Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

vrijdag 14 oktober 2011

echo en leverwaarde

Dinsdag 11 Oktober 2011: MDL-Artsen
Vannacht goed geslapen. Ze hebben vanochtend bloed geprikt. Ik voel me beter dan gister. Vanmiddag zijn de mdl-artsen langsgeweest. Ze gaan met erasmus overleggen wat er precies uit het onderzoek is gekomen en of hun nog ideeen hebben en of ik daar naar toe ga voor verder behandeling. Ook ze hebben ze de insteek bekeken van mijn sonde. Hij zag er onrustig uit. De huid er omheen was rood en kwam veel troep uit. Morgen maken ze een echo van de buik om te kijken of het binnen ook onrustig is. Ook zal er vanmiddag bloed worden geprikt, want vanmorgen waren mijn bloedwaarde van de lever niet goed. En omdat zaterdag nog niet was willen zekerheid. Want het kan ook zijn dat er monsters verwisseld zijn( moet niet kunnen, maar nu mag dat wel. Want dan is mijn bloed waarschijnlijk gewoon goed). Even afwachten dus. Ik sta nog steeds op helder vloeibaar en aan het infuus. Dus afwachten wat ze morgen zeggen en zien op de echo


Woensdag 12 Oktober 2011: Echo en Leverwaarde
Vannacht redelijk geslapen tot en uur of 5. Daarna niet echt meer geslapen. Ik moest nuchter blijven i.v.m. de echo. Rond 12:30uur zaal-arts langsgeweest. De verhoogde
leverwaarde waren van mijn wel was het 's middags al wat gezakt. Ze bij het Erasmus of de uitslag van het onderzoek daar ze naar haar toe kunnen faxen. Ze gaan kijken of het zinvol is dat ik een op de poli bij een mdl-arts in het Erasmus langskom. Dit wordt besproken met mijn eigen arts en het Erasmus. Het de vraag of ze daar nog iets anders kunnen of zo. Want men weet dat mijn alvleesklier snel wordt geprikkeld. Meestal ontstaan er dan ontstekingen in de alvleesklier maar ook in de lever en dit moet dan weer tot rust komen. Maar de vraag is hoe men kan zorgen dat dit minder voor komt. En ze hopen dat het Erasmus daar een idee over heeft. Dus even afwachten. Om 13:45uur ben ik weggeweest voor een echo. Dit duurde wat langer dan normaal, want het apparaat moest gereset worden, omdat hij opstopping stond en niet meer reageerde. Uiteindelijk kon men beginnen. Er niks raars van binnen gezien bij de insteek. Dus is de huid gewoon wat ontstoken en zal vanzelf weer weg gaan. Ik zit nog aan het infuus en mag alleen nog maar helder vloeibaar drinken.
Zo meteen slapen en hopen dat ik goed kan slapen


Donderdag 13 Oktober 2011: Infuus en Sonde-voeding
Vannacht goed geslapen. Vanochtend is weer bloed geprikt. Na het douchen de drain pleister verwisseld. De insteek zag er al rustiger uit dan dinsdag. De zaalarts is weer langsgeweest. Het infuus mag eraf en men gaat weer starten met sonde-voeding. Men start eerst op 21ml en vanavond is ie op 42ml gezet. Dit gaat goed. Vanavond wat tv kijken
Vrijdag 14 Oktober 2011: Sonde-voeding verhoogd
Vannacht weer goed geslapen. Wat een dag vandaag. 2jaar geleden op deze vrijdag werd ik voor de eerste keer opgenomen en nu lig ik er voor de 10e keer in het ziekhuis. En vandaag trouwt een nicht van me. Daar had ik graag bij willen zijn, want een feestje in onze familie. is dit jaar altijd welkom, maar helaas ik lig in het ziekenhuis.
Vanochtend is de voeding van 42 naar 63ml gezet. De voeding gaat goed. Wel is mijn ontlasting erg dun en ben ik bij elke verhoging wat misselijk. Maar dit komt ook dat ik een paar dagen niks heb gehad en de voeding rechtstreeks de dunne darm ingaat. ' S middags tijdens het bezoek heb ik op een fotocamera wat foto's van het bruidspaar gezien. ' S avonds is de voeding naar 84ml verhoogd.

Nou ga ik in plaats van feestje vieren op het feest van mijn nicht, maar wat tv kijken in het ziekenhuis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten