Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

woensdag 8 juli 2015

Wat een dag en de sonde

Vrijdag 3 Juli 2015: bij ma opbezoek.
Vandaag overdag rustig aangedaan. En aan begin van de avond opgehaald door zus en zwager en naar ons ma gereden. Even later waren daar ook mijn broer en zijn gezin. Was leuk om Ze weer te zien. Rond 20:30 uur gaan we naar huis.

Zaterdag 4 Juli 2015: last van keel
Had eigenlijk vandaag naar Utrecht gewild i.v.m. tour de france, maar omdat ik me al een tijdje niet lekker voel. Blijf ik thuis en kijk het via de tv.
Heb sinds vandaag ook meer last van mijn keel en in de avond had ik zelfs verhoging. Hopen dat het rustig blijft.

Zondag 5 Juli 2015: hele dag op de bank.
Vanacht niet echt geweldig geslapen. Ook vandaag geen tour de france live. Ik durf het niet aan. Bang dat het mis gaat. Vandaag verder weinig gedaan. Heb heel de dag op de bank gelegen en ben op tijd naar bed gegaan. De temperatuur verhoging blijft flink schommelen. Van 37,6 tot 38,4.

Dinsdag 7 Juli 2015: Wat een dag
gister niet veel gedaan en veel op bank en bed glegen. Voel me zieker worden.
Vanacht slecht geslapen. Veel last van mijn buik en keel.
Rond 06:30 uur val ik toch waarschijnlijk in slaap. Om 08:45 uur  schrik wakker van wat nattigheid. Blijkt mijn tpv slang los geschoten te zijn en lig ik in het bloed. Ik ga eruit en ruim het meteen op.
(ik wil vandaag ook afspraak maken bij de huisarts).  Hierna  ga ik me afkoppelen en de sonde-voeding aansluiten.
????????????????????????????????????????????????????????????????????????


(Waarschijnlijk rond 10:30 uur ongeveer) wordt ik wakker op de keukenvloer. Heb erg last van mijn hoofd en rug. Weet niet wat er gebeurt is. Als ik probeer omhoog te komen voel ik me meteen duizelig. En ga weer terug liggen. Met wat moeite kom ik een beetje omhoog en probeer mijn mobiel te zoeken. Hij ligt gelukkig binnen handbereik. Als ik de telefoon heb ga ik meteen weer op de grond liggen, want voel me weer niet lekker worden.
En bel een vriendin van me. Ze gaat wat regelen.
Even later belt mijn zwager op. Hij is op de hoogte gebracht, maar kan niet weg op dit moment.
Op een gegeven moment bel de vriendin weer op. Ze is onderweg naar mijn toe.
Wat doet wachten lang.
Rond 11:30 uur is ze er. Ze besluit om 112 te bellen. Even later horen we de ambulance al.
Als de broeders boven zijn helpen ze me omhoog en brengen naar de bank. Ze doen verder niks.
Ze denken niet dat ik lang weg ben geweest.
Ze gaan huisarts bellen.
Ze gaan weg. Als het niet beter gaat over een uur de huisarts bellen. Ondertussen is mijn zus er ook.
Een half uur nadat  de broeders weg zijn belt mijn zus de huisarts al op. Hij is visite rijden. Als hij terug is belt ie. Het is nu na 12:00 uur. Vriendin gaat weg. Mijn zus blijft. Even later komt mijn zwager ook. Ze lunchen bij me. Zwager gaat op een gegeven moment weg.
Rond 15:00 belt de huisarts. Hij wilt me zien. Hij komt na het bezoekuur. Dus weer wachten.
Rond 18:15 uur hij vraagt wat en onderzoekt me ( hij vindt het raar dat ambulance niks gedaan heeft, zelf geen bloeddruk controle). Conclussie heb in iedergeval keelontsteking. Hij heeft ook nog naar uitredeplaats lijn gekeken, maar was rustig. Dus verhoging wwarschijnlijk van keelontsteking. Als vannacht iets veranderd meteen 112 bellen.  Verder morgen overleg met het radboud. Maar die sonde gaat er morgen er uit. Voeding is ook niet meer aan gesloten.
Mijn zus gaat weg en is rond 20:45 uur terug oom samen de tpv aan te sluiten.
Als me zus er weer is sluiten we de de tpv weer aan, maar dat gaat niet zomaar. 2 keer voel ik me niet lekker worden en moet gaan zitten. Heb ook weer flinke verhoging. Rond 21:30 uur lig ik in bed en gaat me zus weg.

Woensdag 8 Juli 2015: Sonde eruit
Vanacht ging het redelijk. Niet echt veel geslapen. Blijf veel last van mijn buik houden en keel.
Sluit ook vandaag de sonde voeding niet aan.
Rond 11:00 uur gaat de telefoon. Het is de mdl-arts van het Radboud al: Ze vraagt hoe het gaat en ik vertel over gister enz. Ze hebben gister overleg gehad en de sonde-voeding stopt en de neus-sonde mag er uit. Verder wel alles goed in de gaten houden ivm keelontsteking en z. Als ik twijfel de tpv verpleegkundige bellen.
Hierna op bed meteen de sonde eruit gehaald.
Verder vandaag rustig aangedaan en hopen dat het snel wat beter gaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten