Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

vrijdag 20 februari 2015

Het is goed mis!

Vrijdag 20 Februari 2015 : Voel me niet echt lekker.
Vannacht slecht geslapen. Voel me niet lekker. Voel me grieperig. Met moeite koppel ik rond 08:00 uur de voeding af en neem mijn medicatie in. Ben blij weer terug op bed te liggen. Omdat ik me niet lekker voel en ik een hickmann- katheter heb meet ik de temperatuur 37,7. Wat verhoging.
Rond 10:30 uur schrik ik wakker van de telefoon. Het is ma of ik niets vergeten ben. ( ze is jarig en normaal dan bel ik of ga op de koffie). Rest van de dag op bed gelegen.
Rond 19:30 uur sluit ik de voeding weer aan. Het kost me heel veel moeite. Daarna even naar het journaal gekeken, maar ga daarna weer meteen naar bed. Heb mijn zus nog een berichtje gestuurd, omdat we morgen met mijn nichtje wat leuks gaan doen. De voeding is morgen om 07:30 uur ingelopen. Als het morgen beter gaat kan ik gewoon mee. Hoop dat ik vannacht goed kan slapen en dat het allemaal mee valt. Voor ik ga slapen nog de temperatuur gemeten 38,2 iets hoger dan vanochtend.

Zaterdag 21 Februari 2015: Koorts en Opname!
Weer slechte nacht gehad. Om 07:45 uur koppel ik de voeding af, maar krijg ondertussen koude rillingen. Dit is niet goed. Nadat ik klaar ben ga ik terug naar bed en meet mijn temperatuur 39,8 ene kant. 40,5  andere kant. Ik waser al bang voor. Me zus een bericht gestuurd. Daarna het Radboudumc gebeld. De verpleegkundige gaat overleggen met de arts. Ze belt zo terug. Nog geen 5 min later wordt ik al terug gebeld. Moet me bij de SEH melden, omdat ik het niet zie zitten om naar Nijmegen te komen. Mag ik naar het Amphia. Ze melden me alvast aan bij de SEH van het Amphia.
Daarna me zus gebeld. Rond 09:00 uur is me zus er samen met mijn nichtje ( die bij mijn zus logeerd). Ik krijg eerst een grote knuffel van mijn nichtje. Nadat alle spullen bij elkaar gepakt kunnen we weg. Met moeite kom ik bij de lift. Ben blij als ik in de auto zit. Wat voel ik me zwak. Daar heeft mijn zus een rolstoel gepakt. Mijn nichtje trekt mijn koffer. Nadat ik me gemeld heb gaan we in de wachtkamer zitten. Het is erg rustig, want de wachtkamer is leeg. Na even wachten wordt ik geroepen en naar kamer 27 gebracht. Mijn zus en nichtje gaan naar huis.
Eerst controles: bloeddruk goed, temperatuur 39,2. Hierna komen ze bloed uit het oor prikken. Daarna wordt er een infuus geprikt en 6 buisjes bloed en 4 kweekflesjes. Terwijl komt er iemand van de apotheek langs. Er wordt meteen vocht via het infuus toegediend. Meteen daarna komen ze me ophalen voor een longfoto. Als ik terug ben. Komt de arts langs om me te onderzoeken. Hierna komen ze nog een keer bloed uit het oor prikken. En daarna al een nieuwe infuus, want andere loopt al niet meer. Daarna urinekweek. Hierna hartfilmpje gemaakt.
Rond 11:30 uur Arts weer langsgeweest: In bloed is infectie te zien ( was er al bang voor). Op longfoto dachten ze een longontsteking te zien. Ze gaan hiervoor nog een scan maken.  Ga in ieder geval Antibiotica krijgen. Even later wordt er antibiotica aan het infuus gehangen.
Rond 12:00 uur komt een verpleegkundige van de oncologie bloedkweek uit de lijn halen. ( op de seh komt dit weinig voor en op de oncologie doen ze het dagelijks). De verpleegkundige kent me nog van toen ze op interne stond. Maar ze krijgt er geen bloed uit, wat ze ook probeert. Rond 12:30 uur wordt ik opgehaald en naar de afdeling gebracht. unit 8 kamer 31.
Om 13:30 uur temp gemeten 37,6.
Verder veel geslapen.
Rond 16:30 uur is weer de temp gemeten 38,6. Dacht ik al, want had het weer koud. Nu extra deken en flesje paracetamol hangt eraan. Tijdens avondeten wat vla geprobeerd, maar krijg het niet weg.
Om 20:10 uur weer temperatuur gemeten 38,6. en om 23:00 uur weer 38,1
Daarna slapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten