Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

vrijdag 10 juli 2015

Helaas het gaat toch weer MIS!

Donderdag 9 Juli 2015: Koorts en Opname Radboud
Redelijk geslapen. Ben rond 11:00 uur even een boodschap gaan doen. Voel me tijden het boodschappen niet echt lekker. Ben blij als ik rond 12:00 uur weer thuis ben. Voel me beroerd en duik me bed in. Meet nog de temperatuur 37,4.
Rond 16:00 uur wordt ik rillend van de kou wakker. Ik pak mijn slaapzak als extra deken en doe een trui aan. Ik meet mijn temperatuur 40,4. Dus flink koorts. SHIT!!!!!!!!
Ik bel het spoednummer van het Radboud. Krijg TPV-Verpleegkundige aan de telefoon. Ze hoort gewoon dat ik aan het rillen ben van de kou. Ze wil dat ik naar de SEH van het Radboud kom. Ik moet huisarts bellen voor Ambulance. Ik vraag nog of ik naar het Amphia mag, maar nee dus.
oproep Ambulance
Rond 16:20 uur Bel ik de huisarts. Die gaat Ambulance regelen. Ik bel daarna het radboud terug om door te geven dat Ambulance geregeld is. Even later belt huisarts of ik zelf open kan doen. Voel me heel erg zwak. Ze gaat de politie bellen. Ondertussen belt ma. Ik vertel haar het slecht nieuws. Even gaat de bel! Met veel moeite loop ik naar de woonkamer en druk op de knop om de deur te openen.

Ambulance naar Radboud
Het is de politie.  Een agent gaat naar beneden om de ambulance op te vangen. De ander blijft bij mij. Rond 16:30 uur is de ambulance er. Nadat er wat spullen bij elkaar zijn gepakt kunnen we weg. Met ondersteuning van de ambulancebroeders lopen ik naar de gang. Een agent loopt met een stoel er achter. Na 10 meter kan ik niet meer en ga op de stoel zitten. Ze besluiten me met stoel en al op te tillen en zo naar de lift te dragen. Vlakbij de lift wordt ik misselijk. Ze zetten me op de grond en moet overgeven. Daarna in de lift en beneden op de brancard.
Terwijl de ambulancebroeders me in de ambulance leggen ( 20-124). Brengen de agenten de stoel terug naar boven en sluiten als af.





Rond 17:00 uur kunnen we op weg naar Nijmegen. Omdat ik zo ziek ben rijden ze gewoon rustig naar Nijmegen, zodat ik me niet beroerder ga voelen. Mocht het onderweg slechter met me gaan, dan wordt het een spoed rit. Het is goed druk onderweg. Ook staat het nog vast door een ongeluk. Het lijkt wel uren te duren de rit. De broeder zegt op een gegeven moment dat het nog 2 km rijden is. Het zijn lange 2 kilometers. Rond 18:30 uur Zijn we bij de SEH van het Radboud.

SEH Radboud

SEH RADBOUD


Daar wordt ik naar kamer 8 gebracht. Ben blij van de brancard af te zijn. Even later wordt ik naar een andere kamer 13 gebracht, want lig dan wat dichter bij post. Het eerste half uur gebeurt er heel veel.  Controles. Temperatuur 40,8. Bloeddruk is laag 85/49. Wordt aan de monitor gelegd. Ook hart wordt in de gaten gehouden. Infuusnaald geprikt, vocht eraan, Flesje Paracetamol. Bloed geprikt. 4 Buisjes, 4 kweekflesjes. 4 kweekflesjes uit lijn. Hartfilmpje, Urineonderzoek en onderzocht door Artsen.
Uittrede plaats lijn is ontstoken. Nu overleg MDL-arts.
Even later arts terug. Krijg longfoto en men start met antibiotica. Dus nu wachten.
19:39 uur bloeddruk blijft laag 80/56. Zuster komt Antibiotica aansluiten. En men komt van afdeling voor de lijn. Om 19:50 uur komen ze op de kamer een longfoto maken. Rond 20:00 uur is een zuster van de afdeling antibiotica in de lijn komen spuiten. ( Dit is om grotere kans te hebben de lijn te redden). Om 23:00 uur moet deze er weer uit gehaald worden.
Zuster komt weer Temperatuur meten. Het zakt wat 40,0. Bloeddruk blijft laag 99/45. Om 20:15 zit eerste zak antibiotica er in en wordt de 2e aangehangen.  Rond 21:00 uur zit ook de 2e zak antibiotica erin en wordt de 3e aangehangen. Ook wordt infuuszak verwisseld.  Om 22:00 uur weer temperatuur  38,7. Arts is nog in overleg.
SEH kamer 13
Rond 22:15 uur wordt ik opgehaald en naar unit e21 kamer 20 bed 3 gebracht. Ben rond 22:30 uur op de afdeling. Om 23:00 uur komt zuster de Antibiotica uit de lijn halen en meteen ook 2 kweekflesjes. Ze gaan ook urine bijhouden. Vannacht komen ze nog een paar keer controles doen. Om 23:45 uur komen ze nog een kweekje van uittredeplaats lijn nemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten