Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

donderdag 21 juli 2016

Weer een Opname

Woensdag 20 Juli 2016: Weer een opname.
Weer heel slecht geslapen door de pijn. Heb rond 08:00 uur de huisarts gebeld en kan rond 09:40 uur komen. Na het bellen de TPV afgesloten en me gewassen. Rond 09:25 uur te voet naar de huisarts gelopen. Me daar gemeld en in de wachtkamer plaats genomen. Na even wachten was ik aan de beurt.
Ze doet controles ( temp 37,7) en onderzoekt me. Ze belt het ziekenhuis om te overleggen. Na overleg met MDL-Arts wordt besloten dat ik me moet melden bij de SEH en dat ik voor de zekerheid maar een tas moet mee nemen.
Daarna weer langzaam terug naar huis gelopen. Was rond 10:15 uur thuis. Daar alvast wat spullen gepakt. Daarna bij buurman aan gebeld om te vragen of hij me naar de seh kan brengen. Hij kan me brengen.
Ik pak de laatste spullen en wordt door de buurman naar de seh gebracht.
Me rond 10:45 uur gemeld bij de balie van de SEH. Na het melden kon ik meteen met een zuster mee lopen naar behandelkamer 26.
Daar controles ( temp 37,2) en wat vragen. Daarna geprobeerd infuus te plaatsen, maar lukt niet. Terwijl komt arts even langs. Hij komt straks nog een keer terug.
Rond 11:15 uur tweede poging infuus, ,maar weer niet. Maar men kon er wel bloed uit halen.
Daarna is een andere broeder langs gekomen om het infuus te plaatsen en deze keer lukt het wel.
Meteen zak vocht aan gehangen.
Rond 11:35 uur arts langs en onderzocht. Daarna om 11:45 uur apotheek langs.
Om 11:50 uur hartfilmpje
Rond 12:25 uur is arts weer langs geweest: Ontstekingswaarden verhoogd. Alvleesklierwaarde verhoogd. Krijg nog longfoto, kweek ontlasting en kweek urine. Ik wordt in ieder geval opgenomen. Pijnmedicatie wordt verhoogd.
Om 12:30 uur mee genomen voor longfoto. Om 12:45 uur nog een keer controles. Daarna is er nog wat bloed afgenomen.
Rond 13:30 uur opgehaald en naar unit 27 ( acute opname) kamer 264 gebracht. Eenmaal boven nieuwe zak vocht en pomp en infuuspaal.
Hierna opname gesprek gehad. Rond 13:50 uur waterijsje gehad. Om 14:00 uur Controles (temp 37,7) en pijnmedicatie. Verder rustig aan. Nog wel urine op kweek gezet.
Om 17:00 uur medicatie en rond 17:25 uur Mdl-arts langs geweest: Afwachten hoe het gaat. Om 18:00 uur extra pijnstilling. Rond 18:30 uur bezoek gehad en wat meer spullen gebracht.
Om 20:00 uur TPV aangesloten.
Rond 22:00 uur naar wc en tanden gepoetst. Ik voel me niet echt lekker.
Om 23:00 uur Oxcynorm gehad.
Rond 23:15 uur controles: bloeddruk laag 105/67, zuurstof 95, pols 122 en temperatuur 39,8 SHittt.
Ik leg aan broeder uit dat dit niet goed is enz.
Ik zet de tpv uit en bel zelf het Radboudumc. Nadat ik verteld heb hoe en wat vraagt de verpleegkundige van het Radboudumc naar de verpleger.
Ik geef de telefoon aan de verpleger. Die krijgt uitleg over hoe en wat. Ze sturen de papieren met het protocol door.
23:30 Uur ik sluit de TPV af. Shit wat baal ik zeg.
Om 23:45 uur komen ze bloed afnemen. Er worden 4 kweek flesje uit elle boog gehaald. Ze moest wel 2 keer prikken, want bij eerste prik kwam er maar weinig bloed uit.
Om 24:00 komt arts langs. Ze is al gebeld door arts van het Radbouumc. 
Ze komt morgen vroeg nog eens kjiken. Tijdens de nacht wordt ik goed in de gaten gehouden en worden regelmatig de controles gedaan.
Rond 00:15 uur komt iemand van de oncologie 2 buisjes bloed en 2 kweek flesjes bloed uit de lijn halen. Ook dit duurde erg lang, want er kwam niet meteen bloed uit.

Donderdag 21 Juli 2016: Nog steeds koorts en naar MDL-Afdeling
Rond 01:30 uur controles: zuurstof 95, pols 82, bloeddruk 105/58 en Temperatuur 38,1. Ben bekaf maar echt slapen lukt niet.
Om 03:30 uur Oxcynorm gehad en meteen weer controles: zuurstof 94, pols 78, Bloeddruk 105/55, temperatuur 39,8. De broeder heeft ook meteen mijn bed verschoond, want die was nat van het zweet.
Daarna beetje geslapen. Om 06:30 uur Oxcynorm gehad en weer controles: zuurstof 95, pols 85, bloeddruk 95/55, temperatuur 38,8.
Even later arts weer langs geweest: Urine was goed. Straks overleg met MDL-Arts over starten antibiotica en overleg met microbioloog of er al iets in de kweek te zien is.
Rond 06:50 uur was de arts er weer: Al overleg gehad met MDL-Arts. Krijg alvast stoot antibiotica. Ze willen niet afwachten tot ik zieker wordt.
Om 07:15 uur is er bloed geprikt en om 07:20 uur is er antibiotica aangehangen. Om 08:00 uur medicatie en rond 08:10 uur controles: zuurstof 95, pols 95, bloeddruk 107/66 en temperatuur 39,1.
Ik mag voorlopig niks meer drinken en eten. heb trouwens toch nergens zin in.
Me rond 08:30 uur in de badkamer gaan wassen aan de wastafel. Dit was erg vermoeiend. was blij dat ik weer terug op bed lag.
Om 09:25 uur MDL-Arts met assistente langs geweest: Waarschijnlijk toch lijnsepsis. Ze gaan me in ieder geval zo behandelen.  In constante overleg met het Radboudumc. En ga over naar de MDL-Afdeling.
Om 10:45 uur Oxcynorm gehad. Om 11:05 uur weer controles: zuurstof 95, pols 93, bloeddruk 106/67 en temperatuur 39,3.
Rond 11:30 uur zijn ze weer bloed komen afnemen. Weer 4 kweek flesjes.
Verder rustig aan. Nog bezoek gehad.
Om 17:00 uur weer controles: Het meeste goed. Temperatuur 39,5.
Om 17:45 uur arts langs om medacinase in de lijn te zetten. ( dit om lijn open te houden of schoon te maken)Over 3 uur wordt het er weer uitgehaald en meteen bloed kweekjes.
Ben rond 19:30 uur overgevracht naar Unit 26 MDL. Kamer  280.
Rond 21:00 uur iemand van de oncologie langs geweest om de Medacisane er weer uit te halen en meteen weer bloed kweekjes uit de lijn te halen. Infuus loopt nu via de lijn
Om 21:20 uur is er weer antibiotica aangesloten. ook deze loopt nu via de lijn.
Rond 21:40 uur Temperatuur 40,3. Overleg met arts.
Om 23:45 uur controles: bloeddruk 90/49, pols 101, zuurstof 93 en temperatuur 38,8.
Hoop dat ik wat kan slapen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten