Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

dinsdag 30 december 2014

Naar het Raboud in Nijmegen

Maandag 29 December 2014: Raboud Nijmegen
Slecht geslapen door pijn buik en lange lijn, hoofdpijn, misselijk, koud en duizelig. De controles van 08:25 uur goed. Me van 08:40 uur tot 09:10 uur lekker gedoucht. Was een heel karwei, want voeding mag niet afgekoppeld worden. Maar was wel even lekker. Daarna alvast wat spullen in gepakt ivm overplaatsing naar het Raboud vandaag of morgen. En verder maar afwachten.
Rond 10:00 uur zuster langs geweest:  Ga vanmiddag rond 13:00 uur over naar het Raboud in Nijmegen. Dat is over 3 uur al. Ik hoor het weer lekker op tijd.
Om 10:30 uur diëtiste langs geweest: Blij dat voeding op 2 liter staat. Ik krijg dus nu genoeg energie binnen. Ik merk daar weinig van. Krijg belafspraak over een paar weken.
Om 12:00 uur zuster langs: Ambulance is besteld voor 13:00uur. Rond 12:25 uur mdl-arts langs: Wenst me succes.

de oproep
Rond 13:00 uur is de ambulance er. Mag buiten de voedings rugzak alleen en kleine tas mee nemen. Zuster pakt wat spullen uit de koffer en stop die in een plastic tas. Ze bellen mijn zus om de rest te komen ophalen. de zusters wensen me succes.
Rond 13:15 uur met ambulance 20-442 op weg naar Nijmegen naar het Raboud.

De ambulance
Rond 14:35 uur zijn we bij de seh van het Raboud.


De ambulancepost van het Raboud
Na een lange rit door de gangen zijn om 14:45 uur bij de mdl afdeling. We melden ons bij de balie. Ik mag naar kamer 24.  Wel kleine kamers en raar ingedeeld. Mijn bed staat schuin en de rest niet. Om 15:00 uur is de voeding op en afgekoppeld.  Om 15:15 uur opname gesprek en om 15:40 uur gesprek met arts-assistent in een apart kamertje. Een beetje raar gesprek. Ik kom hier voor de voeding en niks meer. Hierna op bed nog een lichaamlijk onderzoek. Rond 16:35 uur is de voeding weer aangekoppeld. Hij staat nu op 87,4ml een loopt er in 23 uur in. Hierna zijn controles gedaan en die zijn goed.  Om 17:00 uur arts-assistent weer bij bed: Kijkt naar uittredeplaats lijn en insteek sonde gekeken. Uittredeplaats lijn wat gezwollen. Er zal van alle 2 een kweek worden genomen. Rond 17:30 uur heeft een zuster van zowel uittredeplaats lijn als insteek sonde een kweek afgenomen.. Ze heeft ook meteen uittredeplaats lijn verzorgd. Om 18:00 uur heeft zuster ook nog kweek afgenomen uit beide neusgaten.. Verder rustig aan. Rond 20:00 uur controles goed.

Het Raboud

Het gebouw waar mdl-afdeling is.
Dinsdag 30 December 2014: Slechte nacht
Niet geslapen. Last van de buik en lange lijn. Om 04:00 uur oxcynorm gehad. Had ook last van rug en heupen door niet echt lekker liggend matras. En erg licht in de kamer. Om 08:05 uur controles goed. Wel een wat hoge pols. Daarna bakje thee op. Sta op helder vloeibaar.  Ben om 08:25 uur gewogen 63,7kg. En 08:45 uur bloed geprikt.  Me om 09:50 uur me in de badkamer gewassen. Was na een half klaar. Was goed moe.


de kamer

 Rond 10:20 uur is de zaalarts langs geweest: Morgen om 11:00 uur gesprek met mdl-arts over wat nou de bedoeling is. Aan verpleging ander matras vragen. Rond 12:00 uur aan zuster ander matras gevraagd. Er is geen ander matras. Om 15:00 uur oxcynorm gehad. Om 15:45 uur is de voeding op. De voeding wordt nu afgekoppeld en de lijn wordt eerst doorgespoeld en daarna afgesloten, zodat lijn open blijft. Over een uur wordt ie weer aangesloten.


 Vlak daarna broer met gezin op bezoek. Was erg leuk. Rond 17:00 uur medicatie en voeding weer aangesloten. Mijn neefje en nichtje krijgen een grote spuit om mee te spelen. Rond 17:15 uur gaat het bezoek weg. Daarna wat uitgerust. Om 20:20 uur controles bloeddruk wat laag 95/53, temp 37,9 wat verhoging.  Rond 22:50 uur medicatie. Omdat controles niet goed waren nu opnieuw controles. Bloeddruk 108/55 en temp 37,6. Hoop dat ik wat kan slapen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten