Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

woensdag 27 juli 2016

Bezoek

Maandag 25 Juli 2016: Antibiotica verhoogd
Redelijk geslapen. Wel rond 02:00 uur wakker voor wc en om 03:00 uur Oxcynorm en 06:30 uur wc.
Om 07:35 uur is er weer bloed geprikt. Om 07:55 uur ontbijt: groene thee en yoghurt. Rond 08:05 uur gewogen: 74,5kg. En rond 08:20 uur controles: Bloeddruk wat laag 102/57, zuurstof 93, pols78 en temperatuur 37,1 ( blijft gelukkig).

Om 08:25 uur toch alvast de tpv afgesloten. is wat eerder, maar de antibiotica moet er aan.
Me rond 09:10 uur in badkamer aan wastafel gewassen. Rond 10:00 uur is zaalarts langs geweest: pijnmedicatie wordt wat verhoogd. Ze gaan kijken of er een andere antibiotica mogelijk is, want met deze kan ik niet naar huis. Ze heeft nog de buik gekeken en geluisterd. En naar de insteek gekeken. Morgen als de pleister verwisseld moet worden even beter er naar kijken, want hij lijkt wat rood.
even later komen ze weer langs met shakes. Ik neem deze keer mango/kokos.


Rond 10:30 uur zit de antibiotica erin en kan er gespoeld worden. En half uur later is het spoelen klaar en kan de lijn worden afgesloten. Om 11:15 uur extra pijnmedicatie.
Rond 12:30 uur komen ze langs voor de lunch. Ik neem optimel limoen, broodje komijnekaas en kip/abrikoos salade.
Om 13:30 uur zijn de controles weer gedaan: bloeddruk 105/63, pols 78, zuurstof 96 en temperatuur 36,5.













Elke bed heeft tegenwoordig zijn eigen bloeddruk en zuurstofmeter
Daarna wat gepuzzeld. Om 15:00 uur komen ze langs voor drank/snack ronde. Ik neem alleen thee. Heb geen snack genomen ( ze hadden miniburger brie, mini wrap kip en sateballetjes). Daarna kwam ze ook meteen voor het diner vragen ( kabeljauwfilet met zomerse groenten, varkenshaasje groenten en aardappelen, bami goreng en pannenkoek ham) heb niks genomen.
Om 16:15 uur weer extra pijn medicatie. Rond 17:00 uur kopje bouillon op. Daarna wat tv gekeken en rond 19:00 uur kopje thee op.
Om 19:30 uur is de antibiotica aangehangen. Deze was rond 21:35 uur klaar. Daarna spoelen en om 21:50 uur is de TPV aangesloten. En  de warfarine ingespoten.
Daarna tanden poetsen en om 22:15 uur controles: goed. Temperatuur 37,4.
Hierna medicatie en extra pijnstiller en slapen.

Ook heeft elk bed zijn eigen band voor het bloedprikken. I.v.m. de hygiëne


Dinsdag 26 Juli 2016: Bezoek
 

Weer redelijk geslapen. Rond 02:00 uur en 06:00 uur wc.( was wat duizelig toen ik naar de wc ging)  En om 03:00uur extra pijnmedicatie.
Om 07:50 uur Ontbijt. Thee en yoghurt.
Rond 08:00 uur is de antibiotica maar via het infuus aangesloten, want anders redden we het niet, want TPV loopt tot 09:30 uur En ik krijg vanaf vandaag om de 8 uur antibiotica (3 x 750mg) ( was om de 12uur (2 x 1000mg) ).
Daarna om 08:10 uur controles: bloeddruk 109/57, pols 89, zuurstof 94 en temperatuur 36,8.
Om 09:00 uur naar de wc gegaan, maar voel me weer duizelig. Ben blij als ik weer op bed lig. Voel me niet lekker heb last van hoofdpijn, duizelig, misselijk. Voel me goed beroerd. Om 09:30 uur heeft de broeder de controles gedaan, maar die zijn goed.
Rond 10:10 uur de TPV afgesloten en de antibiotica op spoelen gezet. Even later heb ik het idee dat ik gal moet overgeven.
Om 11:15 uur Zaalarts langs geweest: Pijnmedicatie is aangepast. Geen verklaring waarom ik niet lekker ben. Insteek ziet er goed uit. Nog overleg met Amphia over andere antibiotica.
Ben me pas rond 11:30 uur wisten wassen. Lag rond 12:00 uur weer op bed. Was bekaf.
Heb met de lunch niks genomen.
Rond 13:20 uur pijnmedicatie gehad en meteen controles: bloeddruk 105/64, pols 92, zuurstof 96 en temperatuur 36,9. De koorts blijft weg. Gelukkig. Voel me ook weer iets beter dan vanmorgen.
Om 14:10 uur is er weer antibiotica aangehangen via het infuus.
Rond 15:00 uur waren mijn moeder en zus er. ( waren met de trein). Even later kwam ook mijn zwager. ( had eerst examen).
Om 16:10 uur was de antibiotica klaar en is op spoelen gezet. Het spoelen was wat sneller gezet. En om 16:15 uur was het spoelen al klaar En kon ik gezellig met het bezoek even naar beneden. Daar even een ijsje op en ze uit gezwaaid.
Was rond 17:00 uur weer boven.
Heb met avond eten alleen wat vers fruit op.

Daarna  lekker rustig aan. Rond 19:10 uur zuster gebeld i.v.m. met de pijn en extra pijnmedicatie gehad. Sinds ik beneden ben geweest weer meer buikpijn, hoofdpijn en pijn rond de navel en littekens. Morgen prikken ze bloed om te kijken of ik naar de andere antibiotica kan.
Daarna meteen controles: bloeddruk 112/73, pols 87, zuurstof 95 en temperatuur 37,3.
Om 20:00 uur is er wat uit de lijn gehaald voor onderzoek. En daarna de tpv aangesloten. Om 21:15 uur tanden gepoetst en om 22:15 uur is de antibiotica aangesloten en daarna de warfarine via de lijn en heb meteen de overige medicatie gehad.
Om 23:00 uur zat de antibiotica er al in. En nu slapen.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten