoeld. Is het zelfde. Ze wilt kijken wat een klysma doet. Kwartier later een klysma gezet.
Vanaf 02:00 uur begint het te lopen, maar lucht niet op. Ben alleen maar meer kapot van het op mijn zij liggen, want ze durven niet met me naar de wc nu en de po stoelen zijn bezet.
Rond 02:30 uur 3 x ontlasting gehad. Daarna nog een paar keer. Heel veel. Ben helemaal op. Rond 03:10 uur nog oxcynorm gehad. Rond 04:00 uur toch in slaap gevallen.
Om 07:45 uur controles die zijn goed. Pijn is weer begonnen nu een 9. Voel me niet lekker. Rond 08:10 uur is er bloed geprikt. De ochtend medicatie mag ik met weinig water innemen. DE paracetamol en iets voor de misselijkheid krijg ik via het infuus. Om 08:55 uur suiker geprikt 4,5. gewogen 62,2kg 1,3kg minder dan gister. Van 09:15 uur tot 09:45 uur me op de rand van het bed gewassen. Nu goed moe. Pijn is nu redelijk te doen. Om 10:55 uur weer suiker 5,7. Zuster vertelt ook dat ze met een andere zuster de arts gaat aanspreken om vandaag actie te gaan ondernemen. Om 11:50 uur Mdl-arts langs geweest: Ze hadden nog niks gehoord. Ze gaan weer bellen ivm komende feestdagen. Waarschijnlijk toch hier tpv.
Om 12:50 uur zuster gebeld ivm pijn. Oxcynorm gehad. 5 minuten later weer infuus gesneuveld. Weer rood en pijnlijk. Rond 13:10 uur weer infuus geprikt. De 2e poging lukte.
Om 14:35 uur zaalarts langs geweest: In Nijmegen veel te druk. Dus ze gaan hier een lange lijn plaatsen en alvast beginnen met voeding. En dan er mee naar Nijmegen na kerst. Nu wachten wanneer. Vanmiddag nog anders morgen vroeg.
Rond 15:45 uur wordt ik al weg gebracht naar de röntgen waar ze op de interne kamer de lange lijn gaan plaatsen. Ben behoorlijk zenuwachtig. Na kort op de gang gewacht te hebben wordt ik rond 16:05 uur naar binnen gereden. Daar van bed naar behandeltafel. De verpleegkundige legt wat er gaat gebeuren. Wat zie ik er tegen op zeg. Even later komt de chirurg. Hij kijkt met het echo apparaat bij me hals om een goeie ader te vinden. Daarna wordt alles klaargemaakt. Ik wordt helemaal afgedekt met operatie lakens. Ik moet me hoofd naar links kijken. Het lijkt net of ik in een tent lig. Hierna wordt mijn hals, borst ingesmeerd met jodium. Omdat ik niks kan zien zal de chirurg elke zeggen wat er gaat gebeuren.  Eerst zoekt ie de ader weer op, dan wordt het verdoofd. Hierna wordt de lijn in de ader geplaatst. Daarna weer verdoving, zodat de lijn getunneld kan worden en de inbrengplaats bij de ader gehecht kan worden. Hierna wordt gekeken of ie goed lig en goed door loopt.
Rond 16:50 uur was het klaar. Wat viel dit tegen zeg. Ik mag weer terug op mijn bed. ze zetten me in de sluis. Terwijl ruimen ze de kamer op. Want ik was de laatste. Rond 17:25 uur komen ze me ophalen. Was rond 17:30 uur terug op de afdeling. Daar controles gedaan.
De geplaatste lijn
Om 18:15 uur is de voeding aangesloten en op 21ml gezet. Het is voorlopig een standaard zak. Verder wat uitgerust. Om 20:30 uur suiker 4,8. Voel me nek, borst en schouder aan de rechterkant goed.

Krijg weer voeding!


Woensdag 24 December 2014:  Waarschijnlijk maandag of dinsdag naar het Raboud
Niet echt geweldig geslapen door de pijn van buik en nek. Voel me nek, schouder en borst goed. Het is ook helemaal stijf. Om 02:00 uur oxcynorm gehad en Om 02:45 uur met zuster naar de wc. Een hele onderneming. Om 07:40 uur suiker 5,6. De bloeddruk om 08:00 uur is wat laag 99/56. Even later komen ze bloed prikken. Rond 09:10 uur gewogen 63,5kg. Me daarna aan wastafel gewassen. Lag om 09:40 uur weer terug op bed. Was bekaf. Om 10:30 uur weer suiker 5,9.
Rond 11:30 uur is diëtiste langs geweest: Er hangt nu een standaardzak aan. Hierna krijg ik er een die aangepast is op mijn behoefte. Vanavond gaat ie omhoog naar 42ml. Elke dag zal er bloed geprikt worden om de bloedwaardes te kunnen controleren.
Om 11:50 uur oxcynorm gehad.
Rond 12:00 uur is de zaalarts langs geweest: Voeding langzaam opbouwen. Bloedwaardes worden goed in de gaten gehouden om te kijken hoe mijn lichaam reageert op de voeding via de bloedbaan. Waarschijnlijk Maandag of Dinsdag naar Nijmegen.
Verder rustig aan en wat tv gekeken. Om 17:00 uur nog een keer suiker 5,1. Om 18:30 uur weer oxcynorm gehad. Met bezoekuur mijn broer met gezin geweest. Gezellig zo op kerstavond. Om 19:10 uur is de voeding verwisseld. Nu op maat gemaakt en omhoog gezet naar 42ml.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten