Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

maandag 20 juli 2015

Dag na ingreep en Weekend.

Vrijdag 17 Juli 2015: Weer TPV
Niet geslapen. Veel pijn. Om 02:00 Antibiotica spuit bolus gehad. Rond 02:45 uur meer pijn. Zuster gebeld en oxcynorm smelt tablet gehad. Na 20 min was dat ding pas gesmolten. Rond 03:30 uur kwam zuster kijken hoe het was en of ik al geplast had. Nee nog niet geplast, maar heb ook geen fles. En de pijn is nog niet minder geworden.
Om 03:40 uur krijg ik een morfine spuit en een fles om in te plassen.
Om 06:00 uur Antibiotica's gehad en daarna flesje paracetamol.  Na het flesje paracetamol is infuus nr 4 gesneuveld.
Rond 08:30 uur Controles: Temperatuur 36,9. bloeddruk 109/55, zuurstof 95 en pols 78. Moet proberen te plassen, maar dat lukt niet. Was ik al bang voor. Voel me ook algemeen niet lekker.  Om 09:20 uur blaas gebladderd  820ml. 20 minuten heeft een zuster een verblijfskatheter ingebracht. Daarna geholpen met wassen op bed. Terwijl ook zaalarts langs geweest: Lijn ziet er goed uit. Oxcynorm tijdelijk verhoogd naar 10mg. Op poli praten over hoe en wat. Ze gaat kijken of antibiotica over kan naar tablet, zodat ik snel naar huis kan. Anders na 24 juli. Wil wel zeker weten dat het kan en de antibiotica dan aanslaat. hierna verder met wassen. daarna op stoel gezeten en bed verschoond. om 10:30 uur weer Antibiotica.

Mooi roze is niet lelijk!

Rond 11:10 uur zaalarts aangesproken over de antibiotica. Omdat ik al eens een keer heb gehad dat tabletvorm niet aansloeg en ik zeker wil weten dat het thuis aanslaat en ik niet het risico loop dat ik binnen een week terug ben. Ze vertelde ook dat de bloedverdunner weer is gestart. Balen! Maar was te verwachten. Ze gaan nu hier het bloedonderzoek doen wat de internist van het amphia eind augustus wou doen, maar dan moest ik 10 weken van de bloedverdunner af zijn, dat gaat nu niet.
Om 12:30 uur antibiotica op lijn aangesloten en daarna om 13:00 uur is de TPV er aangehangen.  Ook gaat het vocht nu via de lijn i.p.v. infuus. Hierna wat geslapen. Voel me niet lekker.
Rond 14:15 uur zijn ze bloed komen prikken. Daarna controles die zijn goed. Hierna rond 14:30 uur antibiotica en oxcynorm gevraagd en gehad. Verder weer geslapen.
Rond 17:00 uur zuster gebeld, want voel me niet lekker, last van buik en misselijk. Er wat voor gehad. Meteen ook TPV gestopt en antibiotica aangesloten. Na overleg met arts wordt de TPV langzamer opgebouwd. Om 18:30 uur andere antibiotica via lijn spuit, daarna spoelen en de TPV weer gestart, maar wel langzamer. Toen TPV uitstond minder last van buik. Om 18:45 uur nog oxcynorm gehad. Controles om 20:45 uur goed.  Verder rustig aan. Rond 22:00 uur tanden in badkamer gepoetst. Was erg zwaar en lopen is erg pijnlijk. Zo meteen proberen te slapen. Rond 22:45 uur nog antibiotica en bloedverdunner via lijn gehad.

Zaterdag 18 Juli 2015:TPV pomp doet het niet
Redelijk geslapen tot 02:30 uur. Toen antibiotica via lijn. Rond 03:15 uur zuster gebeld i.v.m. pijn been. Oxcynorm gehad.  Verder niet echt meer geslapen. Om 06:00 uur TPV stop, spoelen, antibiotica via spuit, spoelen, antibiotica flesjes ( 1uur lopen), daarna weer spoelen en daarna nog zakje vitamine B. Rond 07:45 uur liep de TPV weer.
Om 08:25 uur bloed prikken. Eerste keer lukt niet op hand, daarna in elleboog wel. Rond 08:45 uur stopt de TPV pomp ermee. Hij geeft lucht in de lijn aan, maar er zit helemaal geen lucht in de lijn. Na alles geprobeerd te hebben en de pomp blijft de fout aangeven. Besloten om de TPV te stoppen en de lijn af te sluiten. En dan vanmiddag weer aan te sluiten en een leen pomp te gebruiken. Moet maandag de TPV-verpleegkundige maar even kijken.
Om 09:10 uur controles goed. Wel is pijnscore hoog. been 7, buik 4 en borst 3. Even later nog oxcynorm gehad. Verder rustig aan. Rond 11:00 uur me in badkamer gewassen aan wastafel. Was zeer vermoeiend en pijnlijk. Lopen doet ook goed zeer. Pijn op borst en hoofdpijn.
Blij als ik weer terug op bed lig. Die operatie heeft er toch wel weer ingehakt.
Om 14:00 uur TPV en vocht weer aangesloten. Om 15:00 uur antibiotica. Oxcynorm is weer terug naar 5mg. Als het niet werkt mag ik er nog een. Krijg er nu een. Daarna controles: goed.
Rond 15:40 uur toch nog een oxcynorm gevraagd en gehad. Verder rustig aan.
Om 17:15 uur weer tijd voor flesjes antibiotica. Dus TPV weer stil. Om 18:15 uur klaar, spoelen en vitamine b, daarna spoelen en weer TPV.
Om 20:30 uur nog een keer controles: goed. Daarna nog wat gegevens door genomen en bij gewerkt op de computer. Daarna wat gepuzzeld. Rond 22:15 uur tanden gepoets. Om 23:45 uur antibiotica en bloedverdunner en meteen oxcynorm gevraagd en gehad.

Zondag 19 Juli 2015: Bezoek!
Redelijk geslapen tot ongeveer 05:00 uur. Toen wakker met meer buikpijn. Rond 06:00 TPV weer stop voor antibiotica gift. En meteen oxcynorm gehad. Rond 07:30 uur stond de TPV weer aan.
Rond 08:30 uur bloed prikken en 09:00 uur controles: goed. Pijn been 5, meer buikpijn en rest blijft het zelfde. Verder veel geslapen. Nog niks gedronken geen behoefte. Om 12:15 uur is de katheter eruit gehaald.  Zuurstof mag er ook af. Daarna medicatie en oxcynorm gehad. Rond 13;30 uur was de TPV klaar. Daarna meteen antibiotica en afgesloten. Hierna me gedoucht. Was heerlijk, maar werd na het douchen niet lekker in de badkamer. Zuster gebeld. Die heeft me terug naar bed gebracht en de spullen opgeruimd. Daarna rond 14:30 uur pleister lijn verschoond. Van 14:50 uur tot 16:45 uur mijn zus en moeder op bezoek gehad. Was fijn. Om 15:00 uur is de TPV weer aangesloten.  Om 17:30 uur TPV weer stop i.v.m. antibiotica gift en vitamine B. Rond 19:00 uur weer TPV.
Echt lekker voel ik me niet. Drinken staat me tegen. Ben gal/maagsap aan het opboeren.
Om 21:45 uur controles zijn goed. Hierna omkleden, tanden gepoetst en geplast. Voel me weer niet lekker worden. Om 22:10 uur blaas gebladerd. Zit maar 89ml in. Minder dat ik en zuster dachten. 22:30 uur medicatie en oxcynorm. Antibiotica en bloedverdunner

Geen opmerkingen:

Een reactie posten