Aanbevolen post

Terugblik Maart

En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

zondag 12 mei 2013

Weekendje Duitsland

DONDERDAG 9 MEI 2013: Vakantie
Vanochtend op tijd uit bed gekomen. Vanochtend koffer gepakt en spullen in de auto gezet. Kattenbak schoongemaakt enz. Om 12:30uur de sleutels bij een buurman afgegeven en daarna op weg naar mijn maat in Made gegaan. Onderweg nog getankt. Iets over een zijn we op weg gegaan richting Duitsland, omdat de a27 richting Utrecht dicht is rijden we via Den bosch en Nijmegen. Rond 16uur stoppen we in Duitsland om even wat te drinken enz. Rond 18uur zijn we bij het heidepark resort in Soltau. Na ingecheckt te hebben en de spullen in de kamer hebben gezet zijn wisten eten. Na het eten even lekker gewandeld en alvast en blik op het pretpark genomen.

Heidepark
Daarna nog wat gedronken en rond 21uur naar de kamer/huisje gegaan.

VRIJDAG 10 MEI 2013: Heidepark
Om 7:30uur gaan we er uit. We gaan ons wassen. Daarna gaan we ontbijten. Na het ontbijt gaan we terug naar de slaapplaats. Rond 9:30uur gaan we richting de entree van het pretpark. Als we om 10uur in het park zijn gaan we als eerste naar De achtbaan de krake. Een achtbaan waarbij boven even blijft hangen en dus de diepte inkijkt en dan een recht naar beneden valt. Het was geweldig.

De Krake

de Krake

Hierna gaan we in de desert-race een achtbaan waarbij je wordt weg geschoten.  Als we hier uit zijn gaan we in de Colossos een houtenachtbaan met een val van 61m. Hier hebben we het langste gewacht ( 70min).

Colossos
Dan is de mountain rafting aan de beurt en dan de grottenblitz( treinachtbaan). Hierna doen we het even rustig aan. We gaan in de kanalfahrt en marchenfart( met sprookjes). Daarna gaan we in de wildwasserbahn. Hierna gaan we er weer tegenaan en gaan in de limet( hangachtbaan). Daarna gaan we in de schweizer bobbahn en daarna in de big loop( soort python). Dan besluiten we om de krake nog een keer doen.

De krake

Hierna lopen we nog langs gedeeltes waar we nog niet zijn geweest.. Dan drinken we nog wat en gaan nog een keer in de colossos. Daarna lopen we naar de uitgang. Een geweldige dag en prachtig weer. Ik heb genoten van de achtbanen. Rond 19uur zijn we gaan eten en wat drinken.

hahaha!
ZATERDAG 11 MEI 2013: Serengetipark
Om 7:30uur gaat de wekker. We wassen ons en kleden ons aan. Rond 8:15uur gaan we ontbijten. Na het Ontbijt Pakken we onze koffers in en checken uit. Daarna gaan we op weg het Serengeti park in Hodenhagen. Tegen 10uur zijn er. We rijden met de auto langs de kassa en Parkeren de auto(gratis). Vanaf de parkeerplaats stappen we inde safari bus om ruim 1500 dieren (giraffen, neushoorns, tijgers, zebra's, beren enz.) te bekijken op een 10km lange safari. Deze safari kun je alleen met de bus of eigen auto doen. Tijdens de safari stoppen we 2 keer om uit te stappen. De 1e keer bij een grote weide met ezels, pony's, geiten en verderop herten. De 2e keer bij de olifanten. Nadat we terug zijn op de parkeerplaats gaan we de rest van het park bekijken. We gaan eerst op jungle safari in een
open jeep. Deze safari gaat een klein gedeelte  over de eerste safari en daarna door het bos waar we over wankelde bruggen, door water enz. gaan. Hierna gaan de apenwereld bekijken. Je kunt hier heel dicht bij de apen komen en de apen ook bij jou. Neem dus ook geen eten of tassen mee naar binnen, want de apen weten hier wel raad mee. Na de apen zijn we wat gaan eten. Na het eten zijn naar de vrijetijdswereld en waterwereld gegaan. Hier staan ongeveer 40 attracties. We gaan eerst in een achtbaan. Hierna gaan  op aquasafari. Een safari met een air boot en op de vlucht ben voor king kong. Was echt gaaf en vooral toen we op volle snelheid ging. Hierna zijn we een andere achtbaan in gegaan. Hierna zijn we de wildwaterbaan in gegaan(goed nat). Hierna een ijsje op. Daarna nog met een treintje over het park gegaan en nog een keer de aquasafari. Rond 17uur zijn we het park uit gegaan. We hebben weer prachtig weer gehad. Toen we op de snelweg zaten richting Osnabrück begon het te regenen. Onderweg wat gegeten. Om 20uur waren we bij het hotel in Osnabrück. ' S avonds op de hotelkamer naar een film gekeken.

ZONDAG 12 MEI 2013: Weer naar Huis
Na het ontbijt de koffers in de auto en uitgecheckt. Daarna zijn we naar het centrum van Osnabrück gereden. Daar wat rondgewandeld. Heel het centrum stond vol met eettenten en biertenten. Daarna zijn we naar Nederland gereden. In Nederland zijn we nog naar Enschede geweest. Na Enschede onderweg nog wat gedronken. Het was goed druk op de weg. Rond 18:30uur was ik thuis. Het waren heerlijke dagen.