Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

vrijdag 17 juli 2015

Operatie!

Donderdag 16 Juli 2015: Onverwacht de Operatie
Minder geslapen. 2x Antibiotica spuit bolus via het infuus en tegen 05:00 uur flesjes antibiotica ( nieuw) moet een uur inlopen.
Om 08:30 uur gewogen : 71,2 kg. Afgevallen dus. Temperatuur gemeten 36,7. Yes!. Om 08:45 uur overige controles. Daarna verneveld. Afgesproken om overdag op de wc in de fles te plassen en in de nacht op bed. Om 09:15 uur dus naar wc geweest. Was bekaf, buiten adem en wat bleek. Man man wat een inspanning. 
Om 09:45 uur zaalarts langs geweest: goede uitleg gehad over gister. Verder wel wat proberen meer activiteiten te ondernemen en aangeven wanneer meer last.  Hij gaat er niet vanuit dat ingreep nog deze week is. Me rond 10:20 uur in badkamer even gewassen. Blijft zwaar. Van 11:45 uur tot 12:25 uur met TPV-verpleegkundige in de TPV kamer gepraat over het verloop nu en de shunt. Goed gesprek gehad en duidelijk. Ze snapt mijn verhaal heel goed. Ze gaat gesprek met mdl-arts aanvragen. En bij zaalarts overleggen over de anesthesie tijden de operatie, want vind ruggenprik niks en in het Amphia doen ze het niet i.v.m. zenuwblokkade! Opgelucht. De TPV- verpleegkundige gaat er ook vanuit dat ingreep pas na het weekend is. Mooi kan ik nog wat aansterken.
Was blij weer op bed te liggen. Was toch wel vermoeiend.
Rond 13:20 uur is een zuster bij mijn over buurvrouw bezig. Mijn over buurvrouw krijgt te horen dat ze vandaag nog een nieuwe lijn krijgt. Ze reageert verbaasd!!!! En dan zegt de zuster dat ook ik vandaag nog onder het mes gaat. Pardon!!! Even later komt de zaalarts langs: de over buurvrouw staat rond 2 uur op de lijst en ik rond 4 uur, maar het is de spoedlijst dus kan ook later. Want omdat het bij ons niet echt spoed is. Komt alles met spoed er tussen.  De zaalarts bied zijn excuses aan, want ook hij wist van niks. Dit komt van de chirurgie en dat gewoon niet goed gecommuniceerd.  Ben hier niet echt blij mee.  Bij de over buurvrouw gaat het uit eindelijk niet door ( omstandigheden).
Rond 15:50 uur komt zuster bloed prikken. Moet op linkse hand, want rechter arm mag niet meer gebruikt worden i.v.m. evt shunt. ( ze gaan wel erg hard van stapel). en in ellenboog zit infuus. 1e keer lukt niet. erg pijnlijk. 2e keer lukt wel. Er worden 2 buisjes en 2 kweek flesjes afgenomen.
Daarna controles: temperatuur 37,6. zuurstof 96, bloeddruk 130/75. Hoge bovendruk voor mij, maar is niet gek op dit moment.
Verder wat geslapen.
Stuur ondertussen een berichtje naar familie i.v.m. de ingreep van vandaag.
Om 18:00 uur antibiotica gehad.
Rond 18:50 uur komen twee zuster de kamer op. Ik mag weg. Wordt snel in ok jasje geholpen en weg gebracht naar OK C1 in gebouw C.  Rond 19:00 uur op verkoeverkamer C1 op plek 18. Om 19:10 uur komt verpleegster langs: krijg muts op enz. Om 19:25 uur wordt ik opgehaald en naar OK 2 gebracht. Daar iedereen zich voorgesteld. Toen met narcotiseur gehad over soort narcose. Omdat ze me niet aan de beademing wilt, omdat er kans is dat ik daar niet meteen weer van af kan na ingreep. Na overleg met chirurg wordt ik wel in slaap gebracht en laten mezelf door kapje ademen, omdat ingreep niet zo lang duurt. Als het toch langer duurt, dan als nog aan de beademing. 
Mag daarna over naar OK bed. Tijdens het klaarmaken hoef ik niet plat te liggen. Als ik slaap wordt ik pas plat gelegd, zodat ik nergens last van heb. Als ik terug op bed wordt gelegd leggen ze me ook niet plat. Krijg eerst uitleg van de chirurg, omdat ik van niks weet. Hij verteld over dat ik Hickmankatheter krijg in de lies. Over paar weken op poli en daarna shunt enz. Want ben TPV afhankelijk! HO zeg ik daar is het laatste woord nog niet over gesproken. Wordt nog echo buik gemaakt. Terwijl wordt ik klaar gemaakt. Krijg plakkers op lichaam, bloeddrukmeter om. Armen worden vast gemaakt. Krijg daarna kapje op en terwijl wordt het slaapmiddel toegediend. Wordt slaperig en weg ben ik ZZZZZZZZZZZZZZZZZ.

Rond 20:45 uur wordt ik wakker op de verkoeverkamer ( lig op plek 5. lag laatste keer hier ook). Lig aan de zuurstof enz. Heb veel pijn. Krijg paracetamol flesje en dipiloor via het infuus. Om 21:00 uur nog een keer dipiloor via het infuus.  Om 21:15 uur krijg ik echo van mijn blaas. Goed vol. Krijg fles om te plassen, maar lukt niet. Was ik al bang voor, want zijn in de buurt bezig geweest. Omdat ik om 21:30 uur nog niet heb kunnen plassen. Wordt de blaas eenmalig gekatheriseert. Om 21:55 uur haalt ze de zuurstof eraf, maar ga meteen naar 92. Krijg nzuurstof neusbril op. Ze belt de afdeling en ze nemen zuurstof fles mee.
Rond 22:15 uur zijn ze er. Op de gang nog even moeten wachten, want een ander is de zuurstof fles nog halen. Maar ze is er snel. Ze brengen me terug en een zuster gaat naar seh om patient te halen.
Ben rond 22:30 uur terug op de kamer. Om 22:40 uur controles: bloeddruk 106/61, zuurstof 97, temperatuur 38,4. Daarna antibiotica. Daarna slapen. Wat een dag!!!!!!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten