Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

zaterdag 20 juni 2015

Niet lekker en Sonde

Donderdag 18 Juni 2015: Plaatsen Sonde en niet lekker
Sinds dinsdag wat meer last van mijn buik. Ook al twee nachten wat slechter geslapen.
Ook vannacht wat minder geslapen. Omdat ik nuchter moet blijven ga ik naar het afkoppelen maar meteen douchen. Daarna nog wat opgeruimd.
Rond 11:25 uur is mijn zus er. Ik pak mijn spullen en gaan op weg naar Nijmegen.  Mijn zus gaat mee, zodat zij kan terug rijden, want ik mag straks niet rijden.
Rond 12:45 uur zijn we in de parkeergarage bij het ziekenhuis.
Nu nog een stuk lopen.
Iets voor 13:00 uur meld ik me bij de balie van scopie afdeling. Om 13:15 uur wordt ik door een verpleegster opgehaald. Krijg een polsbandje om en een infuus. Na nog wat vragen mag terug naar de wachtkamer. Even later rond 13:30 uur wordt ik opgehaald door een scopie medewerkster en naar behandelkamer 2 gebracht. Daar mag ik meteen op het bed gaan liggen. Ik mag op mijn zij gaan liggen. Daarna worden de monitoren aangesloten ivm hart, bloeddruk en zuurstof.
Even later komt de MDL-Arts binnen. Hij stelt zich voor en we praten even. Ik geef aan dat de vorige keer ik niks van het roesje heb gemerkt. Hij zal wat extra geven.
Daarna krijg ik een beschermring in mijn mond en spuit de mdl-arts de medicatie toe.

ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Als ik wat bijkom lig ik al op de uitslaapkamer, maar ben nog erg suf. Het is over 14:00 uur.
 Rond 14:45 uur mag ik op een stoel gaan zitten. Ben al iets meer wakker. Maar ben nog wat suf en afwezig. De verpleegster houd me goed in de gaten. Heb behoorlijk wat medicatie gehad, meer dan normaal, maar heb er in ieder geval niks van gemerkt. Rond 15:15 uur mag ik weg. Ze loopt samen met me naar de wachtkamer waar me zus zit.
Rond 16:30 uur ben ik thuis.


Ga morgen het Radboud bellen, want nog niks van de voeding en opbouw.
Om 17:15 uur belt ma me op en terwijl gaat mijn mobiel. Het is sorgente. Ze komen morgen vroeg de spullen brengen. Ik geef aan dat ik dan in het ziekenhuis ben. Afgesproken dat ze morgenmiddag langskomen.

Ben rond 21:00 uur naar bed gegaan. Ben bekaf.

Vrijdag 19 Juni 2015: CT-Scan thorax en Sorgente
Om 08:00 uur er uit gekomen me afgekoppeld en gewassen. Rond 09:00 uur richting het Amphia locatie langendijk. Me daar bij de rontgen gemeld.
Na even wachten in de wachtruimte wordt ik geroepen. Als ik een maal op de tafel lig wordt er een infuus ingebracht voor het contrastvloeistof.. Mijn slangen worden allemaal naar boven gelegd. Na 20 minuten is de scan klaar.
Gaan hierna meteen nog wat boodschappen doen.
Als ik rond 13:00 uur thuis ben belt de verpleegkundige op van sorgente of hij over een half uur al langs kan komen.
Rond 13:30 is ie er. Omdat ik geen instucties nodig heb. Hebben we wat zitten praten en heeft alles gecontroleerd. Ben niet zo blij de met de soort pomp en tas, want deze heb ik een jaar geleden ingewisseld voor een andere pomp en tas die kleiner en lichter was. Maar de voeding die ik krijg pas daar niet op.
Weet alleen niet waar ik al die spullen moet laten.

Ik ga op de computer kijken wie ik van het radboud moet bellen, omdat ik nog steeds niks weet van de opbouw enz. Maar als ik mijn email check staan er 2 emails van het Radboud. Ze hebben me vanmorgen proberen te bellen.
In de tweede mail staat dat ze overleg hebben gehad betreft opbouw.
Ik moet in 4 dagen opbouwen naar 2 liter per dag.
Bij klachten van een vol gevoel/buikpijn: beperken van het zelf drinken.
Bij aanhoudende klachten van vol gevoel/buikpijn: voeding langzamer opbouwen ( bv per 12 uur verder opbouwen met 10cc/uur_
Tijdens opbouw van de sondevoeding blijft de tpv gewoon doorgaan.
A.s maandag wordt ik gebeld of alles goed is gegaan met het leveren van de spullen en woensdag wordt ik gebeld om verder beleid af te spreken.
Ik heb rond 20:00 uur de sondevoeding en TPV aangesloten.


 Hopen dat alles goed gaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten