Aanbevolen post

Terugblik Maart

 En dan is maart alweer afgelopen. Dus tijd om terug te kijken.  Een maand met paar leuke dingen.  Zoals nieuwe keuken.  Verder helaas veel ...

woensdag 18 februari 2015

Medische keuring en Carnaval

Woensdag 11 Februari 2015: Medische keuring
Moest vandaag om 11:00 uur in het Amphia ziekenhuis zijn voor een medische keuring voor de alpe d'huzes.
Ben rond 10:30 uur op de fiets naar het ziekenhuis gereden. Was rond 10:50 uur bij de poli van de sportgeneeskunde. Daar moest ik eerst een vragenlijst invullen. Rond 11:10 uur werd ik binnen geroepen. Na een kort gesprekje moest ik me in de behandelkamer uitkleden tot onderbroek en sokken. Hierna werd het lichamelijk onderzoek gedaan. Wegen, lengte, hart, longen, ogen, bloeddruk en beweeglijkheid van de gewrichten.  Nadat ik me had aangekleed mocht ik naar west 52 voor een longfunctie test. Na een tijdje in de wachtkamer was ik rond 12:00 uur aan de beurt. Wat viel dit tegen zeg. Het uit ademen was net elke keer te kort en kon daarna ook niet meer in ademen. Ik werd bij de 3e keer zelfs wat licht in het hoofd. De 5e keer was het uit ademen net goed en ook het uit ademen. Maar het was wel net goed. Hierna mocht ik naar zuid 44 voor een hartfilmpje. Nou daar was ik niet bang voor. Afgelopen november/december 3 hartfilmpjes gehad en afgelopen januari 2 hart echo. Na een tijdje wachten was ik aan de beurt. En het filmpje was goed. Hierna mocht ik weer terug naar oost naar de sportgeneeskunde. Mocht bij aankomst meteen door lopen. Nou de keuring is goed. Al was het soms maar net. Moet dus nog veel trainen. Maar dat komt goed. Hierna nog even bij de mdl-poli een nieuwe afspraak gemaakt met mijn mdl-arts. Was rond 13:30 uur weer thuis.

Zaterdag 14 Februari 2015: Lichtjesoptocht Zwammegat
Het carnaval is weer los gebarsten. Had aan het begin van het jaar niet verwacht dat ik wel carnaval zou kunnen vieren.
Vandaag eerst lekker wat uitgeslapen. Daarna alvast de voeding klaargemaakt voor vanavond. Ben rond 13:30 uur naar de May (made) vertrokken om daar naar de optocht te kijken. Hierna bij mijn maat wat gedronken. Ondertussen kwamen er nog andere vrienden. Rond 16:00 uur zijn we naar Puitenol ( oudenbosch). Om daar te eten.  We komen hier een keer in het jaar, maar als we binnenkomen dan herkennen ze ons meteen. Daar zijn nog 2 vrienden aangesloten. Rond 19:00 uur zijn we naar het Zwammegat ( standaardbuiten) gereden. Om daar naar de lichtjesoptocht te kijken. En wat een drukte. Het lijkt wel of het elk jaar drukker wordt.


Het was  weer een mooie optocht. Het duurde wel wat langer dan vorig jaar. Rond 21:30 uur zijn we naar de auto gelopen. Om 22:00 uur waren we bij mijn maat. Waar we nog wat gedronken hebben. En toen naar huis. Was rond 23:15 uur thuis. Daar zo snel mogelijk de voeding aangesloten en naar bed.

Zondag 15 Februari 2015: Boemeldonck
Redelijk goed geslapen vannacht. Rond 09:30 uur er uitgekomen en me gewassen en aangekleed. Me rond 10:20 uur Afgekoppeld. ( heb er een uur korter aangezeten en dus 200ml minder gehad, maar het kon niet anders). Daarna naar boemeldonck ( prinsenbeek) gereden. Daar bij mijn tante wat gedronken en wachten op de rest. Rond 13:20 uur naar de optocht wisten kijken.






Een mooie optocht en prachtig weer.
Na afloop nog even bij mijn tante binnen gezeten. Daarna naar huis. Eerst nog even iemand afgezet. Daarna thuis mijn fotocamera weg gebracht en alvast de voeding klaargemaakt. Hierna naar vrienden en vanuit daar naar parkzicht geweest in het Kielegat ( breda). Was niet echt druk. Rond 23:30 uur zijn we weg gegaan. Was rond 23:45 uur thuis.
 
 Maandag 16 Februari 2015: Kielegat
Weer goed geslapen. Ben er rond 10:00 uur uitgekomen. Me om 12:00 uur afgekoppeld. Me daarna gewassen en aangekleed en daarna met de fiets naar de stad. Daar met vrienden bij de haven naar de grote optocht van het kielegat ( breda ) gekeken.






 Rond 16:00 uur was ie voorbij en zijn we naar het chasse theater gelopen. Daar met vrienden en familie carnaval gevierd tijdens de optochtbal en daarna naar de prijsuitreiking gekeken. Hierna naar huis. Was rond 20:45 uur thuis. Daar me aangesloten en nog lekker naar Baronie tv zitten kijken. Ben rond 22:30 uur lekker naar bed gegaan.



Dinsdag 17 Februari 2015: Nog een keer dan
Vandaag overdag lekker wat opgeruimd en verder lekker rustig aan. Ben rond 19:15  uur met de fiets naar de stad gegaan. Om daar weer eens keer sinds jaren bij het afscheid van carnaval te zijn.
Was rond 19:45 uur op grote markt. Na een tijdje kwam ook mijn neef en zijn gezin.  Wat een feest op de grote markt.


Na het terug geven van de sleutels, het bekendmaken van het nieuwe motto en het neerhalen van Kiske en Mieske. Kon de stoet van vallen en opstaan naar de haven beginnen.


Aan de haven gingen Kiske en mieske in vlammen op en daarna nog een prachtige vuurwerkshow.


Hierna naar huis. Thuis voeding klaar gemaakt en aangesloten en nog naar baronie tv gekeken en toen naar bed.

Het was een geweldige carnaval. Ben nu goed op, maar dat heb ik er graag voor over.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten