Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

zaterdag 11 juli 2015

Gaat niet goed

Vrijdag 10 Juli 2015: Gaat niet goed
Zeer slechte nacht gehad. Last van buikpijn en hoofdpijn. Had ook erg dorst. Heb 1 liter water gedronken tijdens de nacht. Om 03:40 uur controles: Bloeddruk laag 97/56, temperatuur 39,4. Rond 04:30 uur Oxcynorm en iets voor de misselijkheid gehad.
Om 08:25 uur Controles: Bloeddruk 103/54, Zuurstof 95, Pols 103, Temperatuur 40,2 en medicatie gehad. Om 08:35 uur gewogen: 74,2kg. Om 08:50 uur hebben ze bloed geprikt.
Had het vannacht erg koud en nu zweet ik me kapot.  Eetlust hen ik niet.
Op bed met hulp van zuster me wat opgefrist. Om 10:00 uur is de zaalarts langs geweest: Ze houden me goed in de gaten. Infuus gaat naar 4liter per 24uur. Het is nu afwachten wat er uit de kweekjes komt. Ze gaan nu eerst kijken om lijn te redden. Als weer zelfde bacterie is als eerst, dan lijn er uit. Ze heeft me ook nog onderzocht. ze komt straks nog een keer kijken. Moet goed aangeven als ik me zieker voel worden.
Verder rustig aan en maar afwachten.
Om 12:15 uur is er antibiotica via de lijn aangehangen. En om 12:35 uur is infuuszak verwisseld voor infuuszak met kalium erin.
Rond 12:45 uur Controles: Bloeddruk 97/62, Temperatuur 38,8 , Pols 85 en Zuurstof 97.
infuuspaal hangt weer goed vol
Om 13:20 uur is Zaalarts weer langs geweest: Even naar keel gekeken en naar hals links waar laatste lijn heeft gezeten met bloedprop. Blijft wat dikker. Ontstekingswaarden zijn vergeleken met gister flink gestegen. Verder veel geslapen. Ben erg moe en heb nergens fut voor.
Rond 17:00 uur voel ik me niet lekker worden. Pijn op de borst, pijn bij inademen en zweten. Ik bel de zuster. Ze doet de controles: Temperatuur 39,4 en Bloeddruk 98/67. Ze maakt ook een hartfilmpje en waarschuwt arts. Rond 17:20 uur zaalarts: ze onderzoekt me. Ze gaat overleggen. Om 17:35 uur krijg ik een nitro-spray onder mijn tong. Over half uur komt ze kijken hoe het is. Heb idee dat de spray wat werkt. Pijn borst wordt minder.
Rond 18:10 uur is zaalarts weer langs geweest: Het is afgezakt. Heb ook weer wat meer kleur. Het kan of kramp aanval of weer trombose. Cardioloog komt nog langs.
Om 18:45 uur Cardioloog langs: Wat gevraagd en me onderzocht. Ze gaat nu overleggen. Waarschijnlijk reacties op het ziek zijn. Om 19:30 uur komt zuster langs om te kijken hoe het gaat: Ze vindt me er beroerd uitzien.
Om 20:00 uur weer controles: Bloeddruk 118/68 en Temperatuur 40,8. Een half uur later zijn er bloed kweekjes afgenomen uit elleboog. Ook heeft ze de arts gebeld.
Rond 20:45 uur is Microbioloog langs geweest: hij heeft me onderzocht. De lijn gaat er uit. De chirurg wordt gebeld. En men gaat een bloedgas uit slagader pols nemen. Zie er erg tegen op.
Om 21:14 uur komt ie terug voor de bloedgas: Prik zelf was erg pijnlijk. De rest viel erg mee. De chirurg is geïnformeerd, maar heeft nog geen tijd. Ze willen ook eerst uitslag bloedgas afwachten en toch nog een andere Antibiotica proberen en ze willen weer antibiotica in lijn zetten voor 3 uur.
Om 22:15 uur nog een keer controles: bloeddruk goed en Temperatuur blijft stijgen 40,5.
Om 22:30 uur hebben ze een bolus antibiotica met spuit via infuus toegediend.
Ben benieuwd hoe het vannacht gaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten