Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

dinsdag 4 maart 2014

Carnaval


Donderdag 27 Februari 2014: Corpus, rustig aan en 25 jaar spiridon
Dinsdag 11 Februari Ben ik met een maat en zijn moeder naar Corpus geweest. Het was erg leuk en erg leerzaam. Bij terugkomst nog wat bij hun gedronken.
Verder de laatste tijd erg rustig aan. In de week van 16 t/m 21 februari erg moe geweest. Dus veel op bed gelegen.
Op donderdag 27 februari bestond a.v Spiridon precies 25 jaar. Daarom was op deze avond de vrijwilligersavond gehouden. Het was erg leuk en gezellig. Was rond 00:30uur thuis.

Dinsdag 4 Maart 2014: Carnaval
Zaterdag 1 Maart rond 13:45uur iemand op het station opgehaald en toen door gereden
naar Made om daar met mijn maat en zijn moeder naar de kinderoptocht te kijken. Daarna bij mijn maat thuis nog wat gedronken. Ondertussen kwamen er nog meer vrienden. Rond 16:30uur zijn we naar Oudenbosch gereden om daar bij onze vaste chinees restaurant te eten. Rond 18:30uur zijn we richting Standaardbuiten gereden om daar naar de lichtjesoptocht te kijken. Het was erg druk, maar het was weer geweldig.

Lichtjesoptocht Standaardbuiten
We waren met 2 auto's. Een auto stond buiten het dorp en de ander in het dorp. Ik reed met mijn maat terug en die stond in het dorp en we moesten wachten tot de optocht voorbij ( dus 2 keer de optocht gezien). Rond 22:20uur waren we bij mijn maat. De andere waren er al een half uur. Omdat diegene die ik op het station had opgehaald zijn trien moest halen. Zijn we meteen vertrokken. Rond 00:00uur lag ik in bed.

Zondag 2 Maart ben ik rond 9uur wakker geworden. Rond 10:30uur richting Prinsenbeek gereden. Net voor Prinsenbeek stond een file i.v.m een carnavalswagen. Toen ik bij mijn tante was. Stopte daar ook een nicht met haar gezin van me en een neef met zijn gezin. We stonden dus vlak achter elkaar achter de carnavals wagen. Bij mijn tante lekker koffie gedronken en wat bijgekletst. Ondertussen waren ook nog een oom en 2 tantes gekomen. Rond 13:30uur zijn we naar de optocht gaan kijken. Het was erg gezellig met zo grote groep. Het was prachtig weer en weer een schitterende optocht.
 

Optocht Prinsenbeek
Na afloop hebben we bij mijn tante nog wat gedronken. Rond 17uur naar huis gereden. thuis minoes eten gegeven. Daarna na een maat gegaan ( waar ook een neef met zijn gezin was). Daar met zijn allen gegeten. Rond 20:00uur ben ik samen met mijn maat, zijn vrouw en mijn neef carnaval wisten vieren in cafe parkzicht. ( vroeger kwamen we met heel de familie hier carnaval vieren). Dit is de eerste keer sinds ik ziek ben echt een avond carnaval gaat vieren in een cafe. Het was een gezellige. Het was niet te druk, maar gewoon gezellig druk. Twee andere neven van me moesten nog met hun band optreden. Ook ben ik nog andere bekenden tegengekomen. Rond 01:30uur zijn we naar huis gegaan. Omdat ik toch niet drink had ik gereden. Heb dus eerst de andere thuis afgezet. Was iets voor 02:00uur thuis. Heb toen me omgekleed, voeding verwisseld, pomp aan de lader gedaan, tandengepoetst en medicatie ingenomen. Lag uiteindelijk rond 02:45uur in bed.

Maandag 3 Maart ben ik rond 11:00uur wakker geworden. Heb me eerst even lekker gedoucht. Ben rond 12:30uur op de fiets naar de stad gegaan om daar met familie naar de grote optocht van Breda te kijken. Het was weer prachtig weer en we hebben voor het eerst sinds jaren de optocht helemaal afgekeken.
 


Grote optocht Breda
Na de optocht zijn we naar het chasse theater gegaan. Iedereen ging op tijd weg. Ik ben samen met nog een nicht en haar gezin die later zijn binnen gekomen tot na de prijsuitreiking gebleven. Rond 22:00uur was ik thuis. Rond 23:00uur lag ik bed. Goed moe, maar wel voldaan.

Dinsdag 4 Maart lekker tot 12:00uur uitgeslapen. Toen ik wakker was meteen een carnavals-was gedraaid. Verder rustig aan. Ik ben niet naar de verbranding of afscheid van carnaval geweest, omdat ik met een maat naar een echt afscheid moest. Zo lig plezier en verdriet dicht bij elkaar, maar zo is het leven. Was rond 21:20uur thuis en lag er rond 22uur in. Nog goed moe van een fijne carnaval.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten